Sida 15 av 21

Postat: tis apr 27, 2010 2:45 pm
av RoGGaH
Blir ett Link xtreme.
Hade ett äldre Link G2 Plus förut.
Bytte mest för att jag ville åt den interna loggningen.

Postat: tis apr 27, 2010 5:24 pm
av Jens Gustavsson
låter bra rogga att du jobbar på, du får förklara för de andra på motornord att detta är ett väldigt bra reklam tillfälle för företaget att få ut bilen på banorna så kanske du kan få extra långa luncher :hihi:

själv så har man inte bäst med tid heller men om man vänder och trixar på timmarna och planerar väl så kan man hinna rätt mycket ändå.

hoppas att många på sävarturbo forumet möts upp på banorna här i sommar det är ju så kul och trevligt bara att stå och kapp ljuga i depån så tävligs biten känns mindre viktig.

hoppas boström, fredde holmgren, johan jonsson, martin lunström mm också kommer ut ur garagen i sommar så vi alla får träffas (+ alla mekare förståss i teamen) :thumbright:

Postat: ons apr 28, 2010 7:32 am
av RoGGaH
Hehe får väl göra det, men blir nog svårare att förklara för kunderna :P

Ja det gäller att planera.

Det gör jag också nästan det roligaste biten med tävlingarna att stå och ljuga och dricka en folköl på kvällarna :D

Postat: lör maj 22, 2010 9:01 pm
av RoGGaH
Var och testade lite i dag på test n tune här hemma på sundsvall raceway.
Efter diverse strul med läkage och batterier som dött i bussen så det inte gick att lasta så fick jag köra 3 repor idag iaf.

första repan ville jag bara känna på bilen lite då jag inte kört den är nu förr. Så jag körde utan launch i starten men det var dömt att misslyckas så den bogga och jag putrade i väg på ettan och genom växlarna.

Till andra repan så slog jag igång launchen.
Då gick det bättre men det span hela 1:an och 2:an.
9,80 nåt i tid och 237kmh

Till tredje repan stälde vi om 4-linen och gick ur lite i däckstryck.
Men fästet ville ändå inte infinna sig. 1,56 i 60fot,
Dock var 201m speeden helt ok 197kmh.
Men när jag peta i fyran slog bilen av. Så jag slog av tändningen och rullade i mål 214kmh i slutfart men tiden var bättre än väntat 9,29 hade nog kunnat bli en 8 om den inte slagit av.

Men det dåliga fästet i starten såg jag sen i loggen att det kan bero på att jag hade lite väl högt ladd i starten +2bar :P
Och att den bröt sista repan ut kan vara ladd spärren.

Men är rätt nöjd iaf och det känns rätt lovande för resten av sesången.

Postat: lör maj 22, 2010 9:36 pm
av robban
Va kul att den äntligen är igång :)

Postat: lör maj 22, 2010 10:12 pm
av Mattz Larsson
Fränt! när blir första tävlingen?

Mattz

Postat: lör maj 22, 2010 10:27 pm
av j björk
Jäklar vad fränt, låg 9:a på första försöket :thumbright:

Postat: sön maj 23, 2010 12:49 am
av micke999
coolt

Postat: sön maj 23, 2010 8:13 am
av Fredde Holmgren
Fränt! Hur kändes koppling?

Postat: sön maj 23, 2010 8:33 am
av RoGGaH
Tack alla :D

Första tävlingen blir nog här hemma i början av juni.

Körde inte med ny kopplingen. Bygger dit den samtidigt
som libertyn. Orkar inte bygga om två gånger. Var kör sugen nu också :p
så de får vänta tills kopplingen jag ha lämnar in eller till vintern.

Postat: sön maj 23, 2010 9:57 am
av Elias_
va kul o se din bil på test and tune igår, jävulskt rå liten sak :thumbright:

Postat: sön maj 23, 2010 10:20 am
av JBlom
Härligt som fn. :)

Postat: sön maj 23, 2010 11:45 am
av robban
Vad ska du göra med din gammla växelåda då ? :hihi:

Postat: sön maj 23, 2010 12:46 pm
av RoGGaH
Den kan nog tänkas bli till salu ;)

Postat: sön maj 23, 2010 3:35 pm
av Kökarmicke
Grattis! En åtta i juni då?