Sida 16 av 32

Postat: lör sep 06, 2008 9:33 am
av nsx
ser kalas ut :thumbright:

Postat: lör sep 06, 2008 9:57 am
av Herman
Galant turbo skrev:Downpipesen vs kattarna, vad gick fel här då? Skall det vara så jävla svårt? Hur hög är radonhalten i ditt hus?


Åhh vilket gott skratt du bjöd min övertrötta hjärna på igårkväll med den meningen, TACK :thumbright:
Galant turbo skrev:Ligger en videokamera i hallen nu....
Den filmen väntar nog nästan alla här på forumet på, jag gör det garanterat.

Jag var tvungen och å skriva lite och kanske hjälpa upp mekhumöret litegranna. Följer tråden slaviskt. Grymt att bygga på en 12:a.

M.v.h David

Postat: lör sep 06, 2008 11:30 am
av stecka
Herman skrev: Grymt att bygga på en 12:a.
Speciellt om man vet hur pass trångt det är på dom här bilarna orginal
är ju ett helvete att byta stift :thumbdown:
jag är grymt imponerad jag hoppas att allt kommer fungera bra för er.

Postat: lör sep 06, 2008 1:45 pm
av Daniel-635
Åhh , skönt att se lite aktivitet !

Jag var lite orolig att ni i brist på kylare , hade sålt hela drivpaketet till Vattenfall , för användning till Fjärrvärme sånt är ju poppis i dessa miljötider.

Lär ju producera nån Megawatt den där :P

å du skippa neon supran , världen behöver inte EN ENDA till

Postat: lör sep 06, 2008 6:13 pm
av Galant turbo
WROOOM! -så lät det i garaget idag! Inte smärtfritt och jag är marinerad i bensin och har ont i huvudet. Skall dricka öl nu... 8)

Postat: lör sep 06, 2008 10:10 pm
av Blådåren
faan vilken skön tråd!!!
Äntligen nån som medger sina missar och skrattar åt dom och vågar visa att solen har fläckar också (ibland är man iofs en hel jävla solförmörkelse men va fasen, bara att ta nya tag).
Fast det där med radonmätning kanske inte var nån dum ide *asg* .
Har nallat lite ideer här och var till mitt bygge!, dyr royalty??.
provtur imorgon? med film !... :hihi:
Skål!!! sitter med tuborg guld :lol: .

Postat: sön sep 07, 2008 8:48 am
av j björk
Lycka till med provkörningar osv. :thumbright:

Ang. läckage vid bränsleslang och klamma:
På sådana små (ABA?) klammor med en skruv som man drar åt är det en "läpp" som ska glida in under andra halvan på klamman ju mer man drar åt.

Är slangen lite kärv brukar det inte fungera så bra, utan läppen böjer sig mest, och man får ojämt tryck på slangen.

Ofta funkar det ju ändå, men inte alltid.
Brukar kunna gå åt rätt mycket smörja på slangen för att läppen inte ska böja sig.
Hoppas någon förstår min förvirrade beskrivning :hihi:

Postat: sön sep 07, 2008 9:59 am
av Nicklas Eriksson
jag instämmer med ett antal av föregående talare!
riktig rolig läsning och riktigt intressant projekt! :thumbright: :thumbright:
så film film film :D

btw, det där med att vara marinerad i bensin och ha en känsla av att någon har huvudet i skruvstädet känner jag igen. kanske ska ta och byta marinad till sprit istället.

Postat: mån sep 08, 2008 10:43 pm
av Galant turbo
Inför provstarten fick vi ju göra en provisorisk vevhusventilation, det var ju lätt:
Bild

Krankade runt motorn för att få upp oljetryck, sen kopplades spridare och tändning in. Men inte f-n startade den ändå.... Gnista fanns det, bränsletryck fanns det:
Bild

På startgas gick aset, var bara att börja riva bort alla vackra kåpor...
Bild

Efter lite klurande insåg vi att spridarna pulsades och allt var som det skulle, men ingen soppa. Tog ur spridarna och de var stendöda, körde dom på bänken och de drog ström men öppnade inte. Visar sej inte vara bättre än att jag har ultraljudstvättat dom kliniskt rena sen har dom legat torrt en par år, det var dödsstöten för dom det! Men man har ju kompisar med resurser så "nya" ordnades fram samma kväll :) Dom gamla hamnade i fotogenbad i ultraljudet så får vi se om dom går till sej.
Bild

Men det är ju inte därför vi är här. Tusen tack till filmregissören Magnus, som troligen får en Oscar för sin insats!

Håll till godo! Ett ras bjuder vi på också!
http://nl.youtube.com/watch?v=4WKiJBP9JKM

Postat: tis sep 09, 2008 12:04 am
av Herman
Hehe, skön film. Men vad var det som pajade? Oljeretur?

Postat: tis sep 09, 2008 7:10 am
av Nicklas Eriksson
tja, vad ska man säga, vilken cliffhanger, vad gick fel? något allvarligt ras?

Postat: tis sep 09, 2008 7:27 am
av mattias
Blöja ? :hihi:

Postat: tis sep 09, 2008 8:17 am
av Tommy Luhr
haha, skön musik ni fått på filmen i början..

Ni skulle haft bruna kostymer på er med vattenkammat hår och pratat tyska filmat i svartvitt :hihi:

Manligt att dra fram pavan :thumbright:

Postat: tis sep 09, 2008 12:28 pm
av v8anders
Grattis eller hur man nu säger.....

Det där måste känts lika "okul" som för mig då jag i min iver efter att ha besiktigat Trans-Am:en med insprutning (tidigare förgasare), monterade dit hela turboinstallationen och tog ut den på en repa.
Insåg när jag tittade i backspegeln att vevhusventilationen "ehum" satt kvar på fel sida så att säga.
Ett halvt bar övertryck istället för vakum skickades in i motorn och ett MASSIVT rökmoln blev resultatet.

Tack o lov bara o lossa slangen o köra hem, och då vare skoj igen...

Hoppas att det bara var oljetillförseln till något av aggen som jävlades för er, mycket olja blev det..

Kör själv med pressade kopplingar på alla ställen där det är tryck, en billig försäkring mot läckage.

Postat: tis sep 09, 2008 2:12 pm
av Gustav
Galant turbo skrev: Efter lite klurande insåg vi att spridarna pulsades och allt var som det skulle, men ingen soppa. Tog ur spridarna och de var stendöda, körde dom på bänken och de drog ström men öppnade inte. Visar sej inte vara bättre än att jag har ultraljudstvättat dom kliniskt rena sen har dom legat torrt en par år, det var dödsstöten för dom det! Men man har ju kompisar med resurser så "nya" ordnades fram samma kväll :) Dom gamla hamnade i fotogenbad i ultraljudet så får vi se om dom går till sej.

På mitt förra jobb hade vi en ultraljudstvätt som var avpassad just för att tvätta spridare.
Det stod i instruktionerna att det var viktigt att man spolade ur tvättvätskan ur spridarna efter att man hade tvättat dom klart.
Nu vet jag varken vad det var för tvättvätska eller vad det var för vätska man spolade ur dom med men...

Rimmligtvis ligger det nog även endel löst skit i spridaren efter tvättningen som man borde behöva spola bort...