Sida 13 av 56
Postat: lör apr 05, 2008 8:56 pm
av j björk
Hej, måste du gå ner i dia på avgassystemet?
Bättre om du kunde ha minst samma dia som utloppet från turbon.
Postat: lör apr 05, 2008 11:29 pm
av Mikael S
j björk skrev:Hej, måste du gå ner i dia på avgassystemet?
Bättre om du kunde ha minst samma dia som utloppet från turbon.
Han har gått från 66mm till 63.5mm (2.5tum) Inte stor skillnad. Men borde dock varit bättre att konat upp till 76mm (3tum) kan man tycka
Tjena
Postat: sön apr 06, 2008 10:22 am
av calle Bengtsson
tjena , joo jag tycker åxo det är lite dumt att gå ner precis efter turbon spec om man skall köra med full längd å ljudämpare
Oxå vill jag säga det ser skitfint ut allting... snyggt som bara den
MVH Calle
Postat: sön apr 06, 2008 11:38 am
av Roger Persson
Mikael S skrev:j björk skrev:Hej, måste du gå ner i dia på avgassystemet?
Bättre om du kunde ha minst samma dia som utloppet från turbon.
Han har gått från 66mm till 63.5mm (2.5tum) Inte stor skillnad. Men borde dock varit bättre att konat upp till 76mm (3tum) kan man tycka
Jo ja vet.. Fölåt..
Kommer bygga 3-3.5 tum sen i rostfritt på nya motorn som kommer
framöver.. Blir nog en annan turbo med då, hx35:a fast med hx h2
avgashus.. Fast dit e de nog långt kvar.. Troligen nästa sommar..
ev lite sugen på en sten-parner B20 92,5mm billet vev på den motorn..
Med smidda ross kolvar med mera.. Motorn har ju stått "ny" borrad i
garaget e ett halvår snart nu..
Har lite svårt bestäma mig för att direkt hoppa på sprut. Vill få en lyckad
sommar med dellorto o turbo först.. (Där de inte blir haveri på en gång)
Vill upp o labba lite på 1.2 bar till i sommar.. Satsa på knäcka iaf en
m46a..

Postat: sön apr 06, 2008 5:16 pm
av Roger Persson
Funkar nån av dom här direkt av dom som är i stål eller
bör man special beställa för turbo bruk i stål?
http://www.tgmotor.com/volvo3.htm
Postat: sön apr 06, 2008 6:22 pm
av Mikael S
B20TicPower skrev:
Blir nog en annan turbo med då, hx35:a fast med hx h2
avgashus.. Fast dit e de nog långt kvar.. Troligen nästa sommar..
Man ska aldrig kompromissa, även om det är för en kortare stund. Tillfälliga lösningar blir ofta fasta lösningar

Postat: tis apr 08, 2008 9:37 pm
av Roger Persson
Mikael S skrev:B20TicPower skrev:
Blir nog en annan turbo med då, hx35:a fast med hx h2
avgashus.. Fast dit e de nog långt kvar.. Troligen nästa sommar..
Man ska aldrig kompromissa, även om det är för en kortare stund. Tillfälliga lösningar blir ofta fasta lösningar

Tsss..

Ja har lärt mig en sak, ibland får man kompromissa lite...
Annars blir man ALDRIG klar..
Det finns altid nått som man kunde gjort bättre..
Program på andra sidan av trattarna är nu klart..
Ska fräsa det när de lider..
Annars ska ja börja kapa i grenröret lite..
Kapa lite på insuget med..
Hittade min gamla kaffe in dränkta ritning/skiss på insugs
flänsar o hålbild i toppen runt insug.. Tänkte göra två nya
flännsar där så fort som möjligt, blir 10mm rostfritt, skruvhålen
ska va försänkta ca 4mm + packningens tjoklek ungifär..
Behövs bli lite stabilare än de ja lyckades med med 6mm modellen..
Postat: lör apr 12, 2008 11:13 am
av Roger Persson
Kört färdigt tryckbox trattarna igår.. Tog ca 1 timme o 40 min styck..
Drog ner matningen lite så de blir finare..
Lägger nog detta lite på is nu framöver
till förmån för lita andra grejer..
[img]
http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... tttvå3.JPG[/img]
[img]
http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... tttvå4.JPG[/img]
Postat: lör apr 12, 2008 11:19 am
av Roger Persson
Mikael S skrev:j björk skrev:Hej, måste du gå ner i dia på avgassystemet?
Bättre om du kunde ha minst samma dia som utloppet från turbon.
Han har gått från 66mm till 63.5mm (2.5tum) Inte stor skillnad. Men borde dock varit bättre att konat upp till 76mm (3tum) kan man tycka
Vet inte om det framkom men reducerings konan till turbon
har egentligen inte med denna tråden att göra..
Det hör till bygget med dellorto 40 med mera..
Råka blanda ihop de lite av misstag..
Håller ju på med både ock just nu så kan verka lite rörigt..
Postat: lör apr 12, 2008 12:40 pm
av Martin H
jo du håller på så man blir snurrig
men snyggt blir det

Postat: lör apr 12, 2008 5:28 pm
av Roger Persson
Martin H skrev:jo du håller på så man blir snurrig
men snyggt blir det

Hehe.. Ja ska skärpa mig..
Det är kul när de blir bra..
Var iväg till fars gubben o visa den förut..

Postat: ons maj 28, 2008 6:05 pm
av Roger Persson
Över en månad sen de blev nått vettigt gjort värt att visa upp..
Men nu kommer en mini update..
Fräst lite bitar till spjällhusena..
Spridar klackarna är klara..
Fuilrails är med klara och fästet
för att dra fast dom är med klart..
Ska iofs till två bilar som ska sitta mellan
fuilrails och fästet mellan spridarklackarna..
Men det löser sig när man får tag i rätt spridare..
Biilder:
Ska fräsas 10 graders kona.. Gålet är 8mm nu.. kommer bli
4-5mm kvar när konan är fräst..
Det var allt för den här gången..
Postat: ons maj 28, 2008 6:36 pm
av Johansson
Jag är grymt imponerad över det du gör, så jäkla snyggt!
Postat: ons maj 28, 2008 9:06 pm
av Roger Persson
Johansson skrev:Jag är grymt imponerad över det du gör, så jäkla snyggt!
Tackar..
Funderar lite på ifall att man skulle skicka allt på anodisering..
Röd anodiserat..

Postat: sön jun 08, 2008 8:14 pm
av Roger Persson
Vart sugen på börja med tryckboxen förut idag..
Så åkte iväg och började kapa lite 4" rostfritt rör..
Sen flöt det bara på..
Detta är resultatet:
Börjar fundera på va fan ja håller på med...
