Sida 14 av 36
Postat: fre jun 20, 2008 2:08 pm
av turbonisse
fräckaste 140 grym motor är den färdig mappad
en fråga vad är det som smälller vid burn.

Postat: lör jun 21, 2008 11:26 pm
av j björk
Postat: mån jun 23, 2008 9:51 am
av * * * NXJ * * *
Superfränt! Vilken sång i maskinen
Koolt med 8Vräser. "Alla" bygger ju på 16V nuförtiden.

/NXJ
Postat: lör jun 28, 2008 10:47 pm
av TCN-JONNO
Grymt! Ska bli kul att se lite 8v-metanolmonster!

Postat: lör jun 28, 2008 10:53 pm
av auspuff
Satan så ball bil.
Postat: ons jul 02, 2008 7:10 pm
av Mr Garrett
Snyggt och prydligt !
Lycka till.
Var det du som åkte 11.38 @ 202 på EDPS i Piteå ifjol med 740 ?
Vad hade du för spec i den 740:in ?
Postat: tor jul 03, 2008 12:41 am
av Pimplaren
Hur ball som helst

Postat: tor jul 03, 2008 6:29 pm
av Danne
Mr Garrett skrev:Snyggt och prydligt !
Lycka till.
Var det du som åkte 11.38 @ 202 på EDPS i Piteå ifjol med 740 ?
Vad hade du för spec i den 740:in ?
Jo det var nog jag, inga konstigheter i den motorn volvo 8v, stor turbo, 2,5l och ett Autronic sprut, körde som bäst 10,7 226km/h hade väldiga problem med fästet i den bilen trots fyrlink och jänkeaxel tror det nog berodde på lite för små däck och mycket vikt. Synes i Piteå/ Danne
Postat: tor jul 03, 2008 9:07 pm
av Christian L
blir kul å se den i piteå!
Postat: mån jul 14, 2008 9:45 am
av TCN-JONNO
Hur gick det, fick ni ihop så ni kunde köra mer på lör-sön?
Postat: mån jul 14, 2008 10:09 am
av TelferMicke
TCN-JONNO skrev:Hur gick det, fick ni ihop så ni kunde köra mer på lör-sön?
Provade en start på Söndagen. Fortsatt problem med att komma iväg i starten, med motorstopp 12,05 239 KM/H med 1,85 bar i ladd...

Postat: mån jul 14, 2008 10:34 am
av Richard
Fast tog man fotot i rätt ögonblick så såg det ganska fräckt ut iaf

Postat: mån jul 14, 2008 11:16 am
av Jens Gustavsson
TelferMicke skrev:TCN-JONNO skrev:Hur gick det, fick ni ihop så ni kunde köra mer på lör-sön?
Provade en start på Söndagen. Fortsatt problem med att komma iväg i starten, med motorstopp 12,05 239 KM/H med 1,85 bar i ladd...

det ser ju låvande ut
hoppas ni får till starterna i skelefteå.
Postat: mån jul 14, 2008 1:04 pm
av Fredde Johansson
Tror oss veta vad startproblemet beror på, Håkan me Bubblan råkade ut för samma sak...Kopplingsbrytaren är lite missplacerad så när vi kliver av så är tändningen alldeles för låg.. Surra me några fler som åkte SM4 med switch och dom hade haft samma bekymmer så de problemet SKALL lösas innan Fällfors.
Postat: mån jul 14, 2008 1:08 pm
av Mattz Larsson
på vilket vis är den felplaserad ?
Mattz