crillevolvo Ok

Tvärstaget/panhardstaget är däntaget så det är lungt. Kommer bygga ett nytt justerbart och helt lodrätt panhardstag, det kommer duga gott. Wattlänk är viktigast då man har lång fjädrigsväg vad jag förstått. Men hur mkt bättre är det jämfört med ett lodrätt panhardstag på en bil med mkt kort fjädringsväg? Jag har förstått att kraften blir lite annorlunda i bilen vid kurvtagning.
Tack för tipsen!
Here comes pictatures!
Tillbakaflyttad nästan 3cm och delvis "förlängd"
Ne.. funkar inte..

Axeln lite längre ner, så den inte ligger på genomslagsgummit i mitten.

Ehhum.. Hur kom den hit?

Summer. Why miss it?

Nu börjar det likna nåt!

5mm "springa", dvs 4mm förlängning per skarv. (kapskiva 1mm)
obs, skarvarna ska göras om, dessa var bara i provningssyfte.

.

Såhär kommer nog arslet se ut


Så blir det en rundad plåt ner över hela.

På gummit igen...
Frågan är fasen om man inte skulle flytta bak den 1cm till... Då börjar det bli MKT


Såhär mkt plats finns det.

Ser minsann lite biffig ut


4cm är den bakflyttad nu.. 5 känns mkt

