Jag kommer att byta lager och sätta dit någon bra topplockspackning och ARP bult (samt två insugs kammar). Är rädd för att laddtrycket kommer att krypa upp på 1,5bar och ca 530hk i motorn
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m. Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda Driftingbil: E36 med MS:http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Jaha, jag laddade 1bar i B20 oöppnad. Lyckades få in olja i förbränningrummen så den spikade sönder pga det tror jag. Har inte besiktigat skadorna än...
Standard bränslepump också..... Men den gick rätt bra ett tag! Kändes som närmare 300hk trots allt!
Senast redigerad av Painlake Racing den lör okt 25, 2014 12:23 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m. Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda Driftingbil: E36 med MS:http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Jo, jag ville testa att trycka in oljan i oljepluggen. Funkar med pump! Ett sätt att slippa borra i tråg/kåpor med motorn i bilen. På nästa blir det retur i bröstkåpan.
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m. Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda Driftingbil: E36 med MS:http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Hvorfor vil du ikke rekommendere det? Fysisk har det jo ingen grund til IKKE at virke selvom olien kommer ind under niveauet.
Der var endda et turbo kit til toyota yaris der blev solgt engang, hvor det også var lavet sådan.