kan vara strul med kompressorn med, halvgammla slitna kompreressorer är odugligt att använda då dem ofta skickar med både olja å vatten genom sprutem, det spelar ingen roll om sprutan så kostar 10k då
,
en BRA vatten/oljeavskiljare på slangen innan sprutan är en bra investering för hemmalackearen...
Vart kommer siliconet från då?
Har du möjligtvis använt nån spray i garaget som kan förorsaka siliconfläckar? Är det i sprutan, borde det bli på allt ni lackar, och hur har det kommit dit då?
Det är okej att misslyckas, men inte okej att ge upp
Första gången vi sprutade min bil med slipgrund blev det bra. Slipade ner ytan och spacklade allt jag hade missat och gick över hela bilen med 320 papper. Blandade till ny slipgrund och spädde den med 10% thinner för att få en slätare yta och resultatet blev skit denna gång.
Kompisen klarlackade sin bil natt till idag med klarlack också. Blev verkligen KANON resultat.
Visserligen hade jag en vattenavskiljare skruvad i min spruta som jag tätade med gängtätning, misstänker att det kan vara boven i dramat?? För kompisen plockade bort den nu innan han lackade sin bil.