Sida 14 av 51

Postat: mån nov 29, 2010 4:32 pm
av MattiasH
Kadett4wd skrev:Det är bara å höra av sig då det närmar sig.
CP grenröret är riktigt bra till de här maskinerna faktiskt.
Delbar frontplåt är nästan så jag tror du kollat på min bil lite ;)
Det är klart jag snokat på din bil :thumbright:

Postat: mån nov 29, 2010 4:33 pm
av MattiasH
Lite nytt då..
Tanklocket infällt, nytt stolsfäste på höger sida förutom de vanliga typ.
Fått hem en ny k24 till en s60r.
Även ett paket från KL med lite bra å ha.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Postat: tor dec 09, 2010 12:34 am
av MattiasH
Turbohjälp igen
Skulle det funka att bygga ett cp-WG-stag enligt skiss?
Är det nån som provat nåt liknande innan kanske?
Eller åker jag på göra det mer omständigt för att få det att lira bra?
Bild

Postat: tor dec 09, 2010 7:31 am
av JohanK
Borde det inte vara lättare att flytta klockan istället?

Postat: tor dec 09, 2010 8:27 am
av MadMange
Jag ser ingen anledning till varför det inte skulle funka :thumbright:

Postat: tor dec 09, 2010 9:31 am
av knotan
det borde funka

Postat: tor dec 09, 2010 10:15 am
av Johan_P
Jag hade nog gjort som så att jag hade låst den armen och kört med en extern wastegate. eller om det går att plocka bort den helt. kan du ju sätta den lite var stans. Men annars borde det ju funka som du har ritat. om det inte blir för ostadigt.men kan du inte gör en ny fäst platta och sätta klockan på n sidan av kompressor huset och korta ner stången bara? annars ser de ju riktigt fint ut i vanlig ordning. kommer bli så grymt roligt att åka i denna lilla varelse. :thumbright:

Postat: tor dec 09, 2010 12:15 pm
av Daniel-635
På min 635a hade jag ett ganska knepigt stag som gick från en klocka till båda mina turboaggregat.
Jag byggde bort detta så jag upplevde att vikten på själva staget gjorde att laddtrycksregleringen blev lidande.
På min vart resultatet att när man accade hårt på 1an och 2an sjönk laddtrycket då tyngden på länkaget gjorde att det ville öppna wastegatsen.

Dock var detta på mycket låga tryck (0,5) och problemen är säkert betydligt mindre på 1,5 Bar.

Ett sätt skulle ju kanske vara att kapa bort armen och vända den nedåt och låta klockan sitta åt höger istället om det är bättre med plats där.

Postat: tor dec 09, 2010 6:20 pm
av MattiasH
Tack för lite input, det är bara så tight runt turbon så lite svårt att placera wg där man vill. Jag vet inte hur nära avgashuset man vågar vara heller?
Det går ju faktiskt att göra staget snett upp till wg-armen, det blir bara justeringen som blir lidande huvudsaken klockan jobbar åt rätt håll.
Ska prova den här lösningen och testtrycka den i helgen får se hur det lirar.

Man bör ju ha klart vart allt ska sitta innan man lämnar iväg kompressorhuset på svetsning.

Fick ett paket med sillisar idag också, trevligt att klämma på :D

Postat: tor dec 09, 2010 6:32 pm
av stecka
vet inte hur mkt plats de är framåt om man kan svetsa ett wg fäste på kompressorkåpan

Postat: mån dec 13, 2010 11:22 pm
av MattiasH
stecka skrev:vet inte hur mkt plats de är framåt om man kan svetsa ett wg fäste på kompressorkåpan
Det är trångt, men det blir att jag kör på lösningen övan och provar det.

Postat: mån dec 13, 2010 11:24 pm
av MattiasH
Byggt främre delen av avgas smt gjort lart lite vattenrör osv runt motorn i helgen.

Bild

Bild

Bild

Bild

Postat: tis dec 14, 2010 3:01 am
av MattiasH
"Testkörning" av wg-staget
http://www.vimeo.com/17787875

Postat: tis dec 14, 2010 8:49 am
av MadMange
MattiasH skrev:"Testkörning" av wg-staget
http://www.vimeo.com/17787875
told you so :thumbright:

Postat: ons dec 15, 2010 4:50 am
av MattiasH
MadMange skrev:
MattiasH skrev:"Testkörning" av wg-staget
http://www.vimeo.com/17787875
told you so :thumbright:
Få hoppas det lirar lika bra i skarpt läge också :)