142 TIC - Ny Film

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Tim
För mycket laddtryck
Inlägg: 336
Blev medlem: tis dec 20, 2005 4:35 pm
Kontakt:

Inlägg av Tim »

läcker bil :D men skulle det inte vara snyggare med en ribbgrill? 8)
im gonna kill him, I gonna kill him dead
DanneICE
För mycket laddtryck
Inlägg: 112
Blev medlem: fre jun 30, 2006 8:53 pm
Ort: Kalix

Inlägg av DanneICE »

Nu har det varit lite dött här :P
Händer det något eller?
Användarvisningsbild
142 TiXeR
Forumsberoende
Inlägg: 537
Blev medlem: lör jan 24, 2004 12:12 am
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av 142 TiXeR »

har svetsat grenröret...för FJÄRDE gången! :? :)
ska staga upp turbon oxå då det blir en liten häv arm då den e så pass högt upp.

sen har jag hittat bakaxel med diff som jag ska handla.

i övrigt står den redo för vintern med vintersulor på, ifall man måste ta den ist för bruksisen nån gång 8)
Johannes Selberg
Ford F100
Nordetun
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 61
Blev medlem: mån apr 17, 2006 4:22 am

Inlägg av Nordetun »

142 TiXeR skrev:i övrigt står den redo för vintern med vintersulor på, ifall man måste ta den ist för bruksisen nån gång 8)
ifall man måste? :lol:
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

en fråga!
Triggar du tändslutsteget med diod 17 utgången?

Om jag förstått det rätt så gör du de:)

Vilket slutsteg använder du dig av då?




Mvh:En som börjar komma underfund med ms sprutens hemliga värld
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
142 TiXeR
Forumsberoende
Inlägg: 537
Blev medlem: lör jan 24, 2004 12:12 am
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av 142 TiXeR »

okej för att vara ärlig så är jag inte helt säker...var gaaanska så lost när henke å jonas dona på med sina makapärer....kanske henke kan förklara hur det blev.

men jag tror vi tog tändsignalen från diod17, men slutsteg vet jag ej vilket det är...

ska åter komma med svar. :)
Johannes Selberg
Ford F100
Användarvisningsbild
Henke
För mycket laddtryck
Inlägg: 120
Blev medlem: tis sep 06, 2005 8:13 pm
Ort: Mellansel/Härnösand

Inlägg av Henke »

hmmm... nu ska vi se här... :roll:
Om jag kommer ihåg rätt så körde vi med LED 17 och ett "no name" tändsteg från auto ojvanpäre (eller hur det stavas) som skulle passa med stummad fördelare.

Finns en uppsjö av tändmoduler som passar. Ska man göra en installation i dagens läge så rekomenderar jag att köra med en VB921 krets och då skippa allt vad boschmoduler heter. Tuffast är att köra med 4 st VB921 (på en 4 cyl motor) och 4 separata tämndspolar, då blir det en hel del kräm i gnistan. Racetemas små spolar funkar finfint och kostar lite :)
Henrik Sundberg
Happiness is a Hot VW!!!
"En tysk bil går aldrig sönder. Den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
Linus P
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 70
Blev medlem: ons maj 24, 2006 6:11 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av Linus P »

Har du lagt ner bilbyggandet och börjat sticka istället? :)
Bild
Linus Pettersson - Boden, Norrbotten
Mazda 818 Coupe '73 | 13b streetport | Weber 50 | Turbo | MSD
Mazda RX-3 Coupe '73 | 13b streetport | Weber 50 | Racing Beat
Mazda RX-8 '04 | Velocity Red
Användarvisningsbild
142 TiXeR
Forumsberoende
Inlägg: 537
Blev medlem: lör jan 24, 2004 12:12 am
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av 142 TiXeR »

nix har inte lagt ner bilbyggandet alls...skruvar bakaxel faktiskt.

Detroit locker diffen.
Bild

står å skruvar dit bromsköldar nu faktiskt sen nya bromsskivor,ok, bussningar.
Johannes Selberg
Ford F100
Användarvisningsbild
142 TiXeR
Forumsberoende
Inlägg: 537
Blev medlem: lör jan 24, 2004 12:12 am
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av 142 TiXeR »

det blev en 1031 axel med 3:73 utv.
Johannes Selberg
Ford F100
Linus P
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 70
Blev medlem: ons maj 24, 2006 6:11 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av Linus P »

OK, det funkar nog bra med den utvxl. Hade ju 3.73 på min under hela sommaren, men det funkade ju inge bra med sugtrimmad wankel precis. Att den gjorde runt 200 knutar var väl skoj, men j-vligt obehagligt och vingligt :).
Bild
Linus Pettersson - Boden, Norrbotten
Mazda 818 Coupe '73 | 13b streetport | Weber 50 | Turbo | MSD
Mazda RX-3 Coupe '73 | 13b streetport | Weber 50 | Racing Beat
Mazda RX-8 '04 | Velocity Red
Användarvisningsbild
142 TiXeR
Forumsberoende
Inlägg: 537
Blev medlem: lör jan 24, 2004 12:12 am
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av 142 TiXeR »

nu rullar volvon för fullt, lite mappning kvar ( smäller å lever om vid poå drag ibland) men den nya axeln med detroit E-Z locker funkar fint trots min glappa m47 låda så går bilen att köra ganska så mjukt och fint :roll: :thumbright:
Johannes Selberg
Ford F100
Användarvisningsbild
DanielW
Forumsberoende
Inlägg: 954
Blev medlem: tor mar 24, 2005 5:28 pm
Ort: Piteå

Inlägg av DanielW »

Såg din bil på storheden igår. ska du köra edps-pite?
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
Användarvisningsbild
142 TiXeR
Forumsberoende
Inlägg: 537
Blev medlem: lör jan 24, 2004 12:12 am
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av 142 TiXeR »

jo det blir edps-piteå. var å tune:a lite med turbolover igår å vi hitta lite fel faktiskt. Den ville på smälla å leva om på fullgas när man körde med deacceleration enrichment på 100% så vi körde så att den stängde av det över 0,5bars över tryck å vips så sluta det leva om å greja :thumbright:

bara kvar att montera elfläkt, D-kam,Byta växellåda innan piteå ( glappar nästan ett kvarts varv på kardanaxeln med växel i :hihi: )
Johannes Selberg
Ford F100
Linus P
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 70
Blev medlem: ons maj 24, 2006 6:11 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av Linus P »

142 TiXeR skrev:jo det blir edps-piteå. var å tune:a lite med turbolover igår å vi hitta lite fel faktiskt. Den ville på smälla å leva om på fullgas när man körde med deacceleration enrichment på 100% så vi körde så att den stängde av det över 0,5bars över tryck å vips så sluta det leva om å greja :thumbright:

bara kvar att montera elfläkt, D-kam,Byta växellåda innan piteå ( glappar nästan ett kvarts varv på kardanaxeln med växel i :hihi: )
Härligt! Vad blir det för låda?
Bild
Linus Pettersson - Boden, Norrbotten
Mazda 818 Coupe '73 | 13b streetport | Weber 50 | Turbo | MSD
Mazda RX-3 Coupe '73 | 13b streetport | Weber 50 | Racing Beat
Mazda RX-8 '04 | Velocity Red
Skriv svar