B20 Mean Machine... 2.5L
Hej, måste du gå ner i dia på avgassystemet?
Bättre om du kunde ha minst samma dia som utloppet från turbon.
Bättre om du kunde ha minst samma dia som utloppet från turbon.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 791
- Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Tjena
tjena , joo jag tycker åxo det är lite dumt att gå ner precis efter turbon spec om man skall köra med full längd å ljudämpare
Oxå vill jag säga det ser skitfint ut allting... snyggt som bara den
MVH Calle
Oxå vill jag säga det ser skitfint ut allting... snyggt som bara den
MVH Calle
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D
))
Åker BMW 123 D

- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Mikael S skrev:Han har gått från 66mm till 63.5mm (2.5tum) Inte stor skillnad. Men borde dock varit bättre att konat upp till 76mm (3tum) kan man tyckaj björk skrev:Hej, måste du gå ner i dia på avgassystemet?
Bättre om du kunde ha minst samma dia som utloppet från turbon.
Jo ja vet.. Fölåt..

Kommer bygga 3-3.5 tum sen i rostfritt på nya motorn som kommer
framöver.. Blir nog en annan turbo med då, hx35:a fast med hx h2
avgashus.. Fast dit e de nog långt kvar.. Troligen nästa sommar..

ev lite sugen på en sten-parner B20 92,5mm billet vev på den motorn..
Med smidda ross kolvar med mera.. Motorn har ju stått "ny" borrad i
garaget e ett halvår snart nu..

Har lite svårt bestäma mig för att direkt hoppa på sprut. Vill få en lyckad
sommar med dellorto o turbo först.. (Där de inte blir haveri på en gång)
Vill upp o labba lite på 1.2 bar till i sommar.. Satsa på knäcka iaf en
m46a..

- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Funkar nån av dom här direkt av dom som är i stål eller
bör man special beställa för turbo bruk i stål?
http://www.tgmotor.com/volvo3.htm
bör man special beställa för turbo bruk i stål?
http://www.tgmotor.com/volvo3.htm
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Mikael S skrev:Man ska aldrig kompromissa, även om det är för en kortare stund. Tillfälliga lösningar blir ofta fasta lösningarB20TicPower skrev: Blir nog en annan turbo med då, hx35:a fast med hx h2
avgashus.. Fast dit e de nog långt kvar.. Troligen nästa sommar..![]()
Tsss..

Annars blir man ALDRIG klar..
Det finns altid nått som man kunde gjort bättre..
Program på andra sidan av trattarna är nu klart..
Ska fräsa det när de lider..
Annars ska ja börja kapa i grenröret lite..
Kapa lite på insuget med..
Hittade min gamla kaffe in dränkta ritning/skiss på insugs
flänsar o hålbild i toppen runt insug.. Tänkte göra två nya
flännsar där så fort som möjligt, blir 10mm rostfritt, skruvhålen
ska va försänkta ca 4mm + packningens tjoklek ungifär..
Behövs bli lite stabilare än de ja lyckades med med 6mm modellen..
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Kört färdigt tryckbox trattarna igår.. Tog ca 1 timme o 40 min styck..
Drog ner matningen lite så de blir finare..
Lägger nog detta lite på is nu framöver
till förmån för lita andra grejer..
[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... tttvå3.JPG[/img]
[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... tttvå4.JPG[/img]
Drog ner matningen lite så de blir finare..
Lägger nog detta lite på is nu framöver
till förmån för lita andra grejer..
[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... tttvå3.JPG[/img]
[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... tttvå4.JPG[/img]
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Mikael S skrev:Han har gått från 66mm till 63.5mm (2.5tum) Inte stor skillnad. Men borde dock varit bättre att konat upp till 76mm (3tum) kan man tyckaj björk skrev:Hej, måste du gå ner i dia på avgassystemet?
Bättre om du kunde ha minst samma dia som utloppet från turbon.
Vet inte om det framkom men reducerings konan till turbon
har egentligen inte med denna tråden att göra..
Det hör till bygget med dellorto 40 med mera..
Råka blanda ihop de lite av misstag..
Håller ju på med både ock just nu så kan verka lite rörigt..
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Över en månad sen de blev nått vettigt gjort värt att visa upp..
Men nu kommer en mini update..
Fräst lite bitar till spjällhusena..
Spridar klackarna är klara..
Fuilrails är med klara och fästet
för att dra fast dom är med klart..
Ska iofs till två bilar som ska sitta mellan
fuilrails och fästet mellan spridarklackarna..
Men det löser sig när man får tag i rätt spridare..
Biilder:

Ska fräsas 10 graders kona.. Gålet är 8mm nu.. kommer bli
4-5mm kvar när konan är fräst..

Det var allt för den här gången..
Men nu kommer en mini update..

Fräst lite bitar till spjällhusena..
Spridar klackarna är klara..
Fuilrails är med klara och fästet
för att dra fast dom är med klart..
Ska iofs till två bilar som ska sitta mellan
fuilrails och fästet mellan spridarklackarna..
Men det löser sig när man får tag i rätt spridare..
Biilder:
Ska fräsas 10 graders kona.. Gålet är 8mm nu.. kommer bli
4-5mm kvar när konan är fräst..
Det var allt för den här gången..
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt: