Heavy metal bmw:n
Re: Heavy metal bmw:n
Lite tveksam men det kanske går att få det att funka..
Frågan är vad man ska ha för låda i så fall, och sedan gäller det att man kan få tag i rejält med info om den. Och att det finns delar att köpa..
Den här lådan ser ju nästan ut att ha lite likheter med en annan:
http://www.drenth-gearboxes.com/product ... arbox.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Frågan är vad man ska ha för låda i så fall, och sedan gäller det att man kan få tag i rejält med info om den. Och att det finns delar att köpa..
Den här lådan ser ju nästan ut att ha lite likheter med en annan:
http://www.drenth-gearboxes.com/product ... arbox.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
om du ska köra med vanlig låda,så skulle jag kollat närmare på en level 6 t-56 magnum från rpmtransmissions.
Amazon -65 16v gt40 msII
camaro z28 -98
945 classic -98
aprilia rsv mille -00
Suzuki ls650 bobber -91
Yamaha sr500 -81
camaro z28 -98
945 classic -98
aprilia rsv mille -00
Suzuki ls650 bobber -91
Yamaha sr500 -81
Re: Heavy metal bmw:n
När det stått stilla passade jag på att pilla lite med mitt spjäll som läckte rätt illa:

Blev gummitätade lager nu, istället för plåttätade som det satt i från början.

Hoppas det fungerar bättre..
Idag kom ett paket från usa:

Ett nytt 3:ans drev
Nu så, nu ska det nog köras på fre!
Beställde även bronsklackar till skiftgafflarna, istället för de i nylon som sitter org.
De går gärna åt när man är lite brutal vid växling..

Dock var det tydligen 2st
Går åt 8 till hela lådan..

Här på skiftgafflarna ska de alltså sitta.
Slutligen lite offerings to the gods of speed:


Blev gummitätade lager nu, istället för plåttätade som det satt i från början.

Hoppas det fungerar bättre..
Idag kom ett paket från usa:

Ett nytt 3:ans drev

Nu så, nu ska det nog köras på fre!
Beställde även bronsklackar till skiftgafflarna, istället för de i nylon som sitter org.
De går gärna åt när man är lite brutal vid växling..

Dock var det tydligen 2st

Går åt 8 till hela lådan..

Här på skiftgafflarna ska de alltså sitta.
Slutligen lite offerings to the gods of speed:

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
banan vad du har rasat grejer i den lådan! Kör du fortfarande med den där tidigare versionen av Tko, eller är det en Tko du kör med nu?
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Re: Heavy metal bmw:n
Det mesta är från senare tko 600.
Huvudaxeln i mitten på bilden kommer från tidigare 3550 modellen som jag hade i pv:n. (klenare 28 splines mot 600:ans 32 splines)
Ingående axeln kommer också från den,(mitten på bilden) den körde jag med ett tag här på bmw:n efter att jag tagit den tidigare bottenstocken från 3550:n.
(när jag kört sönder tko600 bottenstocken, tv. i bilden)
Den ingående axeln är bara en aning vriden i splinsen.
Så lådan jag har nu är egentligen en blandning av lite av varje.
3550 bottenstock, annan design som linjerar bättre med 3:ans drev.
Har hållt betydligt bättre än tko 600 modellen.
Tko 600 huvud(utgående) axel och 5:a etc.
Tko 500 ingående axel (stämmer i utväxling mot 3550 bottenstocken)
3550 bottenstock, 1:ans drev och backdrev.
Huvudaxeln i mitten på bilden kommer från tidigare 3550 modellen som jag hade i pv:n. (klenare 28 splines mot 600:ans 32 splines)
Ingående axeln kommer också från den,(mitten på bilden) den körde jag med ett tag här på bmw:n efter att jag tagit den tidigare bottenstocken från 3550:n.
(när jag kört sönder tko600 bottenstocken, tv. i bilden)
Den ingående axeln är bara en aning vriden i splinsen.
Så lådan jag har nu är egentligen en blandning av lite av varje.
3550 bottenstock, annan design som linjerar bättre med 3:ans drev.
Har hållt betydligt bättre än tko 600 modellen.
Tko 600 huvud(utgående) axel och 5:a etc.
Tko 500 ingående axel (stämmer i utväxling mot 3550 bottenstocken)
3550 bottenstock, 1:ans drev och backdrev.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Heavy metal bmw:n
stilla pilla illa, övar du på julrimmen? 

16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Re: Heavy metal bmw:n
Robban han före, lät som ett julrim
Kommer förbi ons eller tor, ringer innan så att du är hemma, har fortf inte lyckats sova ut ordentlig efter senaste tidens jobb..

Re: Heavy metal bmw:n
Thes season ir over weith


Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Heavy metal bmw:n
igen? är dreven gjorda av ost? 

16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2436
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt:
Re: Heavy metal bmw:n
Tror inte att det funkar med drev gjorda av ost. Jag har byggt ett Vems av trä å det funkar då inte.....
Du har byggt ett superbygge Björk, tycker jag
Hoppas du får till det å inte tröttnar trots allt strul.
NXJ
Du har byggt ett superbygge Björk, tycker jag


Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Re: Heavy metal bmw:n
Tråkigt att lådorna strular, hördes att det strulade igår...
Men när det väl funkar så är ju bilen helt vansinnig! Ljudet, vridet och att du håller ner gasfoten är en fröjd att kolla på!
Hoppas du hittar nån låda till rätt kurs som kan hålla mer en nåt pass på banan!
Men när det väl funkar så är ju bilen helt vansinnig! Ljudet, vridet och att du håller ner gasfoten är en fröjd att kolla på!
Hoppas du hittar nån låda till rätt kurs som kan hålla mer en nåt pass på banan!
"Good looking from a far, but far from good looking!"
Re: Heavy metal bmw:n
Är nog bättre ta höst nu, jobba med annat som inbringar pengar o satsa på någon bättre låda, det måste ju gå att hitta, är säkert inga billiga saker men eftersom du verkar jobba sådär 150-200% så bör du väll få ut skapligt med flis, med låga fasta utgifter kan du nog säkert få ihop till någon annan låda, lycka till! Det är snart vår igen! Det lilla körat jag såg på Mantorp sist var lovande så ge inte upp!
Re: Heavy metal bmw:n
Tror ärligt att en BMW 6vxl diesel låda håller mångfallt bättre än denna.
Trist med så mycket strul hela tiden
Trist med så mycket strul hela tiden

Re: Heavy metal bmw:n
Har också svårt att tro att en bmw diesellåda kommer hålla mycket bättre... och sen framförallt så vitt jag vet så går det inte att köpa reservdelar till dom när man kör sönder nåt..
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös