Sida 14 av 42

Postat: fre apr 10, 2009 8:17 pm
av Ersviken
Ser bra ut detta, börjar inte bli aningens serös för en "busbil" :)
Lär vara svårt att sluta när man börjat dock.

Postat: fre apr 10, 2009 8:32 pm
av marmander
Ja, snart får jag väl skärpa mig :hihi: Men så var jag tvungen att skaffa en ny tank eftersom det var hål i den gamla och så var jag rätt trött på att behöva välja nästa avfart varje gång man skulle bromsa in från mer än 90km/h ;)

Hoppas bara växellådan och bakaxeln vill hålla ett tag till, blir förmodligen inte så mycket strippkörning och sådant, då måste allt byggas om.

Skulle däremot kunna tänka mig att köpa en riktigt fräsch norrlands-164 och bulta över godsakerna i den. Men det blir nog inte aktuellt förrän denna måste besiktigas igen. Hittade en klockren 164 i norrland då jag hittade denna, men den var för dyr just då...

Om någon vet av en helt rostfri och i största mån olagad 164 så kanske jag nappar ;)

Postat: tis apr 14, 2009 6:38 am
av marmander
Liten bilduppdatering..

Fick inte till någon fin bild på tanken, glömde ju ta bilder före monteringen och den sitter under bilen (orkade inte lyfta upp bilen heller...).

Däremot fick jag faktiskt tvättat bilen för första gången igår, diggar faktiskt den skarpt röda kulören :)
Sponsorsloggorna på!
(för den som undrar så är det sambons bil och grannens hus i bakgrunden)
Bild

Liten närmare bild på bromsarna igen...
Bild

Postat: tor apr 30, 2009 11:36 pm
av marmander
Nu har väl tråden kanske dött av lite, men uppdaterar ändå med en liten bild på verkstaden, äntligen har man fått lagt färdigt och fogat all klinkers!

Bild

På bilfronten är det lugnt för tillfället, mer kommer det förmodligen att gå läsa i en viss Sävarpopulär tidning i Juninummret ;)

Snart blir det nog dags för utbygget, måste få färdigt det så att Camarobygget kan dra igång på allvar.

Postat: fre maj 01, 2009 12:49 am
av mattias
Alltså, klinkers i garaget.. det är rent av lite lyx, men när jag vet hur Simon jobbat så är det väl förtjänt! :thumbright:

Postat: fre maj 01, 2009 2:34 am
av marmander
Visst är det fint med klinkers :)

Kostar faktiskt mindre än man tror att lägga klinkers, men arbetet... Jag gör helst något mer klinkersgolv igen, blev många timmars läggande.

Tack Mattias för komplimangen :)

Har man bara viljan så går det mesta!

Postat: fre maj 01, 2009 6:15 am
av Knut Åge Busengdal
hei simon,

veldig fint du har fått det i garasjen din og i gjennomført "marmander-stil" som vanligt :thumbright:

vilken plan har du med utbygget?størrelse og bruksområde?

har du film på bremsing av ditt siste B30turbo bygg? og/eller under kjøring av din nye 164? er nysjerrig som vanligt :lol:

mvh.Knut Åge

Postat: fre maj 01, 2009 12:16 pm
av marmander
Hej Knut Åge,

Tackar :)

Har tänkt bygga ut bakåt ca 7m med samma bredd som det nuvarande, där skall jag ha bläster, svetsbänk, kallbandsåg, plåtmaskiner, en del material, cnc-plasman (inte påbörjat än) etc. Som det är nu så blir det för trångt att ha ett stående projekt, samtidigt som det inte är roligt att göra smutsiga jobb i samma utrymme som svarv, fräs och bil..

Jag har film på bromsningen, anledningen att jag inte lagt upp den är att den är i vob-format och det kan man inte ladda upp på youtube utan att konvertera, så jag tröttnade. Sedan ska man väl helst klippa ihop något bra och det har jag inte intresserat mig för tillräckligt.

//SM

Postat: fre maj 01, 2009 5:21 pm
av Nicklas Eriksson
Låter som att du har tänkt ha en projektbil framför lyften och maskinerna ännu längre "bort" från porten alltså.

Är minst sagt lätt avundsjuk på ditt garage som det är nu, du har mitt fulla förtroende att bygga garage åt mig :)

Postat: ons jul 29, 2009 7:03 pm
av Magoo
hur går det här då?
ryktet gör gällande att det är mycket konstruktion av diverse saker i garaget mellan torestorp och öxabäck, samma rykte säger åxå att B30'n gör illa vid drivlinan i 164an :hihi: . Vad har du att säga till ditt försvar 8)

Postat: ons jul 29, 2009 10:34 pm
av marmander
Jasså, nu fiskas det efter uppdateringar märker jag ;)

Har varit lite slö på att fota, får se om det blir några bilder imorgon.

Idag lyckades jag iaf. få ihop en "halvbur", krängt på slicks, amt modifierat stötdämparna till uniballs istället för gummibussning som glappade ca 1,5cm mm...

Förra veckan byttes den senast rasade M400:an ut mot en BMW ZF-låda, koppling byggdes om till hydraulisk och ett nytt "jätteluftfilter" krånglades dit.

Tänkte först åkt till Mantorp redan på fredag, men det lutar åt att det endast blir lördagen... väderutsikterna ser bättre ut på lördagen.

Imorgon skall sparco-stolarna i och launchctrl mm skall fixas och provas ut.

//SM

Postat: tor jul 30, 2009 10:13 am
av Henrik Wessman
Du vill inte tillverka 2st adapterplattor till brembo bromsarna och sälja? :lol:

mvh

Postat: lör aug 01, 2009 5:35 pm
av Roger Persson
Var på mantorp och såg din räser idag! Fint den går! :)

Postat: lör aug 01, 2009 9:13 pm
av Landa_in_Racing
Får man fråga hur mkt effekt du hade när du smällde m400 lådan? :P

MVH ANdreas

Postat: lör aug 01, 2009 10:25 pm
av G.Nauta
Det var fränt att se bilen idag :thumbright: Skönt ljud ur den gamla gjutjärns rovan :)