
Heavy metal bmw:n
Det är väl inte säkert, man får väl titta lite på hur det ser ut.ringstrom skrev:grymt fränt!![]()
håller på att sätta upp en bmw bakvagn i min bil, är alla dessa stävor verkligen nödvändiga? räcker det inte med några? varenda rör är ju vikt
Försöka tänka hur kafterna påverkar osv.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Tyvärr inte, även om det ser ut så på bilderna.Toffe skrev:Rea på rör i dina hemtrakter????
Blir spännande att se vad vågen tycker

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Tackar
Tyvärr motarbetar kroppen mig.
Bara någon vecka sedan låg man med magsjuka, nu i veckan har jag legat helt klubbad och frusit som en hund
Dels blir det ju förstås inget gjort, och nu har man alltså varit sjukskriven 2 ggr på en månad
Perfekt när man är i behov av pengar.
Jag brukar annars vara sjukskriven mindre än en gång per år..
Det här är väl vad som hänt på sistone:

Passat in handbroms och passagerarstol. dock ska spaken ändras lite sedan.

Tyvärr motarbetar kroppen mig.
Bara någon vecka sedan låg man med magsjuka, nu i veckan har jag legat helt klubbad och frusit som en hund

Dels blir det ju förstås inget gjort, och nu har man alltså varit sjukskriven 2 ggr på en månad

Jag brukar annars vara sjukskriven mindre än en gång per år..
Det här är väl vad som hänt på sistone:

Passat in handbroms och passagerarstol. dock ska spaken ändras lite sedan.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2797
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Fasen va bra det blir
Ska bli intressant att se vad den kommer att väga sen
På 635an försöker jag ju att kombinera sport/komfort, med resultatet närmare 1600kg på vågen, bara m3 stolarna i min väger 35 Kg STYCK.......

Ska bli intressant att se vad den kommer att väga sen

På 635an försöker jag ju att kombinera sport/komfort, med resultatet närmare 1600kg på vågen, bara m3 stolarna i min väger 35 Kg STYCK.......
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Tack, jag är rädd att det inte blir någon lättviktare direkt..
Det blir väl att borra lättningshål i rören till slut, i desperat jakt på en rimlig vikt
Det blir väl att borra lättningshål i rören till slut, i desperat jakt på en rimlig vikt

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Det har gått trögt här ett tag, dels pga. sjukdomar och mycket annat, men även brist på motivation tyvärr.
Jag har iaf. börjat göra lite plåtar till golv mm.

Borde väl kunna fixa någon bättre bild snart, har grundat lite där plåtarna ska sitta, och börjat popnita fast.
Jag har iaf. börjat göra lite plåtar till golv mm.

Borde väl kunna fixa någon bättre bild snart, har grundat lite där plåtarna ska sitta, och börjat popnita fast.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Nu när jag fått så mycket kul respons måste jag kanske slänga upp en liten uppdatering
Gjort lite pappmallar av kartonger till div. ungkarsföda

Färdiga plåtar och lite test med bälte.


Att det var dumt att börja nita fast aluplåtarna innan jag gjort bältesinfästningar förstod jag egentligen innan..

Gjort lite pappmallar av kartonger till div. ungkarsföda


Färdiga plåtar och lite test med bälte.


Att det var dumt att börja nita fast aluplåtarna innan jag gjort bältesinfästningar förstod jag egentligen innan..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Jahopp, det var bara gör om, gör rätt

Fick borra loss lite plåtar så man kom åt att svetsa dit bältesfästen.
Blev en jäkla massa hylsor att svarva, 14st..
Så går det när man ska ha både 3 och 4 punktsbälten
Var ute i kallgaraget och rotade fram lite bränslepumpar.

Från höger en nästintill ny pump till en golf multifuel.
Sedan en okänd pump som ser väldigt fräsch ut, verkar vara till golf4 av numret att dömma.
Sedan en pump till lite äldre a6, gått 1000mil.
Sedan några okända pumpar som ser mindre nya ut.
Hade lite svårt att bestämma hur jag skulle göra, 3 pumpar med förrådsbehållare i tanken borde ju fungera ganska bra.

Nu finns det ingen återvändo, multifuelpumpen åker i tanken iaf.
Den räckte inte riktigt ner, men en mindre mod. på ena stödpinnen och en extra fjäder så ska det nog bli bra
Org. sitter den här pumpen med en plåtlåsning, samma princip som en stor mutter.
Nu får det bli ett gäng skruvar istället.


Fick borra loss lite plåtar så man kom åt att svetsa dit bältesfästen.
Blev en jäkla massa hylsor att svarva, 14st..
Så går det när man ska ha både 3 och 4 punktsbälten

Var ute i kallgaraget och rotade fram lite bränslepumpar.

Från höger en nästintill ny pump till en golf multifuel.
Sedan en okänd pump som ser väldigt fräsch ut, verkar vara till golf4 av numret att dömma.
Sedan en pump till lite äldre a6, gått 1000mil.
Sedan några okända pumpar som ser mindre nya ut.
Hade lite svårt att bestämma hur jag skulle göra, 3 pumpar med förrådsbehållare i tanken borde ju fungera ganska bra.

Nu finns det ingen återvändo, multifuelpumpen åker i tanken iaf.
Den räckte inte riktigt ner, men en mindre mod. på ena stödpinnen och en extra fjäder så ska det nog bli bra

Org. sitter den här pumpen med en plåtlåsning, samma princip som en stor mutter.
Nu får det bli ett gäng skruvar istället.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Börjar se riktigt grymt ut
Skulle man inte kunna dzusa fast dom största plåtytorna istället för att nita, är riktigt bekvämt att kunna lyfta ur lite plåtar bara om man ska in å skruva nåt

Skulle man inte kunna dzusa fast dom största plåtytorna istället för att nita, är riktigt bekvämt att kunna lyfta ur lite plåtar bara om man ska in å skruva nåt
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek