En vanlig grå 940 B230 8V! -SÅLD

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
7aan
Forumsberoende
Kontakt:

Re: En vanlig grå 940 B230 8V! -Jesuskomplex

Inlägg av 7aan »

Bra Robin, jag kom undan rätt billigt pga jic och hydroscands slang som heter multioil :)
Den ska palla alla vätskor och är armerad för 20bars tryck.

Funka klockrent på min bil :D
Puss
Micke Grönlund
T Landholm
Forumsberoende

Inlägg av T Landholm »

"Lite det jag var inne på" Din gamla hängpung Robin :mrgreen:

Det var ju det JAG sa till dig att du skulle kolla på JIC och hydraulslang istället för AN-tjafset.. :wink:
Tommy Landholm
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Jätteduktig! Måste bara hitta dit.
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
turb00le
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av turb00le »

An och jic er samma sak bara två olika namn.

Sent from my LT25i using Tapatalk
T Landholm
Forumsberoende

Inlägg av T Landholm »

Jag är fan bäst, på allt! Utom att laga din Golf.... :roll: Hahaha
Tommy Landholm
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Tack! Jo det har jag lärt mig men att folk haft problem med slangen.
Aa Tommy, va fan? Ska det bli ett minus i protokollet?
Bäst på allt? Det är ju min grej. Det är därför jag får komm och peka ;)
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Jag har försökt undvika att meka och började därför föra lista på vad som är kvar att göra så jag vet vad det är jag undviker att göra. Listan blev längre och längre men ingenting blev någonsin avbockat så jag slängde den. Jag har tillochmed städat för att slippa meka. I garaget såklart, inte hemma. Vem tror du att jag är?
Min största styrka är bitterheten och det kommer man inte långt på. Det låter heller inte så bra i ett CV. Inte heller att du är dum i huvudet som folk med positiv inställning.
Jag pratade (läs:mailade) med Patrik på AN88.se och försökte tjata till mig rabatt, jag behöver ju knappast förklara det oändliga reklamvärdet jag bär på. Han förklarade trevligt, med ett exceptionellt bemötande att jag är en loser. Jag förstod inte den biten. Jag är ju hysteriskt rolig.
Men jag fick lite rabatt ändå. Han kanske tyckte synd om mig eller kände att han helt enkelt har tillräckligt med pengar just nu.

Det börjar ramla in lite delar och när jag får (i utbyte mot elektroniska kontanter) spridarna så har jag allt för att färdigställa bilen i den form den skall vara minst fram tills den rasar, sen om jag kommer ut ur garaget eller hela vägen till brevlådan får framtiden utvisa.
Jag ber om ursäkt för de fruktansvärt dåliga mobilbilderna. Men jag har inte letat fram laddaren till den riktiga kameran på snart två år, så varför börja nu?

Bild
Kämpat för att få in gap-och-skrikröret in i det andra röret. Medan Persson kör sitt gap-och-skrikrör rakt upp genom huven.

Bild
Jag hoppas det knuffar gaserna åt någorlunda rätt håll. Skitsamma. Mottryck är bra. Job well done!

Bild
Jag byggde en ny spolarburk. Och med byggde menar jag att jag tog en oljeflaska jag målade svart. Job well done!

Bild
Hålsåg under ett kraftigt epilepsianfall gav en perforerad plastgrej längst fram på bilen. Mätningen begränsades till ögonmått och det struntade jag bevisligen i helt.

Bild
Turbon fick en mössa lagom till våren.

Bild
Fult rör eller inte. Det är frågan.

Ha det bra. Eller inte.
Gör vad fan du vill.
Lämna en kommentar på hur dålig jag är så ska jag låta min antipati och mitt ego slåss om plats.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Användarvisningsbild
7aan
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av 7aan »

Fy fan igen friblåsande wg har du blivit gammal gubbe? :D
Micke Grönlund
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

7aan skrev:Fy fan igen friblåsande wg har du blivit gammal gubbe? :D
Efter min nyligen senaste födelsedag så är det bara att göra sig redo att lägga sig ned och dö.
Det och lite oroad för ljudkraven.

Idag kom det paket!
Trist.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Adler
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Adler »

Haha älskar fan denna tråd. Har läst tråden ett tag (egentligen är det första gången jag besöker tråden) och har haft riktigt rolig läsning (ska man vara ärlig var det riktigt tråkigt).

Kämpa vidare och hoppas du inte skruvar sönder bilen innan den är klar!

... ;-)

Mvh,
Adler
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Adler skrev:Haha älskar fan denna tråd.
Du låter som en fantastisk människa. Tack för ditt stöd. Eller ditt hån. Oavsett.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Henka_
För mycket laddtryck

Inlägg av Henka_ »

denna tråd får en annan att framstå som verbalt inkompetent och dyslektisk, men jag gillar den på nå vis.. Nä kanske inte, eller. Svårt att bestämma mig så jag måste nog läsa den från början igen och se varför jag återkommande hamnar här.
*Fyndig text*

Henke K
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Henka_ skrev:denna tråd får en annan att framstå som verbalt inkompetent och dyslektisk, men jag gillar den på nå vis.. Nä kanske inte, eller. Svårt att bestämma mig så jag måste nog läsa den från början igen och se varför jag återkommande hamnar här.
Läs hela skiten en gång till om du lyckas.
Återkom med resultat. Lycka till!
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Jag vet inte vad motsatsen till träningsvärk heter, eller om det över huvud taget finns något ord för det. Men jag har det.
Jag gör så lite att jag har värk i musklerna. Jag känner hur kroppen aktivt förtvinar. Då anstränger man sig lagom mycket.
Och jag har kommit på att tidsoptimism är hjärnans försvar för att få någonting gjort. Du vet den där berömda kvarten.
Den där känslan : "Det där tar ju bara en kvart." och du ser bilden i ditt huvud hur du lyfter undan ett hjul, sätter dit det igen med en bult och sänker ned bilen. Sen står du där halvvägs som ett fån sex dagar senare.
Om hjärnan hade en objektiv bild av hur lång tid saker faktiskt tar, då hade ingen någonsin gjort någonting.

Mitt mål är iallafall att vara värst i det här Nissankonglomeratet jag befinner mig i.
Jag har några bilder på lite nya delar och lite av det lilla jag lyckats göra men eftersom jag är är så pass lat att jag har begränsat mina måltider till endast ett om dagen så orkar jag inte ladda upp några bilder.
Lägger in en googlad bild på en falukorv istället.
Enjoy!

Bild

Stil och fason!
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
T Landholm
Forumsberoende

Inlägg av T Landholm »

Snor Robins tråd och lägger upp lite bilder på vad vi tillbringat gårdagskvällen med..

Grenrörsbygge stod på agendan :thumbright:

Började måtta lite

Bild

Och efter ett par timmar brutalt mekande så började det likna någon form utav ormbo!

Bild

Grymt stort tack för hjälpen :thumbright:

Stil och fason, eller vad är det du brukar säga Robin..?! :mrgreen:
Tommy Landholm
Skriv svar