Sida 16 av 97

Postat: mån maj 05, 2008 7:11 pm
av j björk
Ja, jag är ju förstås som alla andra här imponerad av ditt bygge :thumbright:
Tycker jag känner igen turbon :wink:

Postat: tis maj 06, 2008 1:47 am
av Ajden
Nu sitter oken där, ska dit några fler plåtar och helsvetsas.
Blev tvungen att ta ned skivorna 10 mm för att få platts med dom, hade jag haft råd så skulle jag ha skaffat 18" fälgar det skulle ha underlättat allt.

Ja jag vet att luftnipplarna sitter fel.
Bild

Finns ju gått om platts här.
Bild

Postat: ons maj 07, 2008 2:10 am
av Ajden
Då var ok fästena klara helt. Nu är det bara styrning, pedalställ och bromsslangar kvar till provrullningen.

Bild

Bild

Postat: ons maj 07, 2008 7:42 am
av JBlom
Vilket hantverk. :)

Postat: ons maj 07, 2008 8:21 pm
av 142 TiXeR
vad kör du med för plåt ? enklaste svarta eller e det nå spec ?

Postat: fre maj 09, 2008 1:24 am
av Ajden
142 TiXeR skrev:vad kör du med för plåt ? enklaste svarta eller e det nå spec ?
Domex 350 i ekrarna, vanligt svart i ringen runt och domex 250 i resten. Meterialvalen beror på vad jag har haft tillgång till.



Nu sitter styrningen där, ska iväg till skroten i morgon och försöka hitta en lämplig rattstång med deformationszon och som är svetsbar.

Bild

Postat: fre maj 09, 2008 9:06 am
av Sleeper_86
Volvo 740 har en med klammor i båda ändor vill jag minnas. är i alu med..

Postat: fre maj 09, 2008 4:38 pm
av Johnny
Sleeper_86 skrev:Volvo 740 har en med klammor i båda ändor vill jag minnas. är i alu med..
Nu pratar du inte om rattstången va? :doh:

Postat: fre maj 09, 2008 5:07 pm
av Ajden
Johnny skrev:
Sleeper_86 skrev:Volvo 740 har en med klammor i båda ändor vill jag minnas. är i alu med..
Nu pratar du inte om rattstången va? :doh:
Jo det pratar han om, men den lilla delen verkar inte vara specielt deformerbar, men resten av stången kommer att funka bra :thumbright:

Postat: fre maj 09, 2008 5:10 pm
av Tommy Luhr
vilken ny bil som hellst har ju vanliga stänger i stål, ev krångliga att anväda då det är plast och skit överallt.

Vilken bil kommer styrväxeln ifrån?
Har den bilen ett bra alternativ?

Bilen blir skit bra iaf :thumbright:

Postat: fre maj 09, 2008 5:13 pm
av Ajden
Tommy Luhr skrev:vilken ny bil som hellst har ju vanliga stänger i stål, ev krångliga att anväda då det är plast och skit överallt.

Vilken bil kommer styrväxeln ifrån?
Har den bilen ett bra alternativ?

Bilen blir skit bra iaf :thumbright:
Styrväxlen kommer från en högerstyrd Austin healey Sprite. De har ett 25*3 rakt rör till ratten helt utan deformationszon så ratten bör sitta någonstanns bakanför ryggraden om man krockar.

Postat: ons maj 14, 2008 2:08 am
av Ajden
Måste skriva något så ni inte tror jag dött, även om det har kännts som det i helgen, blev förkyld nå jälvulskt därför som det inte blivit någon uppdatering på några dagar. Men nu är jag igång igen.

Fixat ratstången efter en massa andra grejer som jag har behöft gjort i kväll.
Fick knutkorsen i eftermiddags så kunde jag punktat ihop styrstången, men jag behöver göra ett främre lager till stången så därför tyckte jag det fick räcka så här i dag. Apropå knutkorsen så blev jag posetift förvånad när jag såg priset 3 st för 580kr jag hade räknat med ca 500kr/st inte ofta man blir förvånad över att priset är billigt :thumbright:

Bild

Postat: ons maj 14, 2008 3:33 am
av Perkele70
Hatten av för en sån konstnär som du AJDEN! :thumbright:

Postat: ons maj 14, 2008 9:43 am
av Mattz Larsson
vart har du hittat knutarna till rattstången för det priset?
För övrigt ett hel fränt bygge......

Mattz

Postat: ons maj 14, 2008 10:09 am
av Ajden
Mattz Larsson skrev:vart har du hittat knutarna till rattstången för det priset?
För övrigt ett hel fränt bygge......

Mattz
Här http://www.wiberger.se/

Samma ställe som jag köpte ledlagerna ifrån.