
Erikjakans Blådåre, 572whp/ 680nm, såld...
Re: Erikjakans Blådåre, 572whp/ 680nm vs twinturbo gallardo!
Skitskoj! 

11.90 - 182km/h med vinterpulkan!
9.93 - 221km/h, med Starleten. Nu börjar jakten på 8:an!
9.93 - 221km/h, med Starleten. Nu börjar jakten på 8:an!

Re: Erikjakans Blådåre, 572whp/ 680nm vs twinturbo gallardo!
vart e den andra filmen då?=)
Amazon -65 16v gt40 msII
camaro z28 -98
945 classic -98
aprilia rsv mille -00
Suzuki ls650 bobber -91
Yamaha sr500 -81
camaro z28 -98
945 classic -98
aprilia rsv mille -00
Suzuki ls650 bobber -91
Yamaha sr500 -81
Re: Erikjakans Blådåre, 572whp/ 680nm vs twinturbo gallardo!
Kul-turen med nattracet!



Rita sig lite.




Rita sig lite.

Re: Erikjakans Blådåre, 572whp/ 680nm vs twinturbo gallardo!
Är det en underground racing Gallardo ni kört mot?
Re: Erikjakans Blådåre, 572whp/ 680nm vs twinturbo gallardo!
Nä det är en svensk gallardo.
1046 whp vid 1 bar. I filmen kör han på 0.8 bar.
MVH Erik
1046 whp vid 1 bar. I filmen kör han på 0.8 bar.
MVH Erik
Re: Erikjakans Blådåre, 572whp/ 680nm vs twinturbo gallardo!
En liten teaser från lunda =)
http://www.youtube.com/watch?v=mYY_wFPM ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=mYY_wFPM ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Erikjakans Blådåre, 572whp/ 680nm, 10.92/200kmh
Körde på lunda idag med landracing.
Vart 10.92 som bäst. 200-206 i slutfart.
På mh streets 235/24.5"
Går ej att åka fortare med denna setup, behöver mer mos lägre ner i registret.
Mvh Erik
Vart 10.92 som bäst. 200-206 i slutfart.
På mh streets 235/24.5"
Går ej att åka fortare med denna setup, behöver mer mos lägre ner i registret.
Mvh Erik
Re: Erikjakans Blådåre, 572whp/ 680nm, 10.92/200kmh
Hittade på garaget.org
http://www.garaget.org/video/122383" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.garaget.org/video/122383" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi s4 2.2 Turbo Avant
Re: Erikjakans Blådåre, 572whp/ 680nm, 10.92/200kmh
Riktigt najs! Men du skulle behöva bättre däck, eller bättre klister! Kjula nästa?
11.90 - 182km/h med vinterpulkan!
9.93 - 221km/h, med Starleten. Nu börjar jakten på 8:an!
9.93 - 221km/h, med Starleten. Nu börjar jakten på 8:an!

Re: Erikjakans Blådåre, 572whp/ 680nm, 10.92/200kmh
Läs inlägget ovan igen :p 

Re: Erikjakans Blådåre, 572whp/ 680nm, 10.92/200kmh
erikjakan skrev:Går ej att åka fortare med denna setup, behöver mer mos lägre ner i registret.
Mvh Erik
Hur resonerar du då? Lite nyfiken på hur du tänkt

Re: Erikjakans Blådåre, 572whp/ 680nm, 10.92/200kmh
Jo det jag menar är att med min laddtryckskurva och dessa däck (4år gamla mh streets 235 breda) så går det inte fortare om jag inte ändrar nåt.
Visst, lite fortare kan man alltid åka, men inga större förbättringar tror jag.
Här har du min bromsning:

Snitteffekten med denna laddtryckskurva blir för låg för att åstadkomma stordåd.
Skall mappas om vid tillfälle för argare karaktär
MVH Erik
Visst, lite fortare kan man alltid åka, men inga större förbättringar tror jag.
Här har du min bromsning:

Snitteffekten med denna laddtryckskurva blir för låg för att åstadkomma stordåd.
Skall mappas om vid tillfälle för argare karaktär

MVH Erik
Re: Erikjakans Blådåre, 572whp/ 680nm, 10.92/200kmh
Ahh ja var ju väldigt sen effekt för att vara en sådan turbo. Hur gick det till?
Re: Erikjakans Blådåre, 572whp/ 680nm, 10.92/200kmh
Nä den är inte väldigt sen, vad jämför du med då Mikael? Det beror på att man kör ett svep och låter den bygga själv för att få till regleringen av laddtrycksstyrningen på den. I verkligheten så bygger den nog snabbare på höga växlar.
Hade jag hållit den på 3000rpm och släppt den så hade den haft fullt tryck från start, vilket hade gett en "magisk-rak" vridkruva och effekten hade stigit på låga rpm.
Dock så förstår jag inte heller vad erik menar med längre ner i registret, det du åker tider med är medel effekt inte effekt vid 3000rpm.
Hade jag hållit den på 3000rpm och släppt den så hade den haft fullt tryck från start, vilket hade gett en "magisk-rak" vridkruva och effekten hade stigit på låga rpm.
Dock så förstår jag inte heller vad erik menar med längre ner i registret, det du åker tider med är medel effekt inte effekt vid 3000rpm.
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos