Sida 13 av 26
Postat: sön aug 30, 2009 7:11 am
av teflonmats
Postat: sön aug 30, 2009 8:57 am
av T-27
Det blir Bra det där Mats
Jag gillar dina grenrör som ser ut som dom är byggda av spill
Mycke svets skarvar
Snyggt bygge ( som vanligt )
MVH Mats
Postat: sön aug 30, 2009 9:29 am
av teflonmats
tack mats.
byggde ramen för å testa va som händer me rakt insug..
toppen å allt som sitter på den är ju exakt samma som i fjol.
så nu ska ja testa å ändra avstämningar å vad som händer i
verkligheten men som sagt,, klok på nått verkar man ju alldrig bli.
har gjort press verktyg (konor) som är nästan samma form som toppen är så det går fort att göra olika koningar å olika längder.
blir intresant å se om man märker skilnader å hur mycke.
bilder på insuget.
nu har jag ju blivit kompis me datorn juuu!!!
mats
Postat: sön aug 30, 2009 9:48 am
av Jens Gustavsson
vilken data guru, bilder och allt
blir kul att se hur det fina insuget och förgasare sköter sig i vår moppe bänk senare då det drar ihop sig till höstens dyno shootout

Postat: sön aug 30, 2009 10:11 am
av teflonmats
jo de blir mycket intresant.
jag prov körde den ganska ordentligt i går.
67mm borr å 55 slag blir 194cc.den känns ganska stor som en traktor
direkt efter tomgång.å vibrerar som en dildo...
den slirade på kopplingen i vanlig ordning.
å allt är o tunat men den ä då startad..
67 mm kolv blev ett jäkla fräsande å svarvande innan s35 kammen å tb toppen gick å få runt. dessutom måste cyllen svarvas minst 0.5mm
annars blir kammkedjan för kort. tog 1mm å la dubbla packningar
å la ändå comp på 12,2 /1 sen kan ja riva ut en packning å höja comp på två minuter bara lätta på topp bultarna.
undrar va som kommer att hända me kolv bulten??
shongshen motorn har större spel å kolv skvittrare.
blir kul å se om den håller.
mats

Postat: sön aug 30, 2009 9:26 pm
av Erland Cox
Vibrerar som en dildo? Det låter inte bra. Var brukar du ha den om man nu vågar fråga. Fina bilder. Erland.
Postat: mån aug 31, 2009 6:52 am
av Johan Lindberg
fan man blir sugen på en apa, dock har jag ju redan en fs1 och en bil som står, dessutom en skoter som tar alla "projektpengar" under vintern, hm man får hejda sig.
Postat: mån aug 31, 2009 6:19 pm
av Kristoffer Helle
fortsetter du så her så kommer du fan åka i från min apa
Snygt jobb!! Gillar ditt arbete

Postat: lör sep 05, 2009 8:37 am
av teflonmats
haha,, de går ju inte å svara på erland...
hoppas du får igång din här framöver,,
skulle vilja göra om toppen lite å lägga kanalen mer,skulle bli bättre me det här insuget.
johan köp en skabbi å låt den va.bara dit me motor.kom sen hit å gasa å garva lite..
krishell tvåtaktare ä nog svårt å slå.
mvh mats
Postat: lör sep 05, 2009 3:10 pm
av Jens Gustavsson
Nu sitter den i dynon igen, kommer kanse nå siffror i morgon

Postat: sön sep 06, 2009 9:28 am
av GTO-65
den lät ju elak i går mats
Postat: sön sep 06, 2009 6:34 pm
av teflonmats
dribbla vidare idag me feg tändning.
bränsle kurvan var helt åt skogen,, under 7k fet 0.75-0.82 över 9k började den tippa mot 1.0.....
men var uppe i ca 22 vid 10k ungefär. vågen hoppade å hade sig så inget är exact.
men efter den börja ta sig(bränsle kurvan)så var momentet ganska platt
stämmer fint me uträkningar.
hoppas få tag på luft munstycken i veckan så kan man börja å ställa på tändning.
mats
Postat: ons sep 09, 2009 3:23 am
av Erland Cox
Antagligen är insuget för långt. Sätt förgasaren så nära toppen som möjligt så får du mycket bättre bränslekurva. Längden får du försöka greja med tratten. Erland.
Postat: ons sep 09, 2009 8:51 am
av Jens Gustavsson
vi mixtrade en del med lyft munstycken och huvud och börjar komma mot vättiga sifror men det är en hel del kvar än.
mats har också märkt att koppligen slirar ordäntligt så det stälde till det en hel del i dynon också då vi bara mäter varvtal på broms fälgen.
mats får komma med mer detaljer.
Postat: fre sep 11, 2009 5:56 pm
av teflonmats
har gjort en snabb analys hur transmissionen mår efter bromsning.
korgen har smitts ihop inne mot kickdrevet och brickan som håller ihop kopplingen har pressats in i kopplings korgen lite..så lilldrevet inte gick å få ut...annars såg allt fint ut.
zongshen motorn har stadigare lager å block runt primär å sekundär
axeln än yx men lägre utväxling i transmission.
ska kolla om yxens transmissions drev går att använda då lastar man av koppling å växel låda lite moment men varvar den lite mer.
hade lite problem med att kedjan klev lite så har svetsat på motor fästen
så jag kan för vrida motorn lite mer åt höger hoppas det hjälper.
mats