ivars e30 backhalf - 8s
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
bilen bromsad, självklart hos www.pure-pf.com !

Dagen började med att jag bankade i byxorna.. Ärtan skulle strobba tändningen och ser att det står käpp åt helvete, tankarna går iväg till om vanosen (som mitt triggerhjul kommer ifrån iår) har helt fel ställt alltning? För jag nollade efter markeringen på hjulet med kammarna (självklart nollar jag motorn innan jag lägger på toppen och drar tillbaks en liten bit, så då ser man ju OT märkningen och att allt är rätt)
Men man blir ju osäker vid såna tillfällen, så felsökningen fortsätte roch kammar ihop med vev står rätt.. Men hjulet fel, altså har krysskilen hoppat dän och in i tråget sista gången jag la på remskivan...
Ta lös strobba och sen bromsa järnet!

Producerar något helvetiskt med pulver på låga laddtryck...
1.4bar ( grund ladd ) = 717 på driven ! ! ! och superfin kurva då turbon sparkar på innan 5.
Sen drog vi ett par pull på 2bar och noterar 889 whp (TOTAL GLÄDJE).
Sen ska det roliga börja.. Ärtan ställer på laddventilen igen, muttrar lite om att det inte kommer gå att bromsa så mycket mer för bänken kommer bottna...
När väl pullen börjar drar laddmätaren iväg till 2.6 bar och Motorn fullständigt dödar!! Tyvärr inte effekt in i dynapacken utan åt skogen genom kopplingsslir...
Ställs ner till 2.3bar och dödar koppling även där...
Lägger laddtrycket progressivt och vi kan notera 992whp vid 2.3bar..

Maskinen känns brutal och motorgången är perfekt!
Dyno Pull 992whp
http://www.youtube.com/watch?v=H_p5S2A0iuw

kopplingen kommer jag inte labba något med än, så tiden får gå lite innan vi knäcker 1000whp gränsen åt skogen
Nu ska jag använda bilen... Utan att fega
min första promoddare på film
http://www.garaget.org/video/3yrd7zi17tz3
I sista börnen lägger bilen av, troligtivs kastade jag i 4an lite för snabbt... Men efter det startade inte bilen.. så den får stå och skämmas lite innan jag tar tag i den
Nu bär det av till norrköping på bilträff för att kika lite..

Dagen började med att jag bankade i byxorna.. Ärtan skulle strobba tändningen och ser att det står käpp åt helvete, tankarna går iväg till om vanosen (som mitt triggerhjul kommer ifrån iår) har helt fel ställt alltning? För jag nollade efter markeringen på hjulet med kammarna (självklart nollar jag motorn innan jag lägger på toppen och drar tillbaks en liten bit, så då ser man ju OT märkningen och att allt är rätt)
Men man blir ju osäker vid såna tillfällen, så felsökningen fortsätte roch kammar ihop med vev står rätt.. Men hjulet fel, altså har krysskilen hoppat dän och in i tråget sista gången jag la på remskivan...
Ta lös strobba och sen bromsa järnet!

Producerar något helvetiskt med pulver på låga laddtryck...
1.4bar ( grund ladd ) = 717 på driven ! ! ! och superfin kurva då turbon sparkar på innan 5.
Sen drog vi ett par pull på 2bar och noterar 889 whp (TOTAL GLÄDJE).
Sen ska det roliga börja.. Ärtan ställer på laddventilen igen, muttrar lite om att det inte kommer gå att bromsa så mycket mer för bänken kommer bottna...
När väl pullen börjar drar laddmätaren iväg till 2.6 bar och Motorn fullständigt dödar!! Tyvärr inte effekt in i dynapacken utan åt skogen genom kopplingsslir...
Ställs ner till 2.3bar och dödar koppling även där...
Lägger laddtrycket progressivt och vi kan notera 992whp vid 2.3bar..

Maskinen känns brutal och motorgången är perfekt!
Dyno Pull 992whp
http://www.youtube.com/watch?v=H_p5S2A0iuw

kopplingen kommer jag inte labba något med än, så tiden får gå lite innan vi knäcker 1000whp gränsen åt skogen

Nu ska jag använda bilen... Utan att fega

min första promoddare på film

http://www.garaget.org/video/3yrd7zi17tz3
I sista börnen lägger bilen av, troligtivs kastade jag i 4an lite för snabbt... Men efter det startade inte bilen.. så den får stå och skämmas lite innan jag tar tag i den

Nu bär det av till norrköping på bilträff för att kika lite..
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Grymt!
Jag fattade inte riktigt, rev ni på plats och monterade krysskilen?
Jag fattade inte riktigt, rev ni på plats och monterade krysskilen?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt:
timmarna i garaget går fort som fan.. 
men det ser realtivt ljus ut.. har iallafall sett värre ut.. tidsmässigt.
specen på kopplingen, inget mystiskt varför det inte höll i bara..
Till salu för hyfsade pengar, kan ta starkare i inbyte.. Leveranstid diskuteras då jag måste lösa något nytt innan jag kan göra mig av med den.

man kan inte annat än gilla gatdäcke-stilen...

en kväll i norrköping ifrån helgen som var.. med lite skön streetracing på kvällen som avslutning.

dagen efter började jag med att kolla ifall triggern skjutit sig, vilket den hade... krysskilen gått av och triggerhjulet flyttat sig.


sen har jag mätt och klurat som fan på hur jag ska lösa bromsbiten.. Efter många timmars letande och klurande kom jag fram till att jag skulle kapa av styrledsfästena och svetsa om dom.. precis som jag fick göra med kombin... Men senare den kvällen tipsade nån om m3 e30 skivor som verkade hålla dom måtten jag ville ha... dyr chansning då de beställdes utan möjlighet att skicka tillbaks..

kopplade in launchen här tills jag känner mig sugen på att köpa ett nytt rattnav.. prioriteringarna ligger lite annorlunda just nu

leverans ifrån aros auto och bubbla garaget... ny hub 2st kilar och cylindrisk fastsättning

monterat och klart igen



sen vart dagen idag, och skivorna kom.. gick inte över naven men passade klockrent annars, enligt mått... Karel hjälpte mig dock svarva upp skivan 1mm så de gick över naven... thx

sen kvällsprojekt 2 när bromsarna var lösta med ok...
elektrisk vattenpump till laddluftskylsystemet..
fästen gjorda.. nu vankas det bara att ett slangpaket kommer dit.. inte helt lätt så jag hoppas bästa billy på swedol kan lösa biffen åt mig imorn.... isåfall kan jag andas ut innan helgens första riktiga test av kärran



fick express leverans ifrån persson på fp engines.... beställde hand tänder så jag slapp åka dit och banka ut dom när han frågat om det gick bra med oljan i motorn
hade ju oljeläckage bromsningsveckan...

däck är beställda och kommer hem vilken dag som helst...
spretans nya 31-10.5w-15
kanske kan bli en 9a på emmaboda

men det ser realtivt ljus ut.. har iallafall sett värre ut.. tidsmässigt.
specen på kopplingen, inget mystiskt varför det inte höll i bara..
Till salu för hyfsade pengar, kan ta starkare i inbyte.. Leveranstid diskuteras då jag måste lösa något nytt innan jag kan göra mig av med den.

man kan inte annat än gilla gatdäcke-stilen...

en kväll i norrköping ifrån helgen som var.. med lite skön streetracing på kvällen som avslutning.

dagen efter började jag med att kolla ifall triggern skjutit sig, vilket den hade... krysskilen gått av och triggerhjulet flyttat sig.


sen har jag mätt och klurat som fan på hur jag ska lösa bromsbiten.. Efter många timmars letande och klurande kom jag fram till att jag skulle kapa av styrledsfästena och svetsa om dom.. precis som jag fick göra med kombin... Men senare den kvällen tipsade nån om m3 e30 skivor som verkade hålla dom måtten jag ville ha... dyr chansning då de beställdes utan möjlighet att skicka tillbaks..

kopplade in launchen här tills jag känner mig sugen på att köpa ett nytt rattnav.. prioriteringarna ligger lite annorlunda just nu


leverans ifrån aros auto och bubbla garaget... ny hub 2st kilar och cylindrisk fastsättning

monterat och klart igen



sen vart dagen idag, och skivorna kom.. gick inte över naven men passade klockrent annars, enligt mått... Karel hjälpte mig dock svarva upp skivan 1mm så de gick över naven... thx

sen kvällsprojekt 2 när bromsarna var lösta med ok...
elektrisk vattenpump till laddluftskylsystemet..
fästen gjorda.. nu vankas det bara att ett slangpaket kommer dit.. inte helt lätt så jag hoppas bästa billy på swedol kan lösa biffen åt mig imorn.... isåfall kan jag andas ut innan helgens första riktiga test av kärran




fick express leverans ifrån persson på fp engines.... beställde hand tänder så jag slapp åka dit och banka ut dom när han frågat om det gick bra med oljan i motorn


däck är beställda och kommer hem vilken dag som helst...
spretans nya 31-10.5w-15

kanske kan bli en 9a på emmaboda

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
tror inte det passar då jag har 5.5" koppling, + vad tål din clutchare?Norbäck skrev:Jag har en 2 skivig sinterkoppling ligger. Passar nog direkt mot din backplate. 26 splinsade lameller har jag för mig.
Allt är nysplipat, dock skulle jag nog byta lamellerna när den ännu inte är monterad.
Hojta till om du ska ha den.
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
1200Nm. Såg att ja skrivit fel dessutom. 3 skivig är den.r.ivars skrev:tror inte det passar då jag har 5.5" koppling, + vad tål din clutchare?Norbäck skrev:Jag har en 2 skivig sinterkoppling ligger. Passar nog direkt mot din backplate. 26 splinsade lameller har jag för mig.
Allt är nysplipat, dock skulle jag nog byta lamellerna när den ännu inte är monterad.
Hojta till om du ska ha den.
Nämen då passar de inte va fan.
