Heavy metal bmw:n

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av larsat »

Det går att trycka på bevaka tråd längst upp till vänster på sidan.

Eller så kör du 3st 15-16t/g, funkar nog bra det också med tanke på hur det funkar med 2st på en Volvo 4a, blir nog ännu billigare och lättare att få tag i också, sedan är det bara lista ut hur du ska få plats med dom ;)
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av j björk »

Jag vill inte ha en motor som går att precis tvinga ur 600hk, som dör av vid 5000 varv.
3 turbos vet jag inte om jag tror så mycket på heller, 2 pulser per turbin är väl i minsta laget för att fungera bra? Men lär ju impa på moppekidsen om inte annat :hihi:
Henka_
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: mån okt 13, 2008 11:29 pm
Ort: Gävle

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av Henka_ »

är de inte därför du byggt denna bil då? :shock:
jag är impad i alla fall :)
*Fyndig text*

Henke K
AntonD
För mycket laddtryck
Inlägg: 487
Blev medlem: lör nov 08, 2008 1:39 pm

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av AntonD »

han vill nog ha mer... med tanke på vad förra setupen gav
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av knotan »

det går ju bevisligen köra runt 500 hästar med exremt brett register på en switser/bw s200 ,
även dem finns med intern wg, och är relativt små...
snabbast på "Forat" 2012 :)

sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
Bild
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av robban »

En s200 går inte att ha på en s38:a, det du vinner i början förlorar du i mitten och slutet av registret...Blir skittråkig motor helt enkelt. Men jag hoppas du var ironisk :)
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Användarvisningsbild
moeller
För mycket laddtryck
Inlägg: 274
Blev medlem: tor jun 14, 2007 12:57 pm
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av moeller »

jag tror han menade 2st :)
Jimmie Arhammer

BJ teknik o motor
Säljer, installerar och mappar Maxxecu.
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av knotan »

ja precis, med två så får man nog härligt vrid och någorlunda lågt motryck på slutet...
går ju klart aldrig att jämnföra med stora BW agget ändå, men som sagt för ett brett register så...
snabbast på "Forat" 2012 :)

sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
Bild
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av j björk »

Nej, det går fanken inte ha det så här.
Monsterklumpen kommer hamna nästan helt över huven tror jag.

Har suttit och kollat på antingen 2 borg warner EFR 7670 http://www.agpturbo.com/borg-warner-efr-7670/" onclick="window.open(this.href);return false;
eller 2 garret gtx3076r http://www.gikturbo.se/performance/turb ... 5001s.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller kanske något annat, som ett par hx 40..
Men jag undrar om inte hx 40 el. dyl. blir segt, det känns som det är lite liten turbin på gtx3076r, blir det inte mycket mottryck?

EFR7670 verkar rätt fin, men verkar svår att få tag i. (leveranstid)

Är det en bra idé att köra kullagrat, blir ju lite orolig att det ska övervarva och skära om det händer något så man får lite laddluftlackage..
Jorgen-a
För mycket laddtryck
Inlägg: 147
Blev medlem: sön nov 13, 2011 3:18 pm

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av Jorgen-a »

Blir det og skippa kompresorn da eller?
Jorgen Aune
BMW E21 - S54 turbo : Projekt-tråd
Användarvisningsbild
erikjakan
Forumsberoende
Inlägg: 738
Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av erikjakan »

skulle satsa på minst en
http://www.agpturbo.com/borg-warner-efr-8374/" onclick="window.open(this.href);return false;

eller en s300.

Polaren åker s300 på sin s38, spoolar riktigt tidigt o fint!

/Erik
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av Kadett4wd »

LG speed tar hem EFR turbos iaf.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av j björk »

Större än 7670 ska jag nog inte ha:

http://www.turbodriven.com///performanc ... rsin=92044&" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag får det till fullt ladd mellan 3-4000 någonstans.
Går nog plocka ut dryga 1000hk, så det ska nog räcka.

Vet i fanken om det inte nästan är bättre med 7064:

http://www.turbodriven.com///performanc ... rsin=92044&" onclick="window.open(this.href);return false;

Betydligt bättre ladd vid 3000 varv.

Ska man försöka köra enkel lär det ju gå åt 9180:

http://www.turbodriven.com///performanc ... rsin=92044&" onclick="window.open(this.href);return false;

Och den är ju för liten också.
Sedan är frågan hur den får plats i bilen?

S300 får jag nog inte plats med. Den är väl minst som en hx55 i storlek?

Edit, ändrade uträkningarna lite.
Senast redigerad av j björk den sön sep 23, 2012 4:15 pm, redigerad totalt 4 gång.
Användarvisningsbild
erikjakan
Forumsberoende
Inlägg: 738
Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av erikjakan »

Sorry, jag missade att det var 2st efr du skulle ha.

Jo s300 är rätt stor..

Du går det inte att nermontera turbon vid passagerarens fötter?

MVH Erik
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av j björk »

Nja, då får nog passageraren klara sig utan fötter :hihi:
Golvet är redan höjt och tillbakaflyttat där för avgassystemet.
Skriv svar