Sida 13 av 51

Postat: ons nov 17, 2010 2:52 pm
av Kadett4wd
stdsprutet går att ladda ca 0.95bar på.. sen klipper det.
men det finns massvis med kopior på Enemchippet ute på marknaden.
då byter man till 1.5bars mapsensor(250kpa)
dessa går att ladda 1.65bar på.

Jag hade kring 310-320hk med std K16 turbon,, std calibraturbo alltså
Men då lever den itne på lånad tid ens.. det är ett ras som komemr hända närsom helst.
det som hände min var att en gång paja vingarna på impellern. andra gången gängade impellern loss sig.

Postat: ons nov 17, 2010 2:53 pm
av Big Al
-

Postat: ons nov 17, 2010 3:42 pm
av J00r
Där ser man, lät ändå relativt smidigt!

Big Al: Kallar man inte det där konkava?

Postat: ons nov 17, 2010 4:34 pm
av Kadett4wd
Big Al skrev:Bild
Garrett T03

Bild
Mitsubishi TD04

Där ser du vad jag menade med böjda blad :)
jag ante mig det var de där du var ute efter.
det där är hedenhös.. sitter inga såna där turbiner om det är nå kvalitet på snurran från början.
kanske i gamla volvo,saab ford turbos..
men i nyare är de fint böjda som på undre bilden.

Du är allt en riktig turbuguru du ;)

Postat: ons nov 17, 2010 4:45 pm
av Big Al
-

Postat: ons nov 17, 2010 6:39 pm
av MattiasH
Kul med lite diskussion :thumbright:
Hittat en ny k24 (s60r ej audi) för bra pris
Läst nån stans att den ska vara lite svag för högre ladd men ett fint agg i övrigt. Borde väl inte behövas ladda så mkt med ett sånt?

Postat: ons nov 17, 2010 6:57 pm
av Dennis Öhman
MattiasH skrev:Kul med lite diskussion :thumbright:
Hittat en ny k24 (s60r ej audi) för bra pris
Läst nån stans att den ska vara lite svag för högre ladd men ett fint agg i övrigt. Borde väl inte behövas ladda så mkt med ett sånt?
Tommy luhr pressa ju sitt k24 till 360hk nånting i sin bmw 325a, den bottna då..

Postat: ons nov 17, 2010 9:19 pm
av Filaren
Håller du dig på runt 1-1.1bar så borde den hålla :wink:

Verkar vara klen lagring i dom, vet ej om axlen är klen oxå?

Postat: tor nov 18, 2010 2:20 pm
av MattiasH
Det blev ett kkk k24 agg från en s60r
Borde trilla in under nästa vecka.

Postat: tor nov 18, 2010 2:26 pm
av knotan
det lär funka bra, skulle vilja ha ställbara kamdrev till det kanske,
ställa isär kammarna lite bara så inte motorn storknar på varv av motrycket :thumbright:

vet inte vad dem har för nockvinkel orginal, men uppåt 112-115 grader så kommer den nog jobba fint med den turbon,..

Postat: tor nov 18, 2010 3:40 pm
av Kadett4wd
Oplarna 'trivs' ganska bra med höga mottryck faktiskt.
Med 19t snurrorna bromsade de ofta kring 390hk
Och en kompis har en 18t till salu.

Postat: tor nov 18, 2010 5:24 pm
av knotan
lär väll vara ganska bra (lite) överlapp på kammarna då med så pass bra effekt

Postat: tor nov 18, 2010 6:19 pm
av Kadett4wd
knotan skrev:lär väll vara ganska bra (lite) överlapp på kammarna då med så pass bra effekt
sånt är enkelt att justera ;)
men man brukar stoppa i XE kamaxlarna (sugmotorns kammar) för att få lite mera varvvillighet.
De kammarna orkar utan vidare upp mot 700hk maskiner med rätt inställningar.
Jag brukar avancera avgaskammen några grader bara.

Postat: sön nov 21, 2010 11:42 pm
av MattiasH
Ska ta ett litet snack me dig punker när motorn är ute om ett lagom recept :)

Har knåpa lite plåt i helgen (och givetvis lite spackelslip också..)
Thomas på cp-service ordnade lite rabatt på ett grenrör, då vart det inte lönsamt att bygga själv :thumbright:
Lite tight här och där men passade riktigt bra, gjorde en delad frontplåt så det blir lätt att skruva sen.

Bild

Bild

Bild

En nytt stativ och flytt av växelspaken stod på den inofficiella att-göra-listan så även det är ordnat, stabilt och demonterbart.

Bild

Postat: mån nov 22, 2010 6:12 pm
av Kadett4wd
Det är bara å höra av sig då det närmar sig.
CP grenröret är riktigt bra till de här maskinerna faktiskt.
Delbar frontplåt är nästan så jag tror du kollat på min bil lite ;)