okej för att vara ärlig så är jag inte helt säker...var gaaanska så lost när henke å jonas dona på med sina makapärer....kanske henke kan förklara hur det blev.
men jag tror vi tog tändsignalen från diod17, men slutsteg vet jag ej vilket det är...
hmmm... nu ska vi se här...
Om jag kommer ihåg rätt så körde vi med LED 17 och ett "no name" tändsteg från auto ojvanpäre (eller hur det stavas) som skulle passa med stummad fördelare.
Finns en uppsjö av tändmoduler som passar. Ska man göra en installation i dagens läge så rekomenderar jag att köra med en VB921 krets och då skippa allt vad boschmoduler heter. Tuffast är att köra med 4 st VB921 (på en 4 cyl motor) och 4 separata tämndspolar, då blir det en hel del kräm i gnistan. Racetemas små spolar funkar finfint och kostar lite
Henrik Sundberg
Happiness is a Hot VW!!!
"En tysk bil går aldrig sönder. Den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
OK, det funkar nog bra med den utvxl. Hade ju 3.73 på min under hela sommaren, men det funkade ju inge bra med sugtrimmad wankel precis. Att den gjorde runt 200 knutar var väl skoj, men j-vligt obehagligt och vingligt .
nu rullar volvon för fullt, lite mappning kvar ( smäller å lever om vid poå drag ibland) men den nya axeln med detroit E-Z locker funkar fint trots min glappa m47 låda så går bilen att köra ganska så mjukt och fint
jo det blir edps-piteå. var å tune:a lite med turbolover igår å vi hitta lite fel faktiskt. Den ville på smälla å leva om på fullgas när man körde med deacceleration enrichment på 100% så vi körde så att den stängde av det över 0,5bars över tryck å vips så sluta det leva om å greja
bara kvar att montera elfläkt, D-kam,Byta växellåda innan piteå ( glappar nästan ett kvarts varv på kardanaxeln med växel i )
142 TiXeR skrev:jo det blir edps-piteå. var å tune:a lite med turbolover igår å vi hitta lite fel faktiskt. Den ville på smälla å leva om på fullgas när man körde med deacceleration enrichment på 100% så vi körde så att den stängde av det över 0,5bars över tryck å vips så sluta det leva om å greja
bara kvar att montera elfläkt, D-kam,Byta växellåda innan piteå ( glappar nästan ett kvarts varv på kardanaxeln med växel i )