Sida 15 av 36
Postat: mån jul 14, 2008 2:56 pm
av Fredde Johansson
Mattz Larsson skrev:på vilket vis är den felplaserad ?
Mattz
Vi har väldigt kort slag på vår kopplingspedal & brytaren sitter för långt
upp på pedalen...
Postat: mån jul 14, 2008 3:31 pm
av Mattz Larsson
blir fenomenet att bilen går iväg och lauchkontrollen inte har släpper.
Mattz
Postat: mån jul 14, 2008 3:32 pm
av Fredde Johansson
Precis det som händer..
volvo pv
Postat: mån jul 14, 2008 11:22 pm
av johan johansson
då var det som jag trodde hoppas ni löser det så det blir lite tjong i starten. men ni fick en repa till iaf
orkade fan inte vänta
Postat: tis jul 15, 2008 6:49 am
av T_Hedman
Kolla brytaren med att ha datorn igång och titta på "launch rpm" den visar var brytaren släpper.
Vad har ni för inställning på launch rpm rate ?
det är ett värde som launchen ökar med rpm/sec.
Ex: Om startvarv är 5000rpm och det står 1000rpm/sec så kommer launchkontrollen "släppa" motorn med 1000rpm/sec, alltså efter 3sec så varvar det 8000.
Ställ upp detta värde högt, 10000 så det inte kan påverka. Det fungerar väldigt bra om man har givare på hjulen för hastigheten som också finns med i launch-menyn, men antagligen så har ni ingen givare ??
Postat: tis jul 15, 2008 4:33 pm
av fredde_vit_pv
vi ska försöka analysera problemet på Håkans misslyckade sista launch,
det kanns inte som att tex bara tändningen låg kvar lågt! tror dem
låg på plussidan när kopplingen släpptes.
måste va nån slags "nödavstängning" som går in när knappen
släpps!? lamdan bla verkar flippa under tryckuppbyggningen och
då undrar man ju vad limphomefunktionerna gör just när knappen
släpps?
/F
Postat: tis jul 15, 2008 4:57 pm
av Fredde Johansson
Ska analysera vår logg mer noggrant få se om vi hittar ngt, limp kan vara värt att se över inställningarna oxså...Ska prova en induktiv givare iaf & flytta den längst ner på pedalen för att få lite tidigare reaktion på brytaren... Vi ses väl i Fällfors får vi se hur det går!!
Postat: tis jul 15, 2008 6:43 pm
av fredde_vit_pv
jo,vi kommer till fällfors trots att vi hatade dragracing i måndags
vi hörs innan om vi kommer på nåt avgörande i problemet!
/Fredde
Postat: tis jul 15, 2008 7:50 pm
av Fredde Johansson
fredde_vit_pv skrev:jo,vi kommer till fällfors trots att vi hatade dragracing i måndags
vi hörs innan om vi kommer på nåt avgörande i problemet!
/Fredde
Ha ha vi var inte alltför piggelin i Måndags heller kan jag säga, vi hörs!!
volvo pv
Postat: tis jul 15, 2008 8:26 pm
av johan johansson
mitt system är ju inte riktigt lika men jag har en honeywell brytare som man kan justera när den bryter sen justerade jag den så att den byter tillbaka precis innan dragläget jag har ju reläer och gammalt skit så det tar väll lite längre tid att byta tillbaka med det funkade bra iaf
Postat: tis jul 15, 2008 9:47 pm
av Fredde Johansson
Tack Johan , alla tips är välkommna! Diggar att du kom upp till Piteå

Postat: fre jul 18, 2008 9:28 pm
av TCN-JONNO
Grattis till tiden/hastigheten!

8:an sitter löst

Postat: fre jul 18, 2008 9:43 pm
av Richard
Postat: fre jul 18, 2008 11:44 pm
av Christian L
fränt

Synd bara att det inte går så fort när det ser ut sådär

Postat: lör jul 19, 2008 3:16 am
av Perkele70
det gick fort för mig när jag såg bilderna!
