Sida 13 av 25
Postat: fre jun 15, 2007 11:43 pm
av Markus
hörrudu anton, om du åt mindre shellkorv och skröv mer så skulle du kunna lägga bra mkt mer svartrök!
nu vill vi se dieseln färdig!

Postat: lör jun 16, 2007 6:46 pm
av Perkele70
du fick ett dubbeluppslag i Streetnstrip N#3 om diesel Turbo!

Postat: lör jun 16, 2007 8:01 pm
av MB 4 ME
TAXI674 skrev:du fick ett dubbeluppslag i Streetnstrip N#3 om diesel Turbo!

Va? äre skrive ut i tidningen ?
Postat: lör jun 16, 2007 9:21 pm
av jimmy persson
Det kommer bli riktigt kul att se hur backventilsfunktionen kommer att fungera irl

Postat: sön jun 17, 2007 1:34 am
av MB 4 ME
faen också, nu känner jag lite press på att få det att funka! I sommar!
Postat: sön jun 17, 2007 10:30 am
av Perkele70
Japp!det står att du håller på att bygga en Dieselfarkost osv...det står att du ska HA bilen klar till motorveckan i Lycksele!

Postat: sön jun 17, 2007 6:06 pm
av MB 4 ME
nu har jag läst repotaget! Haha, faen va kul! Det stämde faktiskt riktigt bra! Synd bara att det inte var någon bild på mercan som jag håller på med just nu. Iof så stog det ju också att det skulle ev bli ett repotage till om just den bilen. Lite mer ingående...
Postat: tor jun 21, 2007 12:19 am
av Cummins24V
Hehe Då är det nog mitt fel..
Det är nog mig han berättar om i början på artikeln... killen på mässan...

Postat: tor jun 21, 2007 2:59 pm
av Jens Gustavsson
Cummins24V skrev:Hehe Då är det nog mitt fel..
Det är nog mig han berättar om i början på artikeln... killen på mässan...

jo värden är liten, kul med en till svartröks nisse
dragstern på bilden är den från sverge? såg han körde en switser S4 samma som jag har liggandes

Postat: tor jun 21, 2007 8:23 pm
av Tommy Luhr
hur väl utnyttjat blir aggregatet på en mer uppskrämd diesel?
Man räknar ju med att ger en lastbil 400hk på diesel så ger den nästan det dubbla på bensin...
Men det kanske bara är en myt.
Postat: fre jun 22, 2007 1:31 am
av MB 4 ME
det nog ligga nått i det. En diesel behöver betydligt mer luft än vad en bensinare gör. Jag kör med boströms gamla hx40:ia å den är nästan förliten när det börjar lira....
Fruktansvärt fränt bygge
Postat: fre jun 22, 2007 4:26 pm
av Da_loof
Ska man grattulera till ett fruktansvärt fränt och stiligt bygge?
Vet inte riktigt, men mäkta imponerad över både puts och prestanda, för att inte nämna tålamod.
Trimmar i vanliga fall audi bensinfemmorn på fritiden

, men åker diesel femma som bruks. Blev nyfiken när jag läste i S&S om dina byggen både på merca å audi.
Men hur mycket trimmade du audin innan den rasa? För audi brukar ju vara kända för att hålla för trim... Eller lever jag i en rosa discopop värld?
Ha re gott i midsommar och lycka till med bygget
Postat: sön jun 24, 2007 9:20 am
av Ponte
Ja jäklar, satt som klistad och läste hela tråden nu på morron. Har hört rykten om det här bygget länge men aldrig läst nått om det..måste säga att jag är imponerad! Ska bli grymt att se den färdig

Vars har du garaget nånstans? Jag måste rulla förbi nån dag och se den i verkligheten

Postat: mån jun 25, 2007 12:56 am
av Cummins24V
Jens Gustavsson skrev:jo värden är liten, kul med en till svartröks nisse
dragstern på bilden är den från sverge? såg han körde en switser S4 samma som jag har liggandes

Hehe.. det finns typ 3 team som kör dieseldragster... i USA, så svensk e den inte. Såg du på bilden att det var ett S4?? S400 är den numer absolut populäraste "botten"turbon i en 2 stegs dieselturbo till Cummins 5,9l
DE som kan vänta på ladd en stund kan ju köra en sån som singel, om man har nog soppa att tillgå..
Vad ska du göra med S4an??
Postat: mån jun 25, 2007 10:18 pm
av peppe
S4:an vill nog jag ha på min maskin
