OPel corsa gsi 4x4 Turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
MattiasH
Forumsberoende
Inlägg: 600
Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av MattiasH »

Kadett4wd skrev:Det är bara å höra av sig då det närmar sig.
CP grenröret är riktigt bra till de här maskinerna faktiskt.
Delbar frontplåt är nästan så jag tror du kollat på min bil lite ;)
Det är klart jag snokat på din bil :thumbright:
MattiasH
Forumsberoende
Inlägg: 600
Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av MattiasH »

Lite nytt då..
Tanklocket infällt, nytt stolsfäste på höger sida förutom de vanliga typ.
Fått hem en ny k24 till en s60r.
Även ett paket från KL med lite bra å ha.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
MattiasH
Forumsberoende
Inlägg: 600
Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av MattiasH »

Turbohjälp igen
Skulle det funka att bygga ett cp-WG-stag enligt skiss?
Är det nån som provat nåt liknande innan kanske?
Eller åker jag på göra det mer omständigt för att få det att lira bra?
Bild
Användarvisningsbild
JohanK
Forumsberoende
Inlägg: 1929
Blev medlem: lör sep 05, 2009 7:11 pm
Ort: Markaryd

Inlägg av JohanK »

Borde det inte vara lättare att flytta klockan istället?
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
Användarvisningsbild
MadMange
Forumsberoende
Inlägg: 697
Blev medlem: lör jun 02, 2007 7:58 pm
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av MadMange »

Jag ser ingen anledning till varför det inte skulle funka :thumbright:
Teamet->> http://www.maddrift.se
Facebook->> http://www.facebook.com/MadDrift.se

Sponsorer 2014!!
jvl.nu karstorpsbildemontering.se pg-media.se agsinorrkoping.se visuellpartner.se
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

det borde funka
Johan_P
Forumsberoende
Inlägg: 670
Blev medlem: tor jun 18, 2009 11:03 am
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Johan_P »

Jag hade nog gjort som så att jag hade låst den armen och kört med en extern wastegate. eller om det går att plocka bort den helt. kan du ju sätta den lite var stans. Men annars borde det ju funka som du har ritat. om det inte blir för ostadigt.men kan du inte gör en ny fäst platta och sätta klockan på n sidan av kompressor huset och korta ner stången bara? annars ser de ju riktigt fint ut i vanlig ordning. kommer bli så grymt roligt att åka i denna lilla varelse. :thumbright:
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2794
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Inlägg av Daniel-635 »

På min 635a hade jag ett ganska knepigt stag som gick från en klocka till båda mina turboaggregat.
Jag byggde bort detta så jag upplevde att vikten på själva staget gjorde att laddtrycksregleringen blev lidande.
På min vart resultatet att när man accade hårt på 1an och 2an sjönk laddtrycket då tyngden på länkaget gjorde att det ville öppna wastegatsen.

Dock var detta på mycket låga tryck (0,5) och problemen är säkert betydligt mindre på 1,5 Bar.

Ett sätt skulle ju kanske vara att kapa bort armen och vända den nedåt och låta klockan sitta åt höger istället om det är bättre med plats där.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
MattiasH
Forumsberoende
Inlägg: 600
Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av MattiasH »

Tack för lite input, det är bara så tight runt turbon så lite svårt att placera wg där man vill. Jag vet inte hur nära avgashuset man vågar vara heller?
Det går ju faktiskt att göra staget snett upp till wg-armen, det blir bara justeringen som blir lidande huvudsaken klockan jobbar åt rätt håll.
Ska prova den här lösningen och testtrycka den i helgen får se hur det lirar.

Man bör ju ha klart vart allt ska sitta innan man lämnar iväg kompressorhuset på svetsning.

Fick ett paket med sillisar idag också, trevligt att klämma på :D
Användarvisningsbild
stecka
Forumsberoende
Inlägg: 1034
Blev medlem: mån aug 14, 2006 1:34 am
Ort: Östersund,Lit

Inlägg av stecka »

vet inte hur mkt plats de är framåt om man kan svetsa ett wg fäste på kompressorkåpan
MattiasH
Forumsberoende
Inlägg: 600
Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av MattiasH »

stecka skrev:vet inte hur mkt plats de är framåt om man kan svetsa ett wg fäste på kompressorkåpan
Det är trångt, men det blir att jag kör på lösningen övan och provar det.
MattiasH
Forumsberoende
Inlägg: 600
Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av MattiasH »

Byggt främre delen av avgas smt gjort lart lite vattenrör osv runt motorn i helgen.

Bild

Bild

Bild

Bild
MattiasH
Forumsberoende
Inlägg: 600
Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av MattiasH »

"Testkörning" av wg-staget
http://www.vimeo.com/17787875
Användarvisningsbild
MadMange
Forumsberoende
Inlägg: 697
Blev medlem: lör jun 02, 2007 7:58 pm
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av MadMange »

MattiasH skrev:"Testkörning" av wg-staget
http://www.vimeo.com/17787875
told you so :thumbright:
Teamet->> http://www.maddrift.se
Facebook->> http://www.facebook.com/MadDrift.se

Sponsorer 2014!!
jvl.nu karstorpsbildemontering.se pg-media.se agsinorrkoping.se visuellpartner.se
MattiasH
Forumsberoende
Inlägg: 600
Blev medlem: tis apr 28, 2009 10:02 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av MattiasH »

MadMange skrev:
MattiasH skrev:"Testkörning" av wg-staget
http://www.vimeo.com/17787875
told you so :thumbright:
Få hoppas det lirar lika bra i skarpt läge också :)
Skriv svar