Här kommer lite bilder då.. Ganska många, men flera är rätt lustig vinkel och suddiga
Fixade klart hörnet, svetsade och slipade. Ser väldigt dityxat ut pga reflektioner hit o dit i slipmönstret.
En bit till här till hjulhuset.
slipade lite också.
Kapade upp hålet lite mer
En kant till förstärkningen som sitter på insidan. lämnade den så jag kunde lägga skärmkanten emot den.
Som tur var passade skärmkanten precis i det förstorade hålet
Flush
Ett dåligt försök till en jämförelse.. Såg bra ut att jämföra så när man höll huvet där, men man ser visst inte lika mkt med kameran
Svetsat lite. Som ni ser gjorde jag hål och punktade kanten i övre delen där förstärkningen var bakom.
Måttar hur långt ut bakkanten ska vara
Satte ett fyrkantsrör här som förstärkning.
här ska snittas
Sedan flög "sandplåten" dit. Tog ingen bild när jag höll på och måttade, har ju lagt upp massa bilder på det innan.
syns inte på bilden, men jag falsade kanten på karossidan För att det skulle bli liiite stabilare och inte slå sig så lätt iaf.
Där är min förstärkning igen.
Usch. Äckelplåt som sitter ovanför bakre ljuddämparen för att skydda mot värmestrålningen. Som ni ser är den förd till skrotlådan.
Det här ser konstigt ut på kortet, men mkt bättre i verkligheten. Det är en kant som tynas bort i det suddiga som man bara ser början på åt skärmkanten till, det gör att linjerna ser knäppa ut på bilden
Där satt äckelplåten. Fint ovanför iaf.. Men det kommer inte va kvar endå, iaf inte på samma höjd som nu
Här ska det bli en "plan balja".. Blir plant golv, men är ju ändå en balja?
mjaha, såhär ser det ut härifrån..
Som jag skrev i tidigare inlägg så kommer jag göra klart den här sidan, sedan kommer projektet få en lite paus eftersom jag måste bygga på andra projekt. Dels fixa 18årsbilen och dels bygga på mitt skolprojekt, en egen bromsbänk. Kanske kan vara av intresse att lägga upp bilder på det med här på forumet?