Sida 13 av 14

Re: Nicklas 740 16v turbo.

Postat: mån maj 23, 2011 6:31 pm
av icklas
Nu har ja beställt nya hårda motorkuddar från SAM.
Så nu hoppas ja motorn är mer still.


Struntar i att skrapa asfaltsmattan med och väntar tills ja får tag i torr-is.

Re: Nicklas 740 16v turbo.

Postat: tis maj 24, 2011 12:30 pm
av Axxel_021
icklas skrev:Nu har ja beställt nya hårda motorkuddar från SAM.
Så nu hoppas ja motorn är mer still.


Struntar i att skrapa asfaltsmattan med och väntar tills ja får tag i torr-is.
De behövs :hihi:
Vad kostade dom kuddarna om man får fråga?

Mvh

Re: Nicklas 740 16v turbo.

Postat: tis maj 24, 2011 1:14 pm
av icklas
195kr styck. till för VOC bilarna.


idag skulle ja ställa in sprutet lite bättre men efter felsökning så öppnar inte spridarna plötsligt!...

kollade med multimeter å fick bara runt nån volt... så ska kolla över relät för kablarna hitta ja inga fel på. ingen säkring hade gått heller.

kanske är motstånden som de tär fel på?. kör med lågohm tror värdet låg på 0,3-0,4 nånstanns. motstånden på 0,5-0,6ohm..

kan man och vågar man koppla förbi motståndet och köra på lågohms inställning i boxen eller är det FÖR lågt?

det knasiga är ju att bilen gick i lördags.

Re: Nicklas 740 16v turbo.

Postat: tis maj 24, 2011 5:52 pm
av RickardP
Tror du har mätt fel någonstans Nicklas. Hade du kopplat motstånden på + eller jordsidan?

Re: Nicklas 740 16v turbo.

Postat: ons maj 25, 2011 8:47 am
av icklas
Minus har ja för mig. Läste att det inte spela nån roll vilkwn sida man tog.

Re: Nicklas 740 16v turbo.

Postat: ons maj 25, 2011 9:11 am
av jonas landin
Testat å ladda in mappen på nytt?
Sprutet styr ju minus så om du mäter mellan + i ett spridarstycke och chassi ska du ju ha batterispänning med tändning på!

Re: Nicklas 740 16v turbo.

Postat: ons maj 25, 2011 4:36 pm
av icklas
jag får ju både pulse width och duty cycle utslag när ja vrider på startern, så borde va nå inställning i boxen som blivit ändrad!?...

säkert då ja böt från mappen som ja starta med till en annan och sedan till bak?

Re: Nicklas 740 16v turbo.

Postat: tor maj 26, 2011 10:37 am
av icklas
Hade inte tänkt åka till garaget idag ju!, men då telefonen ringde och sa att där fanns torr-is att hämta som blivit över så fick man häva sig iväg endå.

Bild



Mycket smidigare än att stå med varmlufts pistol..
Bild




så nu ska ja låta isen smälta bort så imorgon städa undan lite å sedan lacka hade ja tänkt.


OCh så har jag fortfarande problem med att inte bilen startar nu efter att ja va dum nog att prova en annan mapp!.... ja ladda ju om hela skiten och inte separata tänd å bränsle mapp så det är ju någon inställning som gör att spridarna inte vill öppna!...

ja ha provat ställt in constants eller va det heter och ställt in req fuel vädet men det räckte inte..

man hör hur soppa kommer fram vid fuelrailen men ändå vill inte spridarna öppna.

jahade igång bilen lördags och söndags sedan böt ja dumt nog mappen å n vill den inte.

Re: Nicklas 740 16v turbo.

Postat: tor maj 26, 2011 5:10 pm
av stecka
Får du varvtal i megatune när du kör på starten?

Re: Nicklas 740 16v turbo.

Postat: tor maj 26, 2011 7:31 pm
av icklas
Japp ja får varvtal och utslag på alla mätare. Tycker inget borde ändras från när man bara byter mapp.

Re: Nicklas 740 16v turbo.

Postat: fre maj 27, 2011 7:23 am
av backeliten
Kanske aktiverad PWM (Peak and Hold) för lågohmiga spridare

under Injector characteristic sätt PWM time thershold till 25.5ms

Re: Nicklas 740 16v turbo.

Postat: fre maj 27, 2011 10:25 am
av icklas
Den står på 1.0 ms

Och pmw current limit 100%
Ja kör ju med lågohm spridare med motstånd från jbp. Motstånd på 5 ohm Kör man inte med inställningar för högohm då?

Re: Nicklas 740 16v turbo.

Postat: fre maj 27, 2011 2:46 pm
av icklas
:doh: efter att ha läst detta så klarna det ju lite!.

On the Settings/Constants page:

High impedance injectors can run on 12 Volts without problems. Low-inpedance injectors require some form of current limiting. MegaSquirt® has pulse width modulation to limit the current. You need to set the PWM parameters to match your injectors:

If you are running high-impedance injectors (greater than 10 Ohms), then set the:
PWM Time Threshold to 25.4 msec, and the
PWM Current Limit (%) to 100%.
(The presence or absence of the active flyback circuit (v3) or flyback board (v2.2) doesn't matter for high impedance injectors.)

If you have low impedance injectors (less than 4 Ohms), set the:

PWM Time Threshold to 1.0 msec, and
PWM Current Limit to 30% in most cases (all V3 main board with active flyback installed, and all V2.2 main board with flyback daughter board installed).






ALLTSÅ, eftersom ja kör med motstånd på 5ohm så räknas det som högohm, och ja har ju lågohm inställt i constants.

blire då till följd att det blir för svag signal till spridarna att öppna?

PWM Time Threshold betyder då hur stor signal styrka som går till spridarna?


MVH

Re: Nicklas 740 16v turbo.

Postat: lör maj 28, 2011 9:37 am
av NiclasA
få ordning på skrotet å kom in te örebro ikv, är ju street med lr vad det heter:) kan du visa hur man svarvar däck;)

Re: Nicklas 740 16v turbo.

Postat: tis maj 31, 2011 1:13 pm
av icklas
Nu har man fått lite gjort i garaget igen.

Böt btr eftersom den va pajj så fick inget bränsle tryck och efter det så startar den så fint!
Har börja ställt in sprutet men ska köpa nya stift då dom ja har nu är gamla och funkar dÅligt.

Annars så har ja bara lacka golvet och montera stolarna igen.

Fick mina voc kuddar idag så ska montera dom på torsdag.