insuget har fått sig två slanganslutningar.
jag testade doppa hela insuget i skollhett vatten med kaustiksoda för att få bort den fula färgen, och visst funkade de! de bubblade och hade sig i ca 10min, sen var all färg borta och kvar fanns bara en mörkgrå beläggning som bara behövdes tvättas bort.
så här ser de ut med insuget för mc-förgasarna. de är trångt då de ska dit en downpipe från turbon.
i strombergdumpen sitter nu en briggs and stratton-ventilfjäder som är kapad 2,5 varv. blir nog bra.
Senast redigerad av T Fahlgren den mån apr 21, 2008 12:20 pm, redigerad totalt 2 gång.
Tore har påbörjat downpipen och avgassystemet i övrigt och det ser officiellt ut.
Han har även byggt en plåt för fästning av intercooler mot frontstycket, samt även kilat in en ful kylfläkt där.
Att försämra aerodynamiken märkvärt genom att montera ett tackräcke för att ge alla övriga bilister (läs bmw, mercedesförare) handikapp, gör Tore till en mycket barmhärtig karl. Förövrigt stilfullt och har sin funktion.
Tore rök ihop med farbror blå och tvingas därav använda denna för att ta sig till garaget. Det sägs att framhjulet lättar på alla växlarna.
kan ju meddela att bilen nu är besiktad till 2011.
tog och fräste till en liten kåpa över själlaxlarna och hålet för accpumpen så nu håller webern tätt och funkar fint med ca 0,6 bars laddtryck utan laddluftkylare.
skjuter på jäkligt bra redan nu tycker jag. kör med 1,45mm hududmunstycke på primärporten och 1,9mm på sekundärporten. den verkar konstigt nog ändå gå för fett, spciellt då man öppnar andra porten utan laddtryck. tror att trycket i flottörhuset ökar mer än i förgasarhalsen på grund av att luften träffar kanalerna till flottörhuset med lite fart. därför verkar de inte behövas så stora munstycken som jag hade tänk mig.
här var de dött. har blivit nästan 200 körda mil med amazonen i sommar. den har gått förvånadsvärt bra. gjorde 0 - 100 på lite drygt sju sekunder, så de är ju inte dåligt med tanke på relativt lågt laddtryck, kopplingsslir och att inte laddluftkylaren inte hamnat på plats än.
för nån vecka sen då jag röck i tvåan så small de till och så blev man helt utan drivning, men de var ju inte så oväntat då hela drivlinan var orörd. planerna nu i vinter är att få dit mc-gasarna, laddluftkylare, en 10-splines m45 med sinterlamell och att preppa bakaxeln efter lite teorier jag har.