Sida 14 av 178

Postat: mån feb 23, 2009 1:32 pm
av Toffe
Rea på rör i dina hemtrakter????


:thumbright:

Postat: mån feb 23, 2009 4:02 pm
av j björk
ringstrom skrev:grymt fränt! :thumbright:

håller på att sätta upp en bmw bakvagn i min bil, är alla dessa stävor verkligen nödvändiga? räcker det inte med några? varenda rör är ju vikt :roll:
Det är väl inte säkert, man får väl titta lite på hur det ser ut.
Försöka tänka hur kafterna påverkar osv.

Postat: mån feb 23, 2009 4:03 pm
av j björk
Toffe skrev:Rea på rör i dina hemtrakter????


:thumbright:
Tyvärr inte, även om det ser ut så på bilderna.
Blir spännande att se vad vågen tycker :?

Postat: mån feb 23, 2009 9:38 pm
av Mellander
Grymt:D har läst hela tråden nu:) Mycket kul läsning och mkt fina bilder:)

Postat: lör feb 28, 2009 2:34 pm
av j björk
Tackar :thumbright:

Tyvärr motarbetar kroppen mig.
Bara någon vecka sedan låg man med magsjuka, nu i veckan har jag legat helt klubbad och frusit som en hund :thumbdown:

Dels blir det ju förstås inget gjort, och nu har man alltså varit sjukskriven 2 ggr på en månad :doh: Perfekt när man är i behov av pengar.
Jag brukar annars vara sjukskriven mindre än en gång per år..

Det här är väl vad som hänt på sistone:

Bild

Passat in handbroms och passagerarstol. dock ska spaken ändras lite sedan.

Postat: lör feb 28, 2009 3:04 pm
av Freppazz
Blir ju skitgrymt detta! :thumbright: krya på dig nu!

Postat: lör feb 28, 2009 3:31 pm
av Daniel-635
Fasen va bra det blir :thumbright:

Ska bli intressant att se vad den kommer att väga sen :roll:

På 635an försöker jag ju att kombinera sport/komfort, med resultatet närmare 1600kg på vågen, bara m3 stolarna i min väger 35 Kg STYCK.......

Postat: sön mar 01, 2009 9:33 am
av j björk
Tack, jag är rädd att det inte blir någon lättviktare direkt..

Det blir väl att borra lättningshål i rören till slut, i desperat jakt på en rimlig vikt :hihi:

Postat: sön mar 08, 2009 2:31 pm
av j björk
Det har gått trögt här ett tag, dels pga. sjukdomar och mycket annat, men även brist på motivation tyvärr.

Jag har iaf. börjat göra lite plåtar till golv mm.

Bild

Borde väl kunna fixa någon bättre bild snart, har grundat lite där plåtarna ska sitta, och börjat popnita fast.

Postat: mån mar 09, 2009 10:17 pm
av salle
Vilken energi och vilket bygge!

Vill passa på att ge trådskaparen en stor eloge för att han tog sig den tid och besvär det tar att hämta grejerna trots att det körde ihop sig för honom (och mig med för den delen..) Sällan man gör affärer med så pass vettigt folk!!

Postat: tis mar 10, 2009 1:33 am
av Jockek
Du är ju ta mig fan helgalen! :hihi:
Riktigt grymt bygge! Lycka till med den :thumbright:

Har du något slutdatum för när den är tänkt att vara färdig? :)



Mvh
Joakim

Postat: tis mar 10, 2009 9:08 pm
av j björk
Nu när jag fått så mycket kul respons måste jag kanske slänga upp en liten uppdatering :thumbright:

Gjort lite pappmallar av kartonger till div. ungkarsföda :hihi:

Bild

Färdiga plåtar och lite test med bälte.

Bild

Bild

Att det var dumt att börja nita fast aluplåtarna innan jag gjort bältesinfästningar förstod jag egentligen innan..

Postat: lör mar 14, 2009 3:28 pm
av j björk
Jahopp, det var bara gör om, gör rätt :wink:

Bild

Fick borra loss lite plåtar så man kom åt att svetsa dit bältesfästen.
Blev en jäkla massa hylsor att svarva, 14st..
Så går det när man ska ha både 3 och 4 punktsbälten :wink:

Var ute i kallgaraget och rotade fram lite bränslepumpar.

Bild

Från höger en nästintill ny pump till en golf multifuel.
Sedan en okänd pump som ser väldigt fräsch ut, verkar vara till golf4 av numret att dömma.
Sedan en pump till lite äldre a6, gått 1000mil.
Sedan några okända pumpar som ser mindre nya ut.

Hade lite svårt att bestämma hur jag skulle göra, 3 pumpar med förrådsbehållare i tanken borde ju fungera ganska bra.

Bild

Nu finns det ingen återvändo, multifuelpumpen åker i tanken iaf.
Den räckte inte riktigt ner, men en mindre mod. på ena stödpinnen och en extra fjäder så ska det nog bli bra :thumbright:

Org. sitter den här pumpen med en plåtlåsning, samma princip som en stor mutter.
Nu får det bli ett gäng skruvar istället.

Postat: lör mar 14, 2009 3:31 pm
av jonny_h
Bli nog schyssta resonansljud i kärran :hihi: Grymt jobbat kör hårt

Postat: lör mar 14, 2009 4:09 pm
av Kökarmicke
Börjar se riktigt grymt ut :thumbright:

Skulle man inte kunna dzusa fast dom största plåtytorna istället för att nita, är riktigt bekvämt att kunna lyfta ur lite plåtar bara om man ska in å skruva nåt