Nu precis när allt var klart, trodde vi och väntade i princip på att Emil skulle kunna komma och installera VEMSet och mappa. Koppling klar och luftad, bromsar detsamma olja fylld i motor alla smågrejjer ramlat på plats, provkört på starten, sett att den går runt osv osv. Sen när vi skulle fylla vatten, tog vi vanligt vatten för säkerhets skull ifall nån slang läckte tänkte vi. Då visade det sig att det solla rätt frisk mellan block och topp helt utan tryck i motorn!

Skruva bort kambryggan och drog lös en toppbult, såg ut som den hade bottnat då gängen absolut längst ner var lite skadad, på samtliga. Gick och mätte på ett b23a block och på b234 blocket, 3mm grundare var b23a blocket, samt att vi planat toppen 0.5. Fine tänkte vi, bara hitta brickor dra dit igen och biffen skulle va tät, eller? Nä precis samma sak.
Men pratade med Emil lite senare på kvällen och han trodde det kunde var min billiga packning som inte ville ge efter för oringarna och att jag skulle kolla uppsticket också. Så det blir undersöka, ev tar jag bort ringarna så det blir nå köra i sommar i så fall och när packningen går om den går så sätter man dit en Ellring och ringarna! Hann iaf inte ta av toppen inatt då jag helst vill ta bort så lite som möjligt och då är det bra om man är 2 så man inte kvaddar nåt. Lite bilder nu ändå
Så här såg det ut innan upptäckten
Yes, nice.
Nya konsolen och bälte m.m
Efter lite bök
Lite tyg på det strippade baksätet som sitter där som ljuddämpning.
Ska iaf riva maskinen ikväll får vi se vad det blir!