Sida 13 av 14
Postat: ons dec 12, 2007 12:55 am
av T Fahlgren
insuget har fått sig två slanganslutningar.

jag testade doppa hela insuget i skollhett vatten med kaustiksoda för att få bort den fula färgen, och visst funkade de! de bubblade och hade sig i ca 10min, sen var all färg borta och kvar fanns bara en mörkgrå beläggning som bara behövdes tvättas bort.
så här ser de ut med insuget för mc-förgasarna. de är trångt då de ska dit en downpipe från turbon.
i strombergdumpen sitter nu en briggs and stratton-ventilfjäder som är kapad 2,5 varv. blir nog bra.
Postat: ons dec 12, 2007 12:56 am
av Wezzli
vafan, var fotografen i fyllan eller
Postat: sön jan 06, 2008 12:29 am
av Wezzli

Kan detta möjligen vara en ny radikal vändning i bygget?
Anledning till att det för tillfället inte händer någonting är att Tore alltid sitter här och slöar.
Förhoppningsvis kommer riktiga uppdateringar snart.
Postat: sön jan 06, 2008 1:16 am
av Grane_dieselpower
haha, jo.. en merca diesel e ju alltid en radikal vändning

Postat: tis feb 12, 2008 9:53 pm
av Wezzli

Tore har påbörjat downpipen och avgassystemet i övrigt och det ser officiellt ut.

Han har även byggt en plåt för fästning av intercooler mot frontstycket, samt även kilat in en ful kylfläkt där.

Att försämra aerodynamiken märkvärt genom att montera ett tackräcke för att ge alla övriga bilister (läs bmw, mercedesförare) handikapp, gör Tore till en mycket barmhärtig karl. Förövrigt stilfullt och har sin funktion.

Tore rök ihop med farbror blå och tvingas därav använda denna för att ta sig till garaget. Det sägs att framhjulet lättar på alla växlarna.
I slutändan
Postat: tor apr 17, 2008 12:49 pm
av T Fahlgren
besiktningstid bokad åttonde maj.

Postat: tor apr 17, 2008 1:11 pm
av Wezzli
När holset talar, lyssnar man
Postat: tor apr 17, 2008 1:15 pm
av volvoraggaren
Lycka till hos sbp

Postat: tor apr 17, 2008 1:17 pm
av T Fahlgren
Wezzli skrev:När holset talar, lyssnar man
synd bara att man blivit opelraggare, då lyssnar man inte lika mycket till dess talan.

Postat: tor apr 17, 2008 1:22 pm
av T Fahlgren
volvoraggaren skrev:Lycka till hos sbp

Tackar tackar. dock kommer de endast vara nån konstig gjutjärnsklump i början på avgasröret.

kan komma bilder inom kort.
Postat: ons jan 07, 2009 11:01 am
av larsat
hur går det här då?
Postat: fre jan 23, 2009 12:45 pm
av T Fahlgren
larsat skrev:hur går det här då?
hallå!

har haft några andra projekt som kommit i mellan, men nu är amazonen inne i garaget igen. är bara lite smasaker kvar nu innan den är körklar.
ska försöka updatera bättre här hädanefter.
håller bland annat på att bygga ihop en 2,1liters s-kams e85 b20 sugmotor.

Postat: mån maj 25, 2009 12:01 pm
av T Fahlgren
kan ju meddela att bilen nu är besiktad till 2011.
tog och fräste till en liten kåpa över själlaxlarna och hålet för accpumpen så nu håller webern tätt och funkar fint med ca 0,6 bars laddtryck utan laddluftkylare.
skjuter på jäkligt bra redan nu tycker jag. kör med 1,45mm hududmunstycke på primärporten och 1,9mm på sekundärporten. den verkar konstigt nog ändå gå för fett, spciellt då man öppnar andra porten utan laddtryck. tror att trycket i flottörhuset ökar mer än i förgasarhalsen på grund av att luften träffar kanalerna till flottörhuset med lite fart. därför verkar de inte behövas så stora munstycken som jag hade tänk mig.

Postat: lör nov 07, 2009 11:23 am
av T Fahlgren
här var de dött.

har blivit nästan 200 körda mil med amazonen i sommar. den har gått förvånadsvärt bra. gjorde 0 - 100 på lite drygt sju sekunder, så de är ju inte dåligt med tanke på relativt lågt laddtryck, kopplingsslir och att inte laddluftkylaren inte hamnat på plats än.
för nån vecka sen då jag röck i tvåan så small de till och så blev man helt utan drivning, men de var ju inte så oväntat då hela drivlinan var orörd. planerna nu i vinter är att få dit mc-gasarna, laddluftkylare, en 10-splines m45 med sinterlamell och att preppa bakaxeln efter lite teorier jag har.

Postat: sön mar 14, 2010 2:33 pm
av T Fahlgren