Ximon - E30 S38 DRAG 2009 - 7.94 sek @ 285 km/h
- Johan Lindberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 750
- Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
- Ort: Bollnäs
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
- Micke Johansson
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 763
- Blev medlem: mån jan 24, 2005 9:57 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
Fränt, väntar på film och papper sedan..
Verkar ju bli en jäkligt frän bil, fattar inte hur du kan bygga så fort..
Verkar ju bli en jäkligt frän bil, fattar inte hur du kan bygga så fort..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:

tycker det var konstigt att inte en 60mm westgate orka reglera trycket under 2 bar

obs jag snacka med emil och jag hörde att problemet låg i grenröret eller snarare i röret mellan westgate och grenrör
det kanse går att lägga i mer matreal på utsidan och porta ur mer mot colektorn, eller så byter man första delen närmast colektorn mot ett större rör.
Senast redigerad av Jens Gustavsson den fre jul 04, 2008 6:42 am, redigerad totalt 3 gång.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Hade samma problem med avr:s Mettis honda när dom var här och bromsa.
Med dubbla 44mm tial wg:s så drog trycket iväg mot 3 bar hela tiden vad vi än gjorde.
Bytte till en 60mm hks men har för mig att det bara blev en aning bättre.
Så det värkar bli bra fart på grejerna när man kör mettis
Gott mos värkar de va i maskin din iaf
lär gå riktigt fort när ni sorterat ut den.
Med dubbla 44mm tial wg:s så drog trycket iväg mot 3 bar hela tiden vad vi än gjorde.
Bytte till en 60mm hks men har för mig att det bara blev en aning bättre.
Så det värkar bli bra fart på grejerna när man kör mettis

Gott mos värkar de va i maskin din iaf

lär gå riktigt fort när ni sorterat ut den.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Tack tack för alla positiva komentarer!
Jens: Tack för erbjudandet, men jag har nog inte vägarna förbi den närmaste tiden.
Det kommer byggas om med 2 st 60mm wgs som kommer placeras lite annorlunda.
Tilläggas bör nog även att turbon pumpar luft som ett djur! Trots den till synes enorma storleken verkar den uppföra sig som en liten turbo på låga varv, och växa mer och mer på varven

Jens: Tack för erbjudandet, men jag har nog inte vägarna förbi den närmaste tiden.
Det kommer byggas om med 2 st 60mm wgs som kommer placeras lite annorlunda.
Tilläggas bör nog även att turbon pumpar luft som ett djur! Trots den till synes enorma storleken verkar den uppföra sig som en liten turbo på låga varv, och växa mer och mer på varven

Nu är motorn ihop igen efter en inspektion.
Med siktet inställt på Gold Town NATS i Fällfors kommande helg lär nog veckan som väntar innehålla minimala mängder sömn, men bilen SKA bli klar
- Convertern kommer nog vid 10, sen ska motorn i,
- det ska byggas dit en till wg,
- John håller på att polera,
- bromsslangarna ska monteras och luftas,
- chassiet skall linjeras och grundinställas,
- framvagn skall momentdras,
- en hel del el-kablar ska dras,
- lite mer plåtjobb ska göras
- Ny framruta ska sågas ut
+ montera ALLT som nu ligger löst..
Det är en del, men nu har jag bestämt mig
Med siktet inställt på Gold Town NATS i Fällfors kommande helg lär nog veckan som väntar innehålla minimala mängder sömn, men bilen SKA bli klar

- Convertern kommer nog vid 10, sen ska motorn i,
- det ska byggas dit en till wg,
- John håller på att polera,
- bromsslangarna ska monteras och luftas,
- chassiet skall linjeras och grundinställas,
- framvagn skall momentdras,
- en hel del el-kablar ska dras,
- lite mer plåtjobb ska göras
- Ny framruta ska sågas ut
+ montera ALLT som nu ligger löst..
Det är en del, men nu har jag bestämt mig

- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
- Rillan_142
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 179
- Blev medlem: mån sep 10, 2007 12:54 pm
- Ort: Skellefteå