Sida 16 av 33

Postat: tor maj 21, 2009 6:16 pm
av tim gustavsson
hehe ja det är är ju jag som frågar du ska anmäla dig till :lol:
nja dom andra teamen väntar vi lite med 8)

men då skriver ja upp dig nu på listan? (vill ha ett ja lr nej)

Mvh Tim

Postat: tor maj 21, 2009 8:36 pm
av Blom
JA.. gör det du :thumbright:

Postat: fre maj 22, 2009 8:08 pm
av Blom
Det regnar och regnar och regnar :(

Nu har jag iaf bestämt att det kommer sitta ett MS i bilen..
Dock kommer jag bara styra tändningen med det än så länge, istället för massa MSD boxar som ändå inte har alla finesser jag vill ha..
+att ett MS blir billigare.
Känns skönt att kunna göra en kurva precis som man vill ha den hela vägen.

Men jag tänker inte överge Holleyn ännu.


sen hoppas jag att jag får hem de sista rören till DP imorgon så jag kan bygga vidare.

Postat: fre maj 22, 2009 8:23 pm
av Klabbe Persson
Blir en frän bil detta :)
Du ska fortfarande köra med någon form av tändförstärkare va? Tyckte jag såg en msd 7a innan i tråden? De går ju bra att köra med en sån isf som förstärkare då får du ju fin gnista :)

Postat: fre maj 22, 2009 8:26 pm
av Blom
jepp MSD 7:an får självklart sitta kvar, men alla retartdboxar ska bort.

kul att du gillar bygget :thumbright:

Postat: sön maj 24, 2009 12:46 pm
av Blom
Så, nu har jag provstartat igen med bättre vevhusventilation.
Verkar inte spruta olja ur aggen längre :thumbright:
Dock varmkörde jag inte helt så den kanske dummar sig när den blir varm :doh: men jag hoppas det ska funkar nu.


Sen fick jag mina rör till DP igår så jag och LarC snajdade ihop 2 fina Downpipar.


Sen filmade brorsan starten (dock med mobil) så här kommer 2 små filmsnuttar så ni inte tror att jag ljuger :wink:


http://www.youtube.com/watch?v=4MtJgwSa978

http://www.youtube.com/watch?v=EdplaYIO ... annel_page

Postat: sön maj 24, 2009 3:15 pm
av Freppazz
Hääärligt! Riktigt gött ljud också! : :twisted:
Svårt att säga kanske, men en aning kanske du har, hur många hk gissar du på?..

Keep up the good work som det heter. :thumbright:

Postat: sön maj 24, 2009 3:23 pm
av henkeboi
myspys :twisted:

Postat: sön maj 24, 2009 3:27 pm
av Blom
hehe, det är så mkt som fortfarande är orginal i motorn så jag vet inte riktigt. men det borde vara runt 300 sug hk iaf utan att överdriva.

men det kommer en bromsning så småningom.

ska få den att gå skapligt som sugmotor, sen testa ladda lite i taget. sen blir det en bromsning.

stakarna är fortfarande orginal och dom pallar MAX 600hk :doh:
så mer än så kommer det inte bli med denna uppsättning..

Postat: sön maj 24, 2009 3:57 pm
av Mikael S
Kul med uppstart, blir lite goare muller men turbo som hackar sönder ljudet :) , men du låter väl inte turbona friblåsa för mycket så du rasar dom i onödan

Postat: sön maj 24, 2009 4:05 pm
av Blom
nejdå, nu ska den inte startas nått mer förrän jag har tryckrör och plenum.. hoppas det går fort att fixa..

bottenplattan till plenumet är på fräsning just nu (kanske klar redan)
sen ska det svetsas lite gavlar till den osv, men det ska LarC hjälpa mig med då han har AC/DC tig. :thumbright:

Postat: sön maj 24, 2009 4:20 pm
av RichardGustavsson
:thumbright: Fan så fint, Låter ju riktigt trevligt.

Postat: sön maj 24, 2009 4:29 pm
av c_wester
Hejsan


Jag följer även projektet :thumbright:
Jag har även en CBB som behöver Speedparts... Troligen kanske Överladdning... Nåja till Frågan...


Sitter Turbona enbart fast med Topparnas Grenrörsskruvar?
Kommer inte Vibrationerna och Tyngden att bryta loss dem i ett naffs?


Mvh
Christer

Postat: sön maj 24, 2009 5:34 pm
av Blom
C_wester:

Hej. Ja, grenrör, turbo, Dp, ja hels skiten sitter i grenrörsbultarna.

var MYCKET skeptisk till att det skulle funka i början men CBB har ju så många bultar och så fin bultdelning så det sitter hur stabilt som helst trots väldigt tungt grenrör och tunga agg.

Dock vet jag ej hur det kommer funka när grenrören blir riktigt riktigt varma så jag kommer sätta en wire mellan turbo och röret fjäderbenen sitter i som avlastar lite, på så sätt kan allt röra sig också..

men med korta grenrör och små agg skulle jag inte bry mig..

Postat: sön maj 24, 2009 7:46 pm
av tim gustavsson
:thumbright: ser nästan ut som du har putsat på downpiperna :hihi: