Hade lite problem innan mantorp, dels synkade inte lådan på 4:an..
Ingen tid att göra något åt.
Dock kändes det som den gick riktigt bra, bara mata växlar och sackade inte utan höll fullt hjulspinn
Men tillbaka i garaget fick jag se ett oljeläck
Läckte mellan slangen och kopplingen, det har jag aldrig varit med om förut.
Tänkte byta både slang och koppling, men hade ingen mer 45graders.
Försökte med 90, men fick inte till något bra.
Bort med det jäkla plemiumet igen för att komma åt andra änden på slangen..
Under körningen kändes dock bilen halvseg igen
Hur som, efter mantorp blev det att riva låda (som vanligt)
Inte så konstigt att 4:an inte synkade..
Även 3:an hade fått rätt mycket spö, blev att byta 3:an synkring, synknav, 4:ans synkring och kona samt plastmellanlägg till växelföraren (igen)
Nu måste jag nog vara försiktig, har inga mer delar
Men när turbon är seg får växellådan stryk.
Den här gången sparkade jag koppling också när den inte orkade riktigt, det har jag aldrig vågat riktigt förut.
Och det höll det ju för iaf, det är ju ett gått tecken
Råkade glida in här också:
http://www.tractive.se/produkter/bakhju ... ellada__51" onclick="window.open(this.href);return false;
Verkar ju vara trevliga lådor, växellägesdisplay, sekventiell, shiftcut signal till sprutet.. Vill gärna ha sekventiell dogbox
Dock rekomenderade de inte över 700Nm och prislappen var lite jobbig.. Typ 115k för den 6 vxl.
De hade en 1000Nm låda på gång, men de visste inte när eller till vilket pris
Börjat med kylning till lådan:
Hade visst inte mer bilder på det, får väl bli när det är färdigt.
Här ska mätas mottryck precis innan turbon också
Det röret som kommer upp genom golvet går enda bak..
Har märkt att den vill kräkas lite genom tankventilationen ibland, blev lite ombyggnad:
En liten reservoar, röret in i botten så bränslet följer med tillbaka när luft sugs in.
Monterat:
Genomskinlig slang som en loop på ingången till reservoaren, som fungerar som vattenlås så det inte ventileras i onödan när bilen står.
Ska dit ett filter bara på inloppet också.
Tömde catchtanken till vevhusvent (oljetankvent)
Jodå, det verkar vara starkt
