Sida 13 av 23

Re: Escort Mk1 B23 turbo

Postat: tor jun 23, 2011 11:26 pm
av Söderman
:thumbright: jaaaaaaaaaaa

Re: Escort Mk1 B23 turbo

Postat: tor jun 23, 2011 11:44 pm
av peppe
Helt klart en lyckad kväll!

Trots allt att tog 3" systemet nog ganska slut, HX35:an var väl på sista refrängen, och IC'n gillade inte tempen på slutet.

Så man kan väl säga att vi med robbans hjälp tog ut det som gick ur konceptet. Annat avgas, hade nog gett 500whp kanske? Vem vet.

Men bilen är okörbar som det är nu, och det gillar vi! Hedman ville ge sig vid 1.7 bar och typ 400whp, men det tillät inte laddtryckskonsulten och mapparen, så vi slutade på 471whp och goda 680wnm. Riktigt farlig blev bilen, haha!

Mvh

Re: Escort Mk1 B23 turbo 471 rwhp 680 wnm

Postat: fre jun 24, 2011 1:07 am
av robban
Brum brum nu är det bara vänta att det ska torka upp så vill jag ha en provtur i denna lilla sputtnickliknande sak :)

Re: Escort Mk1 B23 turbo

Postat: fre jun 24, 2011 10:47 am
av Oscar_Ca
hedman skrev:Åkte ne till båt shoppen idag å fick gå igenom deras termostat lager hittade då en 74g termostat exakt som orginal :dance2: tror den har legat där ett tag den var märkt 170 kr tyvärr fick jag betala 488 :hihi:


(volvo penta nr på den är 875795-7 om någon undrar)

Låter bra.. Passar en B230 oxå??? mvh oscar

Re: Escort Mk1 B23 turbo 471 rwhp 680 wnm

Postat: fre jun 24, 2011 11:52 am
av Roger Berglund
du var inte i sävar igår och körde?.

Re: Escort Mk1 B23 turbo 471 rwhp 680 wnm

Postat: fre jun 24, 2011 4:14 pm
av Micke Johansson
Nej , vi va i röbäck.

Re: Escort Mk1 B23 turbo

Postat: fre jun 24, 2011 4:53 pm
av hedman
Oscar_Ca skrev:
hedman skrev:Åkte ne till båt shoppen idag å fick gå igenom deras termostat lager hittade då en 74g termostat exakt som orginal :dance2: tror den har legat där ett tag den var märkt 170 kr tyvärr fick jag betala 488 :hihi:


(volvo penta nr på den är 875795-7 om någon undrar)

Låter bra.. Passar en B230 oxå??? mvh oscar
Dom passar de är ju likadana toppar på dom !

mvh

Re: Escort Mk1 B23 turbo 471 rwhp 680 wnm

Postat: mån jun 27, 2011 7:36 am
av Jens Gustavsson
inga fler data från bromsnigen? skulle va intresant att veta lite mer :thumbright:

Re: Escort Mk1 B23 turbo 471 rwhp 680 wnm

Postat: mån jun 27, 2011 9:14 am
av robban
Den gav 150whp som grundmotor, maxeffekt ganska tidigt men där inverkar originalinsuget endel oxo.

Re: Escort Mk1 B23 turbo 471 rwhp 680 wnm

Postat: mån jun 27, 2011 11:13 am
av Fredriktak
Underbart! :) Vansinnig mk1a det gillar jag SKARPT! :P

Re: Escort Mk1 B23 turbo 471 rwhp 680 wnm

Postat: tis jun 28, 2011 10:23 am
av Jens Gustavsson
robban skrev:Den gav 150whp som grundmotor, maxeffekt ganska tidigt men där inverkar originalinsuget endel oxo.
hur har du räknat då?

jag vill ju se siffror och diagram på alla intresanta parametrar. hedman och robban skärp er! :)

Re: Escort Mk1 B23 turbo 471 rwhp 680 wnm

Postat: tis jun 28, 2011 12:55 pm
av hedman
Jag har inga mer uppgifter än dig Jens .. Jag kanske betalade för lite för bromsningen för att få dom :hihi:

Re: Escort Mk1 B23 turbo 471 rwhp 680 wnm

Postat: tis jun 28, 2011 2:57 pm
av Jens Gustavsson
ok

Re: Escort Mk1 B23 turbo 471 rwhp 680 wnm

Postat: tor jun 30, 2011 11:06 pm
av peppe
Robert, dunka upp bromspappret nu!

Den laddade iaf 2.3 bar vid maxvrid, och sedan dalade det för att ligga och ljumma på 2 bar över max effekt. Vi skulle ha trillat lite på kamdrevet, men det får vi ta nästa gång, tiden flög iväg ändå! :D

Re: Escort Mk1 B23 turbo 471 rwhp 680 wnm

Postat: fre jul 01, 2011 7:41 am
av robban
Grövre avgas så sjunger den bättre på varv :) Då kan man labba med kaminställning med resultat.

Hedman har ju fått pappret bara att han lägger ut. Annars kan jag göra det senare idag då/om jag har tid på den andra datorn.