Ximon - E30 S38 DRAG 2009 - 7.94 sek @ 285 km/h

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Johan Lindberg
Forumsberoende
Inlägg: 750
Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Inlägg av Johan Lindberg »

var väll tur att den inte gick av helt, borde kunna bli ett hiskeligt frivarv från full belastning? det kan väll inte ett varvstopp hinna med?
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

:thumbright:
Användarvisningsbild
Micke Johansson
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 763
Blev medlem: mån jan 24, 2005 9:57 pm
Ort: Umeå / Skärgården

Inlägg av Micke Johansson »

:thumbright: :twisted: Arg motor !
Stonkan
Lite mer laddtryck
Inlägg: 35
Blev medlem: tor mar 01, 2007 11:43 am

Inlägg av Stonkan »

Hur mycket vrid länmade den?
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Fränt, väntar på film och papper sedan..

Verkar ju bli en jäkligt frän bil, fattar inte hur du kan bygga så fort..
emil
För mycket laddtryck
Inlägg: 486
Blev medlem: tor dec 11, 2003 10:32 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av emil »

bänken kan max mäta cirka 1100 Nm, 800 lbft.
Det vridet såg vi, och det var väldigt nära på 2 bars ladd.
Användarvisningsbild
JBlom
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: sön sep 03, 2006 10:45 am
Ort: Gävle

Inlägg av JBlom »

Sjukt brutalt... Ska bli väldigt intressant att se vad bilen presterar på strippen. :thumbright:
Användarvisningsbild
2.3-16
Camaro American Muscle
Inlägg: 859
Blev medlem: tor aug 11, 2005 11:53 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av 2.3-16 »

Stort grattis Simon.
Fantastiska siffror! :hihi:
*Surkålsspecialisten*
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

:thumbright: det värkar bli pulver som beräknar iallafall, synd att laddtrycket inte gick att hålla ned så det hadde gått att mappa in den bättre bara.

tycker det var konstigt att inte en 60mm westgate orka reglera trycket under 2 bar :? om du paserar sävar nått så kan jag kolla på den angående slaglängd, flöde och fjäder.

obs jag snacka med emil och jag hörde att problemet låg i grenröret eller snarare i röret mellan westgate och grenrör


det kanse går att lägga i mer matreal på utsidan och porta ur mer mot colektorn, eller så byter man första delen närmast colektorn mot ett större rör.
Senast redigerad av Jens Gustavsson den fre jul 04, 2008 6:42 am, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Hade samma problem med avr:s Mettis honda när dom var här och bromsa.
Med dubbla 44mm tial wg:s så drog trycket iväg mot 3 bar hela tiden vad vi än gjorde.
Bytte till en 60mm hks men har för mig att det bara blev en aning bättre.

Så det värkar bli bra fart på grejerna när man kör mettis :twisted:

Gott mos värkar de va i maskin din iaf :thumbright:
lär gå riktigt fort när ni sorterat ut den.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

oj oj oj stort grattis... kul att den höll ihop å desutom verkar stormtrivas :)
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
ximon
Impellerhead
Inlägg: 300
Blev medlem: mån dec 18, 2006 11:30 am
Ort: Sthlm / Skellefteå

Inlägg av ximon »

Tack tack för alla positiva komentarer!

Jens: Tack för erbjudandet, men jag har nog inte vägarna förbi den närmaste tiden.
Det kommer byggas om med 2 st 60mm wgs som kommer placeras lite annorlunda.
Tilläggas bör nog även att turbon pumpar luft som ett djur! Trots den till synes enorma storleken verkar den uppföra sig som en liten turbo på låga varv, och växa mer och mer på varven
:)
Simon Markström 072-233 04 11

7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com
Användarvisningsbild
ximon
Impellerhead
Inlägg: 300
Blev medlem: mån dec 18, 2006 11:30 am
Ort: Sthlm / Skellefteå

Inlägg av ximon »

Nu är motorn ihop igen efter en inspektion.

Med siktet inställt på Gold Town NATS i Fällfors kommande helg lär nog veckan som väntar innehålla minimala mängder sömn, men bilen SKA bli klar :!:

- Convertern kommer nog vid 10, sen ska motorn i,
- det ska byggas dit en till wg,
- John håller på att polera,
- bromsslangarna ska monteras och luftas,
- chassiet skall linjeras och grundinställas,
- framvagn skall momentdras,
- en hel del el-kablar ska dras,
- lite mer plåtjobb ska göras
- Ny framruta ska sågas ut
+ montera ALLT som nu ligger löst..

Det är en del, men nu har jag bestämt mig :twisted:
Simon Markström 072-233 04 11

7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Låter galet bra Simon! Nu får vi hoppas att vädret är bra och att du hinner klart! :)
Användarvisningsbild
Rillan_142
För mycket laddtryck
Inlägg: 179
Blev medlem: mån sep 10, 2007 12:54 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Rillan_142 »

Brutalt :twisted: Hur blir det i helgen då, blir det köring eller :roll:

//Rickard
Mvh Rickard!

Growing old is mandatory, growing up is optionally :D
Skriv svar