Sida 13 av 42
Postat: sön jul 20, 2008 9:05 pm
av Tjernell
stog den kvar på hem eller
tack för trevliga samtal i helgen

volvo pv53 16v
Postat: mån jul 21, 2008 1:00 pm
av johan johansson
ja nu är det ju så att jag är den klantigaste personen i landet jag tappade bilen av släpet när jag körde vete fasen vad som hände skyller på spännbanden. blev ihoptryckta trösklar och lite skadade bak skärmar och en rejäl bula av ena spännaren på sidan ovanför höger bakskärm.
men det var inget väsentligt som pajja para kosmetiskt det går nog att fixa till.
annars gick det väll sådär körde första och enda kvalrundan(regn)på 9,00 spann lite i starten sen gick bilen inte bra bluddrade lite vid 5-6000 så jag släpte av och gav på igen hade 220 i slutfart.
hittade felet iaf någonting med innovaitive logg prylen störde sprutet så jag kopplade bort den sen backade jag tändningen på launchen så det vart c:a 1,3 bar åkte 8,69-246-1,38 i 60 fot med hjulspinn hela 1an vart för bra med pulver men vann den repan då den andra bilen spann bort sig helt
sista repan körde jag mot en bil som kvalade på 8,13 så jag tänkte att det får bära eller brista så jag höjde laddtrycket 2hg och la en sjuhelsikes värmare(som jag vann 500:- för coolaste värmaren

)men det blev inget bra alls spann hejdlöst 1an 2an 3an blev en mitten tia 170 nånting.
men bilen är hel ska nog köra på blacksmith i kjula den 2-3aug
nu ska jag till varberg på semester ska bli gott
Postat: mån jul 21, 2008 1:38 pm
av j björk
Tråkigt med en massa onödiga skador
Har också varit med om lös bil när spännband släppt.
Tyckte det kändes konstigt på kärran, stannar och märker att det är bilen som rör sig lite fram och tillbaka

Postat: mån jul 21, 2008 2:03 pm
av Fredde Holmgren
tråkigt att bilen lossnade, du hade inga klossar framtill på släpen som du spände bilen mot?
Postat: mån jul 21, 2008 4:43 pm
av sura
Postat: mån jul 21, 2008 4:45 pm
av sura
Stilstudie på "Flinkomania"............
http://www.eurodragster.com/live/2008bo ... pic107.asp
Vet han själv vad han pysslar med framför bilen

Postat: tis jul 22, 2008 5:15 pm
av Richard
Du fanns med bland nyheterna på Eurodragster.com idag också...
22nd July: Super Pro Street racer Johan Johansson took the 500 SEK Best Burnout award posted by Eurodragster.com at the weekend's Borlänge Street Open at Dala Airfield. With a large number of candidates for Best Burnout the decision was very difficult but, just as in the racing proper, Johan's consistency won the day and his wild Volvo PV certainly had the crowd going.
volvo pv 53 16v
Postat: fre sep 12, 2008 4:40 pm
av johan johansson
ja då var det färdig åkt igen
värkar som att mina block inte vill hålla har spräckt 4ans cylinder
vet ej riktigt vad det beror på har ju ingen logg så man famlar i mörker
men jag fick iaf åkt på 4 tävlingar och jag åkte 8or på alla
hade lite strul med min hemmabyggda launch det gick inte att ha
vanliga reläer dom klarade inte av vibrationerna fick bli lite special.
började att få till tiderna på 200 meter hyfsat åkte ganska bra i kjula
körde 8,75-250 med lite misständnigar "misstänker att lyftarna inte
pallar"och en 5,60-200 på 200 med hyfsad 60fot
sen fick dom problem med banan så vi kunde bara åka 200m
vilket inte gjorde mig något då jag inte behövde varva så mycket så jag
provade att sänka växlings varvet 1000rpm och vips åkte jag personbästa
60fot 200tid och 200 hastighet (60foten berodde nog iof mer på att jag
laddade närmare 2bar i starten) backade tändnigen till 15grader efter och
höjde varvet från 6400 till 6800 så det blev 1,23-5,49-208,46
vilket jag är ganska nöjd med. lite surt endå att jag inte fick till någon
bättre 400 tid än den 8,59 jag körde i pite beror väll på midnattssol och
hembränt

här är 2st repor inga höjdar repor den första så har
växelspaken vibrerat loss så jag åker 1an 4an den andra blev han lite
hysterisk och drifta lite åt höger så det blev lite lagom spännande
http://www.youtube.com/watch?v=rUCg4m__7TQ
Postat: lör sep 13, 2008 8:54 am
av j björk
Tråkigt att blocket inte ville hålla, hade du spräckt block tidigare också?
"Inte bättre än 8,5x", många skulle vara rätt nöjda med att köra mitten 8:or

Postat: lör sep 13, 2008 9:56 am
av Kadett4wd
ett sätt att minska belastningarna i sidled är juh att gå på längre stakar.
då kanske cylindrarna orkar hålla emot trycken, om de slipper lite sidobelastning av kolven.
Postat: lör sep 13, 2008 10:42 am
av Mats_L
Tråkigt tråkigt Johan!!
Men det är bara att ta nya tag till nästa år.
Hade inte du betongfyllt blocket??
Ändå spricker det!! Hm!!
Postat: lör sep 13, 2008 11:35 am
av Fredde Holmgren
Det är lite märkligt att mitt block inte spruckit, åker obetongat och original staklängd.
Postat: lör sep 13, 2008 12:12 pm
av Tjernell
En glad nyhet är du inte är ensam å spräcka blocket

både 2 å 4an på min.
Postat: lör sep 13, 2008 12:54 pm
av j björk
Oj oj, det låter inte bra det här..
Alla kör lagerras eller spräcker block.
Eller båda.
Tjernell, det är hög tid att du uppdaterar i din tråd tycker jag

Postat: lör okt 18, 2008 8:32 pm
av Nyberg_
seriöst hur får du din bil att låta så j*vla manligt hehe, låter dovt och ja helt perfekt