Sida 13 av 21

Postat: lör apr 24, 2010 8:26 am
av mattias
Är den i bilen imorrn ? :roll:

Bild


Stövarns bruksbil:
Bild
Jag menar alltså den röda 144an i bakgrunden.. :hihi:

Postat: sön apr 25, 2010 9:35 pm
av Erik Sandström
Den är i bilen :D , (inte startad än)

Postat: tis maj 11, 2010 5:22 pm
av Erik Sandström
Provkörd på grusväg, blir ganska fränt då trycket kommer. Om Jonas Wikström skulle kunna tänka sig att ställa racelogicen till förfogande någon gång under helgen vore jag tacksam. :revs:

Postat: tis maj 11, 2010 6:31 pm
av JonasW
Erik Sandström skrev:Provkörd på grusväg, blir ganska fränt då trycket kommer. Om Jonas Wikström skulle kunna tänka sig att ställa racelogicen till förfogande någon gång under helgen vore jag tacksam. :revs:
Hehe, ska nog kunna gå att ordna :)
Vi får höras av till helgen då!

Postat: tis maj 25, 2010 5:40 pm
av Erik Sandström
Har varit diverse motgångar med svänghjul som lossnat och kamrem som gått sönder, men den kändes pigg förutom att lågfartarna är alldeles för stora. Får hoppas att inte ventilerna har pajjat bara så kanske vi kan träffas nu i helgen Jonas och se om det blir någon större skillnad från ifjol?

Postat: tis maj 25, 2010 5:55 pm
av JonasW
Erik Sandström skrev:Har varit diverse motgångar med svänghjul som lossnat och kamrem som gått sönder, men den kändes pigg förutom att lågfartarna är alldeles för stora. Får hoppas att inte ventilerna har pajjat bara så kanske vi kan träffas nu i helgen Jonas och se om det blir någon större skillnad från ifjol?
Ja, absolut! Bara & slå en pling så bestämmer vi en dag.

Postat: mån aug 23, 2010 3:29 pm
av B_Christoffersson
hur har de gått i sommar med denna motor
fick ni igång de efter kamremshaveriet eller

hade varit kul med en film :thumbright:

Postat: mån aug 23, 2010 4:57 pm
av Eric Wiklund
Han är rädd att bli frånåkt av mig nu såhär på hösten så han har tagit lös gasarna och justerat in dom riktigt ordentligt.
Tror även att nya lågfartsmunstycken är beställda?

Postat: mån aug 23, 2010 9:00 pm
av Erik Sandström
Har bara legat på latsidan i sommar, bilen har aldrig varit trasig sedan svänghjulet lossnade, bara ojusterad. Men nu har jag beställt nya lågfartsmunstycken och öpnnat möjligheten att synka gasarna på plats i bilen, sen ska trycket höjjas och tider kapas . :D

Postat: mån aug 23, 2010 9:39 pm
av B_Christoffersson
Erik Sandström skrev:Har bara legat på latsidan i sommar, bilen har aldrig varit trasig sedan svänghjulet lossnade, bara ojusterad. Men nu har jag beställt nya lågfartsmunstycken och öpnnat möjligheten att synka gasarna på plats i bilen, sen ska trycket höjjas och tider kapas . :D
okej låter intressant :thumbright:

Postat: tis aug 24, 2010 11:48 am
av Jens Gustavsson
hoppas du får hem dem i dag så vi får fin tuna lite på lågfarten sen dit med data logningen och testa lite starter och så.

Postat: tor sep 30, 2010 5:26 pm
av Erik Sandström
lådan är sprängd :thumbdown: , ska sätta dit en zf i vinter :thumbright:

Postat: tor sep 30, 2010 5:32 pm
av Jens Gustavsson
dit med en till M45 och kör lite till :thumbright:

Postat: tor sep 30, 2010 5:35 pm
av Jens Gustavsson
eller monta en gammal zf som jag har och en sån hära det är ju 1000gånger enklare.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=50154

Postat: tor sep 30, 2010 5:49 pm
av mattias
Härlig finish på Jonas adapter där :)
Till dom som vet : Passar den adaptern till samma låda som sitter i min BMW 3.0?
Den 5-växlade Getraglådan har ju lös kåpa på den här bilen..

Bild