Sida 15 av 29

Postat: tor jul 03, 2008 5:44 am
av Johan Lindberg
var väll tur att den inte gick av helt, borde kunna bli ett hiskeligt frivarv från full belastning? det kan väll inte ett varvstopp hinna med?

Postat: tor jul 03, 2008 6:08 am
av Christian L
:thumbright:

Postat: tor jul 03, 2008 6:17 am
av Micke Johansson
:thumbright: :twisted: Arg motor !

Postat: tor jul 03, 2008 9:21 am
av Stonkan
Hur mycket vrid länmade den?

Postat: tor jul 03, 2008 10:17 am
av j björk
Fränt, väntar på film och papper sedan..

Verkar ju bli en jäkligt frän bil, fattar inte hur du kan bygga så fort..

Postat: tor jul 03, 2008 10:37 am
av emil
bänken kan max mäta cirka 1100 Nm, 800 lbft.
Det vridet såg vi, och det var väldigt nära på 2 bars ladd.

Postat: tor jul 03, 2008 10:40 am
av JBlom
Sjukt brutalt... Ska bli väldigt intressant att se vad bilen presterar på strippen. :thumbright:

Postat: tor jul 03, 2008 10:50 am
av 2.3-16
Stort grattis Simon.
Fantastiska siffror! :hihi:

Postat: tor jul 03, 2008 12:23 pm
av Jens Gustavsson
:thumbright: det värkar bli pulver som beräknar iallafall, synd att laddtrycket inte gick att hålla ned så det hadde gått att mappa in den bättre bara.

tycker det var konstigt att inte en 60mm westgate orka reglera trycket under 2 bar :? om du paserar sävar nått så kan jag kolla på den angående slaglängd, flöde och fjäder.

obs jag snacka med emil och jag hörde att problemet låg i grenröret eller snarare i röret mellan westgate och grenrör


det kanse går att lägga i mer matreal på utsidan och porta ur mer mot colektorn, eller så byter man första delen närmast colektorn mot ett större rör.

Postat: tor jul 03, 2008 1:46 pm
av RoGGaH
Hade samma problem med avr:s Mettis honda när dom var här och bromsa.
Med dubbla 44mm tial wg:s så drog trycket iväg mot 3 bar hela tiden vad vi än gjorde.
Bytte till en 60mm hks men har för mig att det bara blev en aning bättre.

Så det värkar bli bra fart på grejerna när man kör mettis :twisted:

Gott mos värkar de va i maskin din iaf :thumbright:
lär gå riktigt fort när ni sorterat ut den.

Postat: tor jul 03, 2008 3:00 pm
av Mattias J
oj oj oj stort grattis... kul att den höll ihop å desutom verkar stormtrivas :)

Postat: tor jul 03, 2008 11:16 pm
av ximon
Tack tack för alla positiva komentarer!

Jens: Tack för erbjudandet, men jag har nog inte vägarna förbi den närmaste tiden.
Det kommer byggas om med 2 st 60mm wgs som kommer placeras lite annorlunda.
Tilläggas bör nog även att turbon pumpar luft som ett djur! Trots den till synes enorma storleken verkar den uppföra sig som en liten turbo på låga varv, och växa mer och mer på varven
:)

Postat: sön jul 13, 2008 2:08 am
av ximon
Nu är motorn ihop igen efter en inspektion.

Med siktet inställt på Gold Town NATS i Fällfors kommande helg lär nog veckan som väntar innehålla minimala mängder sömn, men bilen SKA bli klar :!:

- Convertern kommer nog vid 10, sen ska motorn i,
- det ska byggas dit en till wg,
- John håller på att polera,
- bromsslangarna ska monteras och luftas,
- chassiet skall linjeras och grundinställas,
- framvagn skall momentdras,
- en hel del el-kablar ska dras,
- lite mer plåtjobb ska göras
- Ny framruta ska sågas ut
+ montera ALLT som nu ligger löst..

Det är en del, men nu har jag bestämt mig :twisted:

Postat: sön jul 13, 2008 11:42 am
av Nicke Nyman
Låter galet bra Simon! Nu får vi hoppas att vädret är bra och att du hinner klart! :)

Postat: tor jul 17, 2008 7:48 pm
av Rillan_142
Brutalt :twisted: Hur blir det i helgen då, blir det köring eller :roll:

//Rickard