Riktigt najs blev den

Mittenröret rör sig i dom yttre.
Justerar in under bilen sen punktar jag och tar isär och mäter.

Har även hittat fin axel hos Strange... men är orolig över frakten. Måste kolla upp hur mycke det kan kosta att skicka hit den.
j björk skrev:Ska du typa för gatan måste du nog ha bussning i ena änden.
Annars tycker iaf. jag defenitivt uniballs i båda ändar, så det blir stadigt och justerbart ordentligt.
Tävlingsreglerna i dragracing sade minst m16 eller motsvarande tumstorlek (kommer inte ihåg mått i kroppsdelar så bra)
Tänk på att använda hö och vä gängade uniballs..
Tror rören brukar vara 32x2mm sömlöst, men kommer inte ihåg säkert..
Kolla reglerna för säkerhets skull!
Snowball har svetsändar till både tum och millimeter, samt rör. (och uniballs med förstås, om du inte köper billiga från usa)
Kulleder är dyrt rent generellt.AsLoT skrev:j björk skrev:Ska du typa för gatan måste du nog ha bussning i ena änden.
Annars tycker iaf. jag defenitivt uniballs i båda ändar, så det blir stadigt och justerbart ordentligt.
Tävlingsreglerna i dragracing sade minst m16 eller motsvarande tumstorlek (kommer inte ihåg mått i kroppsdelar så bra)
Snowball har svetsändar till både tum och millimeter, samt rör. (och uniballs med förstås, om du inte köper billiga från usa)
Bilen ska inte typas för gatan eller något annat.
Ok men då är jag inte helt fel ute...
Tänkte använda M20 uniballs i båda ändar för att vara på säkra sidan.
Hur är det med kvallitén på uniballs? Hur viktigt är det om man ska åka rakt fram?
Någon som kan rekomendera några uniballs som funkar fint?
Jag pratade med en kille som säljer uniballs till industrin idag och han sålde 3 kvallitéer av uniballs.
Nollglapp(som han rekomenderade till bilar), mellansort med max0.2mm glapp och sen den billigaste som bara var skit.
750, 500, 300 kostade dom.
750x8=6000![]()
Känns som det finns roligare grejer att lägga 6k på...
Ok.Mattz Larsson skrev:Du skall ha fäst hålen till fyrlinken i en båge så att pinjong(hur fan stavas det)
inte ändras när man flyttar främre infästningen sen brukar man lägga fyrlink plattorna tajt mot uniballsen.Kolla på länken så ser du. Sök på googel så hittar du massor av bilder på dragracing bakvangnar. Tråkit att göra fel så det inte går att ställa in bakvangnen nu när du har en sådan fin axel och med tanke på motorvalet så lär det väll bli en del effekt och då vill det till att bakvangnen byggd efter alla konstens regler.
http://www.jerrybickel.com/rear-suspens ... ets-1.html
Frän bil![]()
Mattz
j björk skrev:Ska du typa för gatan måste du nog ha bussning i ena änden.