Sida 13 av 17
Postat: tis sep 04, 2007 6:04 pm
av Performance
Låter tokbra! Jag tänkte testa den lokala strippklubben i helgen, du är välkommen förbi då
Kanske ska sluta skriva massa OT här nu, känns ju som att jag spammar sönder din fina välpolerade projekttråd

Postat: sön sep 09, 2007 12:31 am
av rebell82
Efter en kvälls felsökning och en dags fullgaskörning har jag kommit fram till att det är en stake som börjat glappa runt kolvbulten. Rycker jag 3:ans spridare blir det knäpptyst. Har surrat med herr Parner och får ny stake utan tjafs iaf. Men bilen blir lik förbannat ställd längst in i ett hörn närmsta halvåret iaf, då jag ska bygga lite grenrör åt folk och hålla på och pula i största allmänhet.
Wg:n verkar funka betydligt bättre efter slipningen av skaftet. Ligger stadigt på 0,9 bar som kommer vid 4,5-5k nånstans. Helt klart nöjd med draget redan då iaf! Ligger på lambda 0,82 stadigt på laddtryck så det borde gå att magra ut den en hel del. Blir nog inget test med högre laddtryck i sommar. Men kärleken till bilen är tillbaka efter att ha fått köra lite runt byn iaf!

Postat: sön sep 09, 2007 3:17 am
av Perkele70
fucki´n löööv story!

blir tårögd nästan!

kul du hittade felet!skulle nog kännas runkigt å gå å fundera vad som förstört sommaren!

Postat: sön sep 09, 2007 3:51 pm
av Performance
Najs! Kul att du fått tillbaka orken och lusten! Jag ser fram emot att få åka ett par grymma repor nästa sommar!

Postat: sön sep 09, 2007 4:07 pm
av mattias
Så första problemet med vevaxeln var pga oljetryck och det här andra problemet pga toleransproblem?
Postat: sön sep 09, 2007 5:08 pm
av rebell82
Palle: Man ser ju nåt ljus i tunneln nu iaf! =)
Egon: Det kan du ge dig fan på att vi ska! Fast den lär ju hinna rasa ett par gånger nästa sommar också.
Mattias: Första raset var utebliven smörjning som var skurken. Tror inte det var några toleransproblem i bussningen nu faktiskt. Parner erkände att han fått en del stakar där bussningen verkar haft nåt materialfel. Men men, får väl se vad han säger då jag skickar ner den.
Postat: mån sep 17, 2007 8:51 pm
av rebell82
Lägger upp en liten smygtitt på vad som är på gång i vinter:

Postat: mån sep 17, 2007 10:12 pm
av Jimmy Nilsson
skruvkompressor?
Postat: tis sep 18, 2007 5:27 am
av Perkele70
Screw Matti!

Postat: tis sep 18, 2007 11:01 am
av rebell82
En eaton-kompressor är det. Försöker lösa utrymmesfrågan bara. Men jag tror jag hittat en liten ledig fläck om jag flyttar oljefiltret. =)
Postat: tis sep 18, 2007 7:42 pm
av Performance
Jaså! Så du tyckte det blev lite väl mycket lagg i spisen ändå
Ska bli mycket intressant att se hur det här kommer gå!

Postat: tis sep 18, 2007 8:08 pm
av rebell82
Liiite lagg blev det kanske. Finns nog en hel del att hämta i wg:n och styrningen av den, något som också kommer ses över i vinter. Är lite overkill med kompressor egentligen, men vafan... Det låter fränt och jag vill bygga.

Postat: ons sep 19, 2007 4:09 pm
av Johnny
Är det en M45:a?

Postat: ons sep 19, 2007 4:58 pm
av rebell82
M45 stämmer alldeles utmärkt. Borde räcka till på min 1,8 utan större problem.

Postat: tis okt 02, 2007 8:31 pm
av Performance
Att ni i vanlig ordning blev apraka i helgen har jag förstått, men hur går det med bilen? Har det börjat byggas något än?
