matt svart sierra 10,418 / 222 km/h

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
iron_man
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: mån mar 17, 2008 5:53 pm
Ort: ske-å

Inlägg av iron_man »

ja då var motorn i kastad i bilen och uppstartad och allt verkar funka som det ska :D lite fix kvar sen ska det ut och tuna in det

Bild

Bild

/jimmy
You Can Never Go Fast Enough
iron_man
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: mån mar 17, 2008 5:53 pm
Ort: ske-å

Inlägg av iron_man »

nu har vi prov kört den lite fast svår att veta hur den går med ett par gammla 165:or där bak :lol: men du sitter slicksen på så nu ska det nog inte vara så halt.. vi ska prova lite mer och verkar allt ok så blir det nog piteå till helgen det tråkiga är att det sitter tandpetare som drivaxlar än :roll:

Bild

Bild

/jimmy
You Can Never Go Fast Enough
Användarvisningsbild
nsx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 64
Blev medlem: sön dec 02, 2007 3:34 pm
Ort: Ostvik

Inlägg av nsx »

Nice! Då kanske det kommer knäckas drivax... nej jag menar tider. :thumbright:
5e rules
iron_man
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: mån mar 17, 2008 5:53 pm
Ort: ske-å

Inlägg av iron_man »

:lol: ja vi hoppas det är tider som ska knäckas så det blir ju lite feg starter


vi var ut och prova den och halt var det med slicksen på också
och orken känns att den finns där :thumbright: så det blir att värma däcken och hoppas på bra med klister i piteå så 10:an blir av och vi kan lasta :lol: än är det ju bara 1,5bar ladd

nytt för i år är en annnan kam med lite mer lyft och duration,gryma ventil fjädrar, slipad vev, 5 liters oljetråg. samt en annan vatten pump

/jimmy
You Can Never Go Fast Enough
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Det är rätt dimensionerat för att ta ut effekt ur prylarna, det blir intressant att se hur det går på lördagen. Hur pass nära är ni med tuningen?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
iron_man
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: mån mar 17, 2008 5:53 pm
Ort: ske-å

Inlägg av iron_man »

den ska vara ganska bra men finns säkert massor att hitta om man har den i en bromsbänk. vi hoppas på att vi ska få tid till att köra den i bänken nån gång. man skulle nog lätt kunna höja tändningen med 4 grader men vi får se vad tid-kortet säger först

den är då lastad och klar för att åka upp i morgon :thumbright: . vi hoppas på ett bra väder vi har börjat bli trötta på att sitta och lyssna på reng i piteå :thumbdown:
You Can Never Go Fast Enough
iron_man
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: mån mar 17, 2008 5:53 pm
Ort: ske-å

Inlägg av iron_man »

jaha vad ska man säga... det blev ingen 10:a... :(

men det blev en ny slut fart på 207 km/h 0-402 på 11,259 tror 60 fot var på 1,8 så det var en lugn start

det var första och enda körningen för oss
sen börja det knacka nåt i motorn låter som ett vevlager :doh: sen är det lite fix med kopplingen eller urtrampningslagret
You Can Never Go Fast Enough
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Nära skjuter ingen hare, men det är helt klart bra fart i maskinen. Vad väger den ?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
iron_man
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: mån mar 17, 2008 5:53 pm
Ort: ske-å

Inlägg av iron_man »

jag skulle gissa på att den väger under 900kg mellan 850-900 bör vara nära saningen. vågen har varit upptagen eller inte fram tagen när vi har varit på väg att väga den :doh:
You Can Never Go Fast Enough
GordonE
För mycket laddtryck
Inlägg: 310
Blev medlem: ons jul 13, 2005 10:47 pm
Ort: Växjö

Inlägg av GordonE »

Hoppas att du får ihop den och kan åka snart igen, och att du reder ut vad problemet är så att du slipper det igen!

Tackar än en gång för mått hjälpen i vintras. Det verkar funka bra!

Mvh Gordon
Mercedes 190E 2.3-16
9.98 238km/h
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Go slutfart! Plockar ni bort vingen kanske den ökar lite till :)
iron_man
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: mån mar 17, 2008 5:53 pm
Ort: ske-å

Inlägg av iron_man »

vingen? det är ju bardisken :lol: jo jag hade viljat vara utan den så länge den går rakt


ja nu var ankaret ut dragen och 1:an och 4:ans vevlager har snurrat i stakarna... och man fattar ju inte varför.. veven var ju ny slipad vev nya vev och ramlager ny oljepump och rejsolja. det är ju inte så mycket hk i motorn

det ända som har funkat bra var att få i växlarna
You Can Never Go Fast Enough
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

För tight oljespel?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
iron_man
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: mån mar 17, 2008 5:53 pm
Ort: ske-å

Inlägg av iron_man »

den ska vara slipad för 0.0038" - 0.0043" på vevlagrerna

det är nog bara att börja stifta lagrerna så dom inte kan börja snurra :?
You Can Never Go Fast Enough
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

"Ska vara slipad... "
Mät, så vet du.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Skriv svar