Vet om just första 9.an är med på film , men om inte annat är bilen med på bil in action så det kommer senare . tar lite tid att gå igenom allt material och klippa ihop någotErsviken skrev:Grattis till 9an magnus! Hoppas Mats filmade!
Boströms dragracing-Amazon 9,38 229 (Dyno mellan dagarna)
Idag blev det 9.87 @ 228 km/h, med 1.52 i 60-fot.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Efter en veckas hårdmekande så var bilen klar för EDPS på pite dragway.Efter en lugn testrepa med dåligt grepp så var det dags att ladda på hårdare.Första riktiga repan så åkte jag 10.76 andra 10.24 tredje 10.21 och slutligen så nåddes mitt drömmål att åka en nia med 9.98sek 224kmh.Det var en riktigt skön känsla och glädjen var på topp.Jag är också riktigt nöjd över att ha kommit över 180 i slutfart på 201m.Jag fick andrapris i klassen extreme street.Senare på kvällen så höjde jag laddtrycket till 1.9 bar och åkte då 9.87sek 228kmh (6.38 182kmh på 201m) under Spring Champinship kvalen.Tyvärr så regnade söndagens körning bort men jag är ändå mer än nöjd med helgen.Bilen har fungerat riktigt bra och det enda som egentligen strulat var en glapp spridarkontakt som jag bytte ut.Nästa race blir troligen Midnight Sun.Ett stort tack till Emil,Jens,Simon som hjält mig under veckan.

http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 258
- Blev medlem: ons dec 03, 2003 1:25 am
- Ort: Umeå
- Kontakt:
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 217
- Blev medlem: mån dec 08, 2003 6:16 pm
- Ort: Öreström
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jo det va kul att nian kom tillslut
den borde kommit tidigare men som vi snacka om på vägen hem kanske det inte är viktigast att förbättra tiderna snabbast möjligt, bättre att va lite försiktig och fin putsa fram tiderna lite i taget då kan man suga ur det bästa ur kombinationen och undvika dyra haverier.
nåra intresanta saker att notera va att bilen hadde högre slutfart med samma laddtryck i år än fast kammen va en snällare omslipad standard tryckare modell med mindre lyft och snällare acc. (vi kommer testa flera kammar senare i år bland annat en ny stortryckar kam som ska va snällare mot grejorna)
ska köra den gamla kammen i min nya kam mätar maskin som kommer hem sen och annalysera den, då den hadde skumma saker för sig då den va extremt elak rent mekaniskt som kan slå bakut på många olika sätt för prestandan och hållbarheten.
de nya beehive fjädrana och den nya super effektiva 4" KL-racing laddkylaren tror jag också har gjort sitt för den ökade effekten
jag vill också tacka volvo teamen som kör med mina toppar, kammar mm som verkligen presterade bra i helgen
mycket kul att se de i välfungerande bilar
hahlinarna med sin fina sjua som gick 9.43/243 och även tjoffe som visade att han har grymma prestanda även om inte den ville gå ricktigt bra de sista 200metrarna (åttan på gång
)

den borde kommit tidigare men som vi snacka om på vägen hem kanske det inte är viktigast att förbättra tiderna snabbast möjligt, bättre att va lite försiktig och fin putsa fram tiderna lite i taget då kan man suga ur det bästa ur kombinationen och undvika dyra haverier.
nåra intresanta saker att notera va att bilen hadde högre slutfart med samma laddtryck i år än fast kammen va en snällare omslipad standard tryckare modell med mindre lyft och snällare acc. (vi kommer testa flera kammar senare i år bland annat en ny stortryckar kam som ska va snällare mot grejorna)
ska köra den gamla kammen i min nya kam mätar maskin som kommer hem sen och annalysera den, då den hadde skumma saker för sig då den va extremt elak rent mekaniskt som kan slå bakut på många olika sätt för prestandan och hållbarheten.
de nya beehive fjädrana och den nya super effektiva 4" KL-racing laddkylaren tror jag också har gjort sitt för den ökade effekten

jag vill också tacka volvo teamen som kör med mina toppar, kammar mm som verkligen presterade bra i helgen


hahlinarna med sin fina sjua som gick 9.43/243 och även tjoffe som visade att han har grymma prestanda även om inte den ville gå ricktigt bra de sista 200metrarna (åttan på gång

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jo han åkte 9.6X senare enligt crew chef gustav, och 1.39 i 60 fot med just under 2bar laddtryck, 228km/t tror jag också det va i slutfart.
de nya wheelie barsen verkar fungera som beräknat
mer tryck nu bara
de nya wheelie barsen verkar fungera som beräknat

mer tryck nu bara

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/