Jaha, kofferten var det ja.. Det var ju inte så mycket kvar av balken och det omgivande golvet.

Kapade bort ytterplåten, balken och gjorde en ny innerplåt så det fanns något att börja med golvet mot.
Efter det så svetsade jag på ytterplåten som sitter efter hjulhuset så att ytterdelen av karossen blev hel och det skulle gå att malla upp en golvplåt mot denna.

Den nya golvplåten.

Här formar jag till en pressning som ska passa mot befintligt golv. Jag har ju givetvis vänt plåten på fel håll när jag gör detta

Insåg misstaget, kapade loss biten och vände den på rätt håll och svetsade tillbaka..

Golvplåten på plats. Börjat bygga kanten som ansluter mot den nya balken/golvet.

Vikt upp och knutit ihop golv/balk mot hjulhuset.

Samma, sett från hjulhuset.

Mitt i allt kapande hade balken blivit för kort.. Förlängde den 15 mm.

Balken och golvet grundat och svetsprimer på.

Äntligen på plats och sista plåten mot hjulhuset monterad också.
Ibland när man har kapat mycket så undrar man ju hur sjutton man ska få ihop det igen, vart börjar man liksom? Så kändes det när jag hade kapat loss rosten i kofferten, men man får ta det bit för bit och så ger det sig självt tillslut.
Har börjat med sandplåten bak nu och som tur var är den inte så rostig som befarat så jag kommer inte behöva byta hela iaf.
Börjar se en ände på detta nu!

/David