ivars e30 backhalf - 8s
auspuff, nej tyvärr =) på elmia blir den en riktig uställningspadda... inget koolt kommer hända alls där nere med bilen.. 

laddstyrningen monterad i värstingmärket

vart tvungen att massera kabelhärvan lite, när inte temp och map sitter brevid varandra längre

gänga 044.....

slog mig att det sitter nån rörgäng i mittenuttaget, lär skaffa an genomföring ifrån ppf
tvättäkta racebil med gatbils finish

wundarbahr





notera ramen jag satt upp i framrutan tillägnad TEAM BOOST PERFORMANCE

man tager vad man haver, pussel..

Fick ryck på att urtrampningslagret skulle glappa på axeln... så jag monterade ner allt och ska lämna in hos E-mek imorn så de får fixa en hylsa.. sen banan åker den upp på 7 röda hoppas jag



kom fram till att vingen blir lite väl aggressiv


FAIL


varför jag har röd tröja i garaget och hitler hade bruna byxor i kriget




imorn får jag nog lite backup i garaget då det är mycket som ska monteras
vi får se!
ELMIA 2010

laddstyrningen monterad i värstingmärket

vart tvungen att massera kabelhärvan lite, när inte temp och map sitter brevid varandra längre

gänga 044.....

slog mig att det sitter nån rörgäng i mittenuttaget, lär skaffa an genomföring ifrån ppf
tvättäkta racebil med gatbils finish

wundarbahr





notera ramen jag satt upp i framrutan tillägnad TEAM BOOST PERFORMANCE

man tager vad man haver, pussel..

Fick ryck på att urtrampningslagret skulle glappa på axeln... så jag monterade ner allt och ska lämna in hos E-mek imorn så de får fixa en hylsa.. sen banan åker den upp på 7 röda hoppas jag



kom fram till att vingen blir lite väl aggressiv


FAIL


varför jag har röd tröja i garaget och hitler hade bruna byxor i kriget



imorn får jag nog lite backup i garaget då det är mycket som ska monteras
ELMIA 2010
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Verkar ju bli trevligt
Mycket ludd blir det, kommer ner och tittar lite hur det ser ut i verkligheten på elmia
Mycket ludd blir det, kommer ner och tittar lite hur det ser ut i verkligheten på elmia
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
välkomna fram på elmia
trucken är klar och lastas imorn!!
saknar fortfarande en listjävel som synes...
bilder här:
http://402revolver.ivarsproduction.se/
saknar fortfarande en listjävel som synes...
bilder här:
http://402revolver.ivarsproduction.se/
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Haft lite semester från garaget.. Men nu slog det mig att det är 3 helger innan Emmaboda helgen dyker upp.... HAVERI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
skarvar på efter elmia
innan lastning, och innan kaoset... hatade folk som vanligt... idiotjävlar som skulle in med trailern och jävlas precis vid garageporten ut.. spade, sax, apa, kamel.... jävla orm.

en bit hem, oskadda från polis
402meters raketerna från stan

gjorde en insats

första kvinnopriset (utställningspris)

gick en vecka och ett par dagar

slangar till salu... Är matning ifrån tank med skarv framme vid motorn för bränslefilter, sen flygplans an till rail och tillbaks till regulator..

Slog mig att min nya rev mätare kommer ifrån en v8.. nån som har fil på hur fan jag gör för att få den visa rätt på en sexa?

sen rev jag ner lådan av två orsaker, ena var att jag la på tätningsmedel för anslutningarna till urtrampningslagret, men drog dom aldrig, anledning 2 är att jag måste bygga en sprängring för svänghjulet...

luftade den dock lite innan, far och son larsson puttade, gick som FAN, måste vara känslan av 1m avgasrör och en 3liters mackaron som fanns under huven..

en pallbock räcker... svinstyvt chassie

mtech 2 fronten tänkte jag stoppa i arslet innan nästa säsong.. inte värsta passformen direkt


var riktigt trist att få till oljan, men ganska väntat då allt sitter som gjutet i redan

olja löst, och bränsle sågott som löst, närmar sig uppstart

i helgen lär jag planera ut den sista elen inför säsong och ta ur panelen en sista gång för att koppla på det resterande jag klurat ut...
Bakaxelgrejerna har kommit, så det vart expressupphämtning av bakaxel.se som sen dunkade iväg den till ARC motorsport för inshimsning.. Sen ska kardanen fixas till, sitter ett för litet kors på den nu... Sen är det dags att skicka kärleksbrev till avesta om bromsning!
fullt ös igen nu mao...................................
skarvar på efter elmia
innan lastning, och innan kaoset... hatade folk som vanligt... idiotjävlar som skulle in med trailern och jävlas precis vid garageporten ut.. spade, sax, apa, kamel.... jävla orm.

en bit hem, oskadda från polis

gjorde en insats

första kvinnopriset (utställningspris)

gick en vecka och ett par dagar

slangar till salu... Är matning ifrån tank med skarv framme vid motorn för bränslefilter, sen flygplans an till rail och tillbaks till regulator..

Slog mig att min nya rev mätare kommer ifrån en v8.. nån som har fil på hur fan jag gör för att få den visa rätt på en sexa?

sen rev jag ner lådan av två orsaker, ena var att jag la på tätningsmedel för anslutningarna till urtrampningslagret, men drog dom aldrig, anledning 2 är att jag måste bygga en sprängring för svänghjulet...

luftade den dock lite innan, far och son larsson puttade, gick som FAN, måste vara känslan av 1m avgasrör och en 3liters mackaron som fanns under huven..

en pallbock räcker... svinstyvt chassie

mtech 2 fronten tänkte jag stoppa i arslet innan nästa säsong.. inte värsta passformen direkt


var riktigt trist att få till oljan, men ganska väntat då allt sitter som gjutet i redan

olja löst, och bränsle sågott som löst, närmar sig uppstart

i helgen lär jag planera ut den sista elen inför säsong och ta ur panelen en sista gång för att koppla på det resterande jag klurat ut...
Bakaxelgrejerna har kommit, så det vart expressupphämtning av bakaxel.se som sen dunkade iväg den till ARC motorsport för inshimsning.. Sen ska kardanen fixas till, sitter ett för litet kors på den nu... Sen är det dags att skicka kärleksbrev till avesta om bromsning!
fullt ös igen nu mao...................................
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
- Mattz Larsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
- Ort: Gävle
Kolla på auto meter:s hem sida men jag har för mig att det finns tre tråd lopar med olika färger på och man klipper av t.ex. två för att passa till en fyra
men kolla deras hem sida
Mattz
http://www.autometer.com/productPDF/1244B.pdf
men kolla deras hem sida
Mattz
http://www.autometer.com/productPDF/1244B.pdf
-
70coupeJocke
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tor mar 11, 2010 9:28 am
tjenaretjenare!
Är ganska ny på forumet å har ögat mest inställt på V8 med massa sug hästar!
har ALDRIG tyckt om BMW! men din Bmw är enligt mig ett konstverk! bara insuget är rena mums! är detta samma snurra som satt i vita kombin? (har inte läst hela tråden)
Är ganska ny på forumet å har ögat mest inställt på V8 med massa sug hästar!
har ALDRIG tyckt om BMW! men din Bmw är enligt mig ett konstverk! bara insuget är rena mums! är detta samma snurra som satt i vita kombin? (har inte läst hela tråden)
loud pipes save lives
opel commodore 70 coupe v8
Volvo 145-72 B23A
Toyota corolla-76
Söker akut bakljus till min Opel!!!! 12.5cm höga å 56cm breda! allt i den sizen är av intresse
opel commodore 70 coupe v8
Volvo 145-72 B23A
Toyota corolla-76
Söker akut bakljus till min Opel!!!! 12.5cm höga å 56cm breda! allt i den sizen är av intresse
här ska det fyllas på med grejer så fort jag får grejerna av bakaxel.se ... knappt nå sugen på att få prylarn alls.........

hjullagrernas bästa vänner

mooser

tomt igen

fredagens expriment.. fixa kardanring...

när väl prototyp femtielva är uppe efter en drös svordommar jag gärna skulle bandat så är en till discofail IGEN...

Jag har hängt upp slangarna från urtrampningslagret MITT framför en FÖREBANNAD jävla BULT JÄVEL som inte går att ta någonannanstans ifrån.... Och den är dragen med 8mm bult..... lyckligtvis inte med mutter på andra sidan... observera att jag hellre byter vevaxel än att ta ner lådan igen... Problem 2.. jag kommer inte åt på något vis, med 1/8 spärrskaft så tar det i tunneln innan jag kommer fram till bultskallen... Och med en fast jävla hornyckel så kommer jag inte fram heller för det är gjutningar i lådan som spärrar.... FAAAAAAAAAIL....
På något sätt fick jag bort skiten tillslut och kunde dra lådan... för att sen åka hem efter en av "bisysslorna" som skulle vara kvällens uppdrag..... kul...
bjuder därmed också på en liten rundtur i vårat fina garage..







såhär vart den tillslut föresten...

dagen efter nya pigga tag, med sbf uffe i garaget

mycket mustigt, nu är skiten 7.50 taggat i 3 hela år... Känns sjukt fint!


sen kopplade jag mer el jag kommit på


1 av veckans bekymmer


fyllt i olja

reklam för västerås streetrace forum

en till varvräknare som går från 5 och uppåt, med shiftligt.. så nu ska jag börja köra med shiftligt.. även fast det är svinballt att växla från varvstopp..

mekade ihop rovan.. Sjukt skön att skruva, eller ja.. inredningen och hela bilen är fantastisk att skruva..... Om man bortser från lådan för stunden...

smygreklam

nån som känner igen den här? Jag saknar vredet till den


haha... inge nördigt...

gamla kombipangarn under uppbyggnad..

dagens fail.. soppaslang punkad... kanske någon trevlig elmiabesökare som haft med sig frugans hårpinnar?

annars hade jag kunnat starta idag............

veckans strul 2 är att hänga dit en till kylare och trixet blir att få plats med slangar även till den..


knappt nå sugen på att köra alls nu.....................

hjullagrernas bästa vänner

mooser

tomt igen

fredagens expriment.. fixa kardanring...

när väl prototyp femtielva är uppe efter en drös svordommar jag gärna skulle bandat så är en till discofail IGEN...

Jag har hängt upp slangarna från urtrampningslagret MITT framför en FÖREBANNAD jävla BULT JÄVEL som inte går att ta någonannanstans ifrån.... Och den är dragen med 8mm bult..... lyckligtvis inte med mutter på andra sidan... observera att jag hellre byter vevaxel än att ta ner lådan igen... Problem 2.. jag kommer inte åt på något vis, med 1/8 spärrskaft så tar det i tunneln innan jag kommer fram till bultskallen... Och med en fast jävla hornyckel så kommer jag inte fram heller för det är gjutningar i lådan som spärrar.... FAAAAAAAAAIL....
På något sätt fick jag bort skiten tillslut och kunde dra lådan... för att sen åka hem efter en av "bisysslorna" som skulle vara kvällens uppdrag..... kul...
bjuder därmed också på en liten rundtur i vårat fina garage..







såhär vart den tillslut föresten...

dagen efter nya pigga tag, med sbf uffe i garaget

mycket mustigt, nu är skiten 7.50 taggat i 3 hela år... Känns sjukt fint!


sen kopplade jag mer el jag kommit på


1 av veckans bekymmer


fyllt i olja

reklam för västerås streetrace forum

en till varvräknare som går från 5 och uppåt, med shiftligt.. så nu ska jag börja köra med shiftligt.. även fast det är svinballt att växla från varvstopp..

mekade ihop rovan.. Sjukt skön att skruva, eller ja.. inredningen och hela bilen är fantastisk att skruva..... Om man bortser från lådan för stunden...

smygreklam

nån som känner igen den här? Jag saknar vredet till den


haha... inge nördigt...

gamla kombipangarn under uppbyggnad..

dagens fail.. soppaslang punkad... kanske någon trevlig elmiabesökare som haft med sig frugans hårpinnar?

annars hade jag kunnat starta idag............

veckans strul 2 är att hänga dit en till kylare och trixet blir att få plats med slangar även till den..


knappt nå sugen på att köra alls nu.....................
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
skruvarhelgen är över, toppades med en fin fotosession såhär på söndagskvällen!
Tyvärr har min kamera fått ryck så jag får göra en bildupdate sen när jag får tag på något som inte strular..
Top fuel Jimpa var iallafall förbi och ordnade med pro-mod kränghämmare
en åländsk maskinpark på två ben. Sjukt schysst och kul helg!!
avbockat:
-kränghämmare (saknas helsvetsning)
-upphängningiar icvattenkylare (saknas slangkit)
-tätning bröstkåpa ("verkar" fungera)
-svetsning lambda uttag i dp
-kopplingsslang fixad
-ihopmontering maskin efter rivning (revsbara runtomkring utrustning)
-bakaxel och kardan uppmonterat och fyllt olja (dock inte i lådan än)
återstår närmsta dagarna
-lufta koppling och testa funktion
-fixa bromsar!! ( har fått över ok ifrån åland jag ska se om de kan funka )
-varmköra ordentligt och efterdra topp
-göra icvattenkylaren helt klar
mm mm...
Tyvärr har min kamera fått ryck så jag får göra en bildupdate sen när jag får tag på något som inte strular..
Top fuel Jimpa var iallafall förbi och ordnade med pro-mod kränghämmare
avbockat:
-kränghämmare (saknas helsvetsning)
-upphängningiar icvattenkylare (saknas slangkit)
-tätning bröstkåpa ("verkar" fungera)
-svetsning lambda uttag i dp
-kopplingsslang fixad
-ihopmontering maskin efter rivning (revsbara runtomkring utrustning)
-bakaxel och kardan uppmonterat och fyllt olja (dock inte i lådan än)
återstår närmsta dagarna
-lufta koppling och testa funktion
-fixa bromsar!! ( har fått över ok ifrån åland jag ska se om de kan funka )
-varmköra ordentligt och efterdra topp
-göra icvattenkylaren helt klar
mm mm...
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
2010 närmar sig 
http://www.garaget.org/video/c9rlay4lbf7y
slänger till en lite längre update..
jävligt skön stämpling i servicebok föresten

FAIL, ser förra veckan att skiten läcker olja, inget tryck där så silikon testas det zigenartäta med...

uniballs ifrån snowball, provade hans reaktions simulator också
klämde ett par stycken under 0.2 (reaktion från att lampan tänds altså).

garagepolaren köpte en dekalmaskin.. HAHA, blir revanch på asen som kör vem fan är ivars dekaler

diffen som kom lagom på fredan, i hopp om att allt annat skulle lira kunde det bli provkörning.

3,73 utvx by bakaxel.se ihop med ARC motorsport



fyllde på med finolja som den körs en bromsning (inte helt rätt) sen byts..

åländaren jimpa på besök med frän prylar

smått cp

pajsade med intercooler kylaren och monterade ner halva motorn för att tjuvtäta med silkion... i hopp om att slippa riva ur piskan.. Här är maskin ihopplockad för en lyckad provstart på söndagen...

hängade 3/4" i kylaren pga plastprist för slang.. så de blir banjo in (altså till intercoolervattenkylaren)


nerplockad som vanligt...

mörk bild på k-hämmare

söndag kväll var bilen komplett för fotosession ihop med www.westaroze.se och www.streetrace.se


måndag, skrotning under bilen efter en tung dag på jobbet


fyllde i växellådsolja

körde skiten genomvarm.. och vad fan händer..... HAVERI... skitne läcker igen... då är det bara att riva...
min lugna jävla popcornkväll vart i garaget

bästa killen slöt upp




bort med allt skit för att komma åt läcket...

skumt att packningsmassan inte vill fästa på stödgördeln? nu var det visserligen inte den som läckte..

kikade lite på lagrerna på en gång

fann tillslut felet efter en hel del klurande på hur i HELVETE skiten kunde läcka.. allt såg ju så bra ut...

läckte både bak och fram om servicebultarna för oljekanalen... jag sket i gängtätning eftersom de var konformade.... skönt misstag....... jag hade varit ute och provkört annars..................


fiskade fram lite fränmedel ifrån jobbet och monterade skiten ikväll..


ihopmonterat och klart för ilyft:D imorn lär ju endå allt få tid på sig till att torka..

åländksa masterpiecen

http://www.garaget.org/video/c9rlay4lbf7y
slänger till en lite längre update..
jävligt skön stämpling i servicebok föresten

FAIL, ser förra veckan att skiten läcker olja, inget tryck där så silikon testas det zigenartäta med...

uniballs ifrån snowball, provade hans reaktions simulator också

garagepolaren köpte en dekalmaskin.. HAHA, blir revanch på asen som kör vem fan är ivars dekaler

diffen som kom lagom på fredan, i hopp om att allt annat skulle lira kunde det bli provkörning.

3,73 utvx by bakaxel.se ihop med ARC motorsport



fyllde på med finolja som den körs en bromsning (inte helt rätt) sen byts..

åländaren jimpa på besök med frän prylar

smått cp

pajsade med intercooler kylaren och monterade ner halva motorn för att tjuvtäta med silkion... i hopp om att slippa riva ur piskan.. Här är maskin ihopplockad för en lyckad provstart på söndagen...

hängade 3/4" i kylaren pga plastprist för slang.. så de blir banjo in (altså till intercoolervattenkylaren)


nerplockad som vanligt...

mörk bild på k-hämmare

söndag kväll var bilen komplett för fotosession ihop med www.westaroze.se och www.streetrace.se


måndag, skrotning under bilen efter en tung dag på jobbet


fyllde i växellådsolja

körde skiten genomvarm.. och vad fan händer..... HAVERI... skitne läcker igen... då är det bara att riva...
min lugna jävla popcornkväll vart i garaget

bästa killen slöt upp




bort med allt skit för att komma åt läcket...

skumt att packningsmassan inte vill fästa på stödgördeln? nu var det visserligen inte den som läckte..

kikade lite på lagrerna på en gång

fann tillslut felet efter en hel del klurande på hur i HELVETE skiten kunde läcka.. allt såg ju så bra ut...

läckte både bak och fram om servicebultarna för oljekanalen... jag sket i gängtätning eftersom de var konformade.... skönt misstag....... jag hade varit ute och provkört annars..................


fiskade fram lite fränmedel ifrån jobbet och monterade skiten ikväll..


ihopmonterat och klart för ilyft:D imorn lär ju endå allt få tid på sig till att torka..

åländksa masterpiecen

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
yo, ser bra ut som vanligt
....
-är diffen levererad av jarmo på arc motorsport i alunda?
/mvh
-är diffen levererad av jarmo på arc motorsport i alunda?
/mvh
976hk och 1060Nm på 2.2bar
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
-
RampagE_740
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 101
- Blev medlem: fre okt 03, 2008 8:01 am
- Ort: Norge
bmw
Du meckar som en radioaktiv kines, jeg tipper det er kløen i høyrefoten som er drivmiddelet?
