Sida 14 av 14
Postat: fre apr 10, 2009 9:06 pm
av sikko
Bygger på gör jag allt ska punktas och mätas in karossen ska ut igen sen ska motordelar beställas
Nån bild iaf

Postat: fre apr 10, 2009 9:08 pm
av sikko
Postat: tor jun 18, 2009 7:04 pm
av sikko
Vinkeln är inte klar men karossen börjar bli det iaf. Lite färg på det yttre så blir den grym.
Har iaf en 2.8 liters m30 i den från 70talet oringad och med trimkam och gt40. Laddar fint ända från att convertern börjar stalla, 1,3bar med transbreak

.
Nya hjul med 15x33x17 tum... Sjukt feste bakaxeln mäter 880mm mellan flänsarna
Jag som många fler på forumet ska bli far igen 3dje gången för mig så det blir inge orsa i helgen men nån sväng lär man hinna med att åka iaf. Lycka till alla kompisar som är uppe i orsa, hoppas inte regnet förstör eran helg.
Lite sporadiska bilder iaf så ni inte tror jag har sålt bilen eller nåt.
Den lever och håller på och mappas för fullt!!!

Postat: tis jun 23, 2009 6:41 pm
av palten
Igår va man o lämna tillbaks transiten man låna upp till orsa,och fick med
den galne finnen på lite film när han va ute o mappa sig lite
Det smällde satan ur kolvutkastarröret
mvh
Postat: tis jun 23, 2009 9:08 pm
av sikko
hehe gick bättre igår. har lite bekymmer att hålla 12v sjunker ner till 11.2v när datorn är med och nätadaptern, Hade inte den med igåg och då vart det nå skumt tror jag. Mappning fortsätter imorgon mer film kommer.
Postat: tis apr 13, 2010 7:47 pm
av palten
En får allt gratulera till gott ryt ur spisen idag på PPF

mvh...
Postat: mån maj 10, 2010 3:57 pm
av Pimplaren
Blev det nå mos??
Postat: ons maj 12, 2010 3:33 am
av audi200_3b
det blev häst mycket

V8 Turbo
Postat: tor maj 13, 2010 6:23 am
av sikko
Tack o tack..
Jo det gick tillslut. Bromsade med automat låda så effekt siffran är inte att lita på enligt ärtan.
Jag har provat bilen med grund laddtrycket på 0.8bar och den går mycket värre än m5 motorn nånsin gick

. sen fins det en till ladd kurva som ligger på 1.5bar som inte är färdig justerad den ska ställas in på bana,
Spridarna låg på 78 procent vid 1.5 bar citat ärtan Ja det är över 1000hk iaf så det kan man ju börja med
Ny axel är inhandlad ford 9" med mark williams gundrilled 40 spines axlar med lättad stålspole. Nu väntas det bara på lager till spolen som mark williams verkar ha nå eget. Är det nogon som har eller nå tipps så mottages det vänligen.
Morot
Corvette toppar ls1 Med standard ventiler compcams ventilfjädrar.
Egenbyggd plenum med fullflödes trattar.
1680 spridare
Vag spolar
Lq9 5.3 block upborrad till 3,905" runt 5.7 liter
Ross racing kolvar
Eagel stakar 6"
Balancerad orginal vev corvette
Switzer S500 80mm turbo 60mm wg
COMP Cams Xtreme XE-R Camshafts dur in273 ex279 lift 0.588 in lob114
Crome molly stötstänger
Arp topp block mm mm
Elvattenpump
ministart mm

Postat: tor maj 13, 2010 11:40 am
av JBlom
Fränt Sikko. Söderhamn i sommar nåt då?
Postat: tor maj 13, 2010 3:12 pm
av Pimplaren
Sportigt

motorn ser elak ut!
Är m5 maskinen såld??:P
Postat: tor maj 13, 2010 6:47 pm
av Fredrik Y
kan intyga om att det är stor fränhetsfaktor på bilen live
m5 maskin sitter i min m535
mvh
Postat: tor maj 13, 2010 7:25 pm
av Pimplaren
egut skrev:kan intyga om att det är stor fränhetsfaktor på bilen live
m5 maskin sitter i min m535
mvh
Nice

mejla bilder på installationen!
pimplaren@hotmail.com
Går e28an bra med 770whp? det är mitt nya mål.. 570 är trött

Postat: tor maj 13, 2010 7:46 pm
av sikko
Tack tack. Jag har aldrig tyckt v8 är frännt. Men v8a med turbo är helt sjukt fränt.
Jag kommer köra allt som jag har tid med i närheten helg och kväll blir nog söderhamn några gånger med.
Har inte nå nya bilder tyvär,r nu går den igen efter lite kaross modd.