Körde med 36-3 triggerhjul på min förra Cheva sb motor, motorn varvades närmare 10.000rpm utan problem.mattias skrev:Är den där kombinationen av triggerhjul + givare testad på en annan motor?
Är det en GT1 Hall-givare så ska du inte bli förvånad om du plötsligt tappar varvtal vid typ 5000 varv för att sen återfå varvtal när motorn sjunkit rejält i varv.
Om du ger mig exakta mått på hjulet och tänderna kan jag räkna på om du har ett problem.
Sitter givaren skruvad i endast örat? Det brukar kunna gå av om det inte är press-passning på själva givare-kroppen i hållaren. Bäst är att hållaren har en slits och en bult som klämmer åt själva kroppen istället.
Blir det fördelar-tändning så skulle jag göra ett nytt hjul med endast 4 kraftigare tänder. Kör man separata spolar istället är det bara att lägga till kamsynk.
Dock så var det triggerhjulet större i diameter, funkar bättre då kan jag tänka mej.
Den var ca.8tum i diameter och denna är ca.5-6tum, ska ta och mäta dom.
Givaren är 17.80mm utvändigt, jag borrade till 15mm sedan pinfräste upp hålet så det är sugpassning.
Motorn kommer köras med dubbla Ford EDIS spolar.


















