Jahapp soppan rinner inte ut iaf!
Har skruvat & borrat 5 stora hål i bagagegolvet idag vilket tog
emot lite

mätte både 1, 2 & 3 ggr innan stegborren fick tugga
plåt.
Catchtanken blev tillslut på 2.7L så den bör ju inte vara underdimensionerad
iaf. Trycktestade den till 1.0 bar igår & jag hade endast en por som måste
varit mindre än en atom för när jag tog upp den ur hinken med vatten &
skulle kolla vart det var så sluta det läka. Hann poren rosta igen?
Nåja kluddade lite med miggen & tröck den igen = tät.
så nu är alla bitar ihop igen. bränsletrycket har stigit till 3.5bar
så jag hoppas inte regulatorn är i botten. ska justera den imorn &
kolla.
Fuelrailen borrade jag retur i mitten på railen & soppa in på
båda sidorna. Alla 38 (!!!!!!) skarvar & kopplingar var täta vilket
måste betyda att det trillar ut en stake när jag startar den imorn?
Här är en bild på en av de gamla soppapumparna. Denna lätt som en
stenkross vilket jag förstår när jag öppna den
Noterade att denna pump (BOSCH 933) har någon typ av teflon-ish
på ytan i pumphuset. Detta hade inte en biltemapump jag demonterat.
Kan tänka mig att de är lite mer långlivade med denna behandling.
Nya pumpplåten lillbrorsan knäckte fram i kantviken åt mig. Fan vad
fint det hade varit med en stadig kantvik, & en stor fin svarv, å en
tig, & en fräs & en massa andra saker jag inte kommer ha råd
köpa eller ha plats för

Catchen också med på bild.
& en bild på den nästan slutliga installationen. Hade velat ha en
nivåvakt i den som tänder en lampa så man vet när det börjar sina
i catchen. får bli nån annan gång (Never!).
//Robban