Sida 13 av 124
Postat: ons jul 09, 2008 8:00 pm
av Pimplaren
Coolers, tråget är ju en utsatt grejj på både din och min kärra..
Postat: ons jul 09, 2008 8:38 pm
av j björk
Blir nog bra det där.
Ska du ha ramen skruvad är det väl bara att svetsa eller popnita fast plåten i den.
Sedan skruvar man ju bort hela ramen i så fall.
Postat: tor jul 10, 2008 9:01 pm
av Daniel-635
j björk skrev:Blir nog bra det där.
Ska du ha ramen skruvad är det väl bara att svetsa eller popnita fast plåten i den.
Sedan skruvar man ju bort hela ramen i så fall.
Japp , så blir det , popnit varianten då plåten är i alu och ramen stål.
3mm alu under tråget resten av plåtarna blir 2mm alu.
Sen när man ska mecka , så får man helt enkelt plocka ner hela ramen .
Pimplaren , joo ska man ha en sänkt e24/e28 , då är tråget hotat

Postat: tor jul 10, 2008 10:38 pm
av Pimplaren
Hehe hjärtat pumpar alltid extra när man börjar närma sig farthinder!
Min m535i är relativt låg!

Postat: fre jul 11, 2008 8:10 pm
av Daniel-635
Åååh dessa vackra gamla e28or....
Jag lyfte på täcket på min 528 idag , hon såg fin ut , precis som en välvårdad 21 åring som ligger under ett täcke ska göra
Efter lite sånt här.
Vart resultatet så här.
Det är 3mm plåt vid tråget och ett förstyvnings veck i skarven mellan 3-2mm , tyvärr var jag tvungen att slipa ner förstyvningen där tryckröret går
Inte det vackraste jag skapat med tigen men men.
Det popnitades sen på ramen , givetvis med karosseri kitt mellan....
Så här ser det ut monterat.
Klarade en sprayburk i alla fall
Åkte ut på infarten
Och jaja men , det gick fint även här
Det vart ju en sjuhelsikes update på en sketen hasplåt , men så kan det gå
Frågan är om jag ska ta med Baslåde bygget här sen också ???
Postat: tis jul 15, 2008 8:01 pm
av Daniel-635
Nu har jag hittat in i bagage utrymmet .
Ett stag mellan hjulhusen har det blivit.
Fästena är svetsade direkt i bilen.
Och så här vart det.
På sista bilden ser man den nedsänkta reservhjuls baljan , dit batteriet flyttat , reservhjulet ligger ovanpå.
Jag har även börjat på en baslåda , som kommer hammna mellan staget och baksätet.
Mellan baslådan och baksätet lämmnas lite plats till slutsteg och en kommande Catchtank
Catchtanken kommer att bli ca 40x300x300mm
Troligen kommer std. bränsle pump mata tanken , och en ny mata därifrån. den nya pumpen kommer att sitta under bilen.
Idag har jag problem med bränsle matningen om man har mindre än 20 liter i tanken
Totalt kommer allt detta inte sno mer utrymme än ca 25cm på djupet i bagaget även om det låter som mer...
Postat: tis jul 15, 2008 8:52 pm
av elajl
Sjukt fin bil! Imponerad!!
Postat: tis jul 15, 2008 9:16 pm
av Christian L
kan bara säga

Postat: sön jul 20, 2008 10:58 am
av Daniel-635
Tackar för kommentarerna !
Baslådan är nu färdig .
Då låg vikt och bra bagage utrymme också prioriteras är även detta en kompromiss
Så här vart det i alla fall , en bas reflex med rör upp i hatthyllan , 2 st 8 tummare
12mm spånskiva lite knepigt eftersom den är så tunn att det inte går att skruva , utan allt är bara limmat
13 kilo väger den komplett med element , elementen är nära halva vikten....
Till höger om slutsteget kommer den blivande catch tanken sitta...
En brasse stol får plats på "långa" hållet
Den ger väl inte den där avgrunds basen som får det att vibrera i näshåren , men men
Denna bilen ska ju inte vara bäst på någonting , utan bara hyffsad på allt

Postat: sön jul 20, 2008 12:45 pm
av henkeboi
stiligt!

Postat: sön jul 20, 2008 2:02 pm
av David Herbertsson
Allt på dennna bilen är riktigt stiligt byggt!
Coolt med en riktig autobahnmissil
/David
Postat: sön jul 20, 2008 2:53 pm
av j björk
Det är ju imponerande hur bra du får bitarna att passa in i helheten

Postat: sön jul 20, 2008 7:55 pm
av sqrewdriver
ett sånt där steg har jag i min budget bil med. låter hyggligt faktiskt!
Postat: tor jul 31, 2008 7:13 pm
av Daniel-635
Tackar för kommentarerna grabbar !
Det där slutsteget har nog fyllt 10år nu men bra e de
Semester ,

och
Har gjort att det inte hänt så mycket i garaget på sistone , men nu så har jag meckat lite bruksbil
3000 mil och att jag var lat och inte mattade slipgrunden har gjort min 316 så här fin , JA det är stenskott
Lite slipning
Och lack , väldigt rökigt vid fototillfället ( det är BRA med mask )
Och eftersom en bakfjäder var brusten kostade jag på den en sänknings sats också , så nu är den så här kaxig.
Fast med 102Hk så kommer man ner på jorden så fort kopplingen släpps upp

Man kan säga att den är som en hyr kart , slö men bra väghållning
Den "riktiga" bilen , av kompisarna även kallad BMWn , en 4 cyl 316 är tydligen inte en BMW
Har fått en polerng inför Action meet i Mantorp.
så i morrn styrs slagskeppet mot Mantorp och Action meet.
Den 17 augusti blir det nog Vallåkra utanför Helsingborg och
30 Augusti Sportvagnsträffen utanför Borås
Om inget börjar strula förstås.......
Postat: fre aug 01, 2008 9:23 am
av j björk
Ok, då kanske man ser dig där då.
Åker du bara dit, eller är det utställning, köra stripp?