Nej, tror jag hade en m52 topp som var sprucken. Men jag tror inte den finns kvar.
Jag räknar mad att köra på 5100 den 13:e.
Tillbaka från AG:s, en bromsning som gick helt strulfritt
Toppeffekten blev inte vad jag väntat mig tyvärr, men registret blev bra. (förutom att den inte höll ut på varv

)
Förvånansvärt mycket mottryck, låg något hekto över laddtrycket
Dock funderar jag lite på det nu, om det kan vara att den ena wg:n öppnar lättare än den andra.
Och vi då mätte på den som öppnade mindre.. Tänkte nästan byta och mäta på det andra röret, skulle gjort det så man slapp undra
Ett protokoll:
Som man ser här är maxeffekt redan vid 6000 varv..
Och det gav just inget att höja laddet heller (laddar bortåt 1,5bar här, men gav bara 100hk mer än på 1bar)
Men medeleffekten mellan 3000-6500varv är alltså nästan 500hk, och det är ju inte så illa.
Det här är bromsat på 5:an, så det blir ju lite extra drivlineförluster också.
(men vaf.. jag vred bilden i photobucket, ändå blev den liggande här..
Bara vrida skärmen då..)