Sida 14 av 23
Postat: lör okt 17, 2009 12:02 pm
av paran0id
Bara antog att man byggde på den maskin som hade mest grundeffekt,
det har jag gjort

Tänkte inte alls på fördelaren faktiskt
Då ska ni inte behöva oroa er för att dom orsakar haverier iaf
Vad är det för snurrbo ni ska använda?
Postat: lör okt 17, 2009 12:44 pm
av Grooverhound
Blir detta vårens Strippenbil då?

Postat: lör okt 17, 2009 1:52 pm
av sikko
vipporna är inte samma som i kat eller b35 motorn de är bytt vet inte märke på dem det är en gammal trimmotor från 90 talet som är ombyggd nu för turbo. Det fins absolut ingen gräns på 500hk där vipporna går av beror på kam laddtryck ventilfjädrar och det viktigaste RPM!
Motorn som det gäller är byggd för ca 1,2-1,4 bars ladd med hög komp och trevlig kam som ska dra till 6500-7000 rpm ca då lämnar den 500 i maskinen utan bekymmer och att vipporna ger sig, dvs med rätt mappning...
Lycka till med bygget

Postat: lör okt 17, 2009 3:00 pm
av Daniel J #43
Nu har jag lyckats hitta en anglia 59:a som jag fick köpa. Tänkte höra med er hur ni gjorde när ni kortade eran bakaxel, har nämligen en 240 som jag tänkte skulle bli donatorbil. Vem hade ni till att splinesa om drivaxlarna?
Postat: mån okt 19, 2009 8:34 am
av paran0id
sikko skrev:vipporna är inte samma som i kat eller b35 motorn de är bytt vet inte märke på dem det är en gammal trimmotor från 90 talet som är ombyggd nu för turbo. Det fins absolut ingen gräns på 500hk där vipporna går av beror på kam laddtryck ventilfjädrar och det viktigaste RPM!
Visst att m30 inte har lika stora bekymmer med vippor som m20 har, men jag håller
inte med om att hållbarheten på dom inte har något att göra med effekt. Det är till
stor del pga ventilfjädrar som vipporna knäcks då dom inte giller högre RPM än standard.
Det är väl bättre att ligga på rätt sida safe?
Sen att mappningen kan knäcka mer än bara vippor vet vi nog alla
Sen att den magiska gränsen kanske inte ligger vid exakt 500hk spelar nog
ingen större roll i sammanhanget, jag kör ca 500hk med original-vippor och vill
inte riskera haveri när jag nu ska ladda mer till nästa säsong och tänkte därför
att jag kunde låta någon annan slippa det också.
Har själv aldrig haft problem med vippor på m30, men har hört om folk
som haft på liknande effekt, därav min lilla varning.
Mvh
Postat: tis nov 03, 2009 11:34 pm
av Challeballe
Ni får ju ta o slänga upp lide bilder på Herrejösses Sparkcykeln

Postat: ons nov 18, 2009 6:22 pm
av vampyren
Oj här vart det stendött! får slänga upp lite bilder sen!
Är mkt osäker på hur jag ska göra med växellådan i min 142 till nästa säsong.
Har en nyrenoverad m-45 tättstegad men rakskurna drev liggandes, men är mkt osäker på om den håller för effekten?
Är det någon som har lite koll på dem? körde ju med 3 st m47or i somras och de gick inte 10 mil vardera ens. Så håller inte m45an så hade det vart bättre och sålt iväg den till rallysnubbar och skaffat nått annat för de pengarna.
Anglian står och väntar på ny kam, samt bror köddar med asconan.
Postat: ons nov 18, 2009 6:24 pm
av Grooverhound
slj volvo lådan å köp en bmw ZF eller 260 låda..dom orkarju med effekten iaf.

Postat: ons nov 18, 2009 6:56 pm
av sick
tja tänkte hör om ni vill berätta för mig hur man lägger upp lite bilder..mch
Postat: tor dec 03, 2009 8:28 pm
av vampyren

Brossan fick en tidig hjulklapp, hx55
Jag har bokat en zf till gammelvolvon och en kam har kommit till anglian, faktiskt härifrån sävar
de vart en liten futtig update, kameran har inte varit i garaget på länge, inte jag heller faktiskt

Postat: tor dec 03, 2009 8:37 pm
av nicke.t
fälgarna passar som en smäck på asconan.fet. mvh
Postat: fre feb 05, 2010 7:57 pm
av vampyren
Spindelnät
Postat: mån feb 15, 2010 11:01 pm
av vampyren
spindelnät? va fick ja de ifrån...
Nu är de väll dags för lite bilder igen, hitta en från mantorp i somras
farfar hade en GL som vi la nävarna på, klart den skulle ha turbo!
inte ska man behöva ta av sumpen för å fixa retur
svetsad

såhär ble de tillslut.

Det har körts endel på isen med, både på och brevid banan.
nyförvärv
robins ascona börjar ta form
Någon har visst stylat min 142
en speciell sparkcykel
anglia x2
hemtrevligt
mer ascona
min motor te 142an, sumpen e lite ombyggd för att få plats.
såhär såg garaget ut ikväll

Postat: mån feb 15, 2010 11:07 pm
av ahberg
satan vad bra de blir grabbar=)
man frå väl dyka upp en runda snart o kolla in dom igen=)
//Marcus
Postat: mån mar 15, 2010 10:00 pm
av vampyren
Lördagen den 14 mars börnade vi in våren
fortfarande 14 mars, så jävla gött
motor å låda till 142an
robin har byggt nytt insug till anglian
min 740 fick nya bakbromsar med,samt lite upprustning inför besikningen i april.
