Ogges t6 turbo, numera evo bygge

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge

Inlägg av ogge »

hehe nää. men nått lär vara tok.
eller är verkligen 3skivig så jävla brutalt?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
jonas landin
Forumsberoende
Inlägg: 2576
Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
Ort: Bollebygd

Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge

Inlägg av jonas landin »

D går inte å ta bort en lamell??
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge

Inlägg av ogge »

ju det går vel att ta bort en och svarva ner tryckplattan. men då kan man vel lika gärna köpa en 2 skivig istället för att förstöra 3skiviga?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
jonas landin
Forumsberoende
Inlägg: 2576
Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
Ort: Bollebygd

Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge

Inlägg av jonas landin »

Ok, är inte insatt hur dom sitter ihop,
Tänkte mest om det gick å testa "lite snabbt"
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende
Inlägg: 659
Blev medlem: lör aug 30, 2008 8:38 am
Ort: borgå (finland)

Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge

Inlägg av E34 RRT »

dom som provat sejjer juh att dom är ganska våldsamma koplingar mot drivlinan...men för vissa håller dom riktigt bra!??
Niklas.E
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge

Inlägg av ogge »

ja det känns lite sisådär.
men ska kolla upp så vevaxellagret verkligen sitter i mitten så det inte kastar.
är ju vi själva som svarvat i de haha .
annars blir det att sätta i en tilton fegventil å prova bättre lycka
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge

Inlägg av Kökarmicke »

Kasta tilton å skaffa en hederlig sachs platta å zinterlamell :) Funkar mycket bra tycker jag :thumbright:
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge

Inlägg av ogge »

lutar åt de håller här å kan jag säga. hehe
har du 707 eller 765 plattan på din kärra?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge

Inlägg av Kökarmicke »

765 åker jag, men de e väl samma platta, bara olika bultcirklar tycker jag mig läst nånstans?
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende
Inlägg: 659
Blev medlem: lör aug 30, 2008 8:38 am
Ort: borgå (finland)

Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge

Inlägg av E34 RRT »

använder du vanlig zinter??hur stor diam?
Niklas.E
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge

Inlägg av ogge »

nu har jag mätt upp vevaxellagret och det var inget fel på de heller.
verkar vara kopplingen som avrättar lådorna.. skit också
får fixa en fegventil till helgen då och hoppas de blir kalasbra.
annars får ja köpa en 707 platta å vanlig sinter.
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge

Inlägg av Kökarmicke »

:thumbright: Zinter håller för mig oxå. Kolla upp spelet mellan plattan å svänghjulet bara så du får rätt kopplingstryck. Med 8mm lamell ska 765-plattan försänkas 1mm under lamell-slitytan iaf :)
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge

Inlägg av ogge »

nu har bilen funkar bra utan tilton ventil (195orna åkjte på ) å då har den hållit .
tills igår då den blev tömd på olja på fullgas och har nypt.

denna sommaren har verkligen kostat mycket pengar för dom flesta verkar det som!
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
NikkO
Forumsberoende
Inlägg: 1408
Blev medlem: fre dec 07, 2007 8:52 pm
Ort: Västerås

Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge

Inlägg av NikkO »

Tråkigt att höra, vad hände?
/Niklas Eliasson

Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt

0761460960
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge

Inlägg av ogge »

oljefilterhållaren med hela skiten lossnade. gängorna var kassa i blocket som håller i pinnskruven till oljefiltret :thumbdown:
men har vev å skit ligger så ska vel riva den ngn dag framåt å kolla hur många stakar som e kassa sen åker man nog igen :hey:
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Skriv svar