Sida 13 av 39
Postat: mån maj 21, 2007 5:29 pm
av Tommy Luhr
nu har jag faktiskt tagit mig i kragen och börjat med denna nu när jag anser att racebilen är så gott som färdig, eller inte så mycket stora jobb..
har bytt bakvagn, fick inte in fälgarna med multilink, ja jag vet det är sjukt att göra så.
Men funderar på att testa en sådan detroit locker sen med så då vore det fint att ha en stel axel.
före sänkning och fälgarna
efter
bakvagn bilder
beställde delar till grenrör nu idag så jag får på gt37an med:)
Postat: mån maj 21, 2007 5:59 pm
av C Upp
Du kan ju skicka Multilinken till mig om du inte vill ha den

Postat: mån maj 21, 2007 6:03 pm
av Roger Persson
Boournat lite lagom på höger bak..

;) Snyggt..

Postat: mån maj 21, 2007 9:29 pm
av Tommy Luhr
C Upp skrev:Du kan ju skicka Multilinken till mig om du inte vill ha den

du kan få köpa den till rätt pris;)
ja högerdäcket går åt även med multilink

Postat: mån maj 21, 2007 9:37 pm
av Roger Persson
volvo140turbo skrev:C Upp skrev:Du kan ju skicka Multilinken till mig om du inte vill ha den

du kan få köpa den till rätt pris;)
ja högerdäcket går åt även med multilink

Beror de på att högerdäcket spinner lättare än vänster..?
Med diff spinner de iaf lika hur man än snedlastar..

Postat: mån maj 21, 2007 9:52 pm
av Tommy Luhr
det måste vara att kraften i diffen har lättare att leta sig ut genom till högerdäcket.
Postat: mån maj 21, 2007 10:21 pm
av Roger Persson
Snurrar inte kardan åt de hållt så att teoretiskt sätt lyfterhögerhjulet lite..?

Har sett på endel bilar att de lyfter lite snett fram i starten.. Är de inte vänster fram som lyfter högst, dåligt minne..?
Postat: mån maj 21, 2007 11:44 pm
av runevaden
hur blev komforten efter balaxel bytet?. passar den rakt av. funderar starkt på att byta ut multilinken på 760in av besiktnings skäl då den står 740 i pappret.
Postat: mån maj 21, 2007 11:56 pm
av Tommy Luhr
runevaden skrev:hur blev komforten efter balaxel bytet?. passar den rakt av. funderar starkt på att byta ut multilinken på 760in av besiktnings skäl då den står 740 i pappret.
komforten vet jag inte hur den blev direkt.. sänkte den ju samtidigt..
Den krängde ju lite faktiskt förut och det har ju elimenerats lite nu.
Men jag tycker inte den går nått kasst bara för att det blev stel axel.
Det var itne så kul att byta..
Det du behöver är: göra fäste i karrosen för trekants bryggan (dom två skruven i bakkant), förstärka upp panhardstags fästet i karossen.
förlänga bromsrören och ev byta handbroms wire.
En annan sak som är värt att veta är att det är kört med hastihetsmätar givaren.
Dvs: ingen abs och ingen hastihetsmätare.
Postat: tis maj 22, 2007 6:02 pm
av Sleeper_86
går de inte sno kransen och flytta över till den stela axeln?
Postat: ons maj 23, 2007 9:16 pm
av 740r
300hk det är rätt mafigt..
Postat: ons maj 23, 2007 10:31 pm
av Tommy Luhr
740r skrev:300hk det är rätt mafigt..
det är mer åt 450-500hk på g nu
hade jag bara haft stakar, spridare och en mappsensor som pallat så vore inte 550hk några problem..
Drömen vore ju 500hk med ett par nya spridare bara:)
Postat: tor maj 24, 2007 7:18 pm
av Daniel Bälter
Trevligt bygge måste jag säga!
Fränt att b234an orkar me så bra på org kompa
Kul att prylarna pallar, men du hade jäkla tur att inte staken gick av, min 230 blev ihålig då staken for(klena modellen), kunde plocka ut mellan axeln i 3 delar
Nu blir man ju sugen att angripa 16ventilarn oxå, hmm får nog sluta läsa detta
Nej då, detta ska följas
MvH //Daniel
Postat: tor maj 24, 2007 9:30 pm
av Tommy Luhr
ja den var jädrigt kul innan den rasade.. fruktansvärt mycket körglädje för pengarna..
Lagade min biltema bänkbandputs nu.. haha.. klite remskivor till servopump och någon rem jag fick tag på och ett plattjärn och en svets senare funkar den igen..
Postat: tor maj 24, 2007 9:39 pm
av Dalmasen
Tommy vart är racet i Karlstad? Nån länk?